Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Konstig Sterio Saab 9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    148

    Konstig Sterio Saab 9-5

    tjenare allihopa....

    jag har ett problem med min sterio i min 9-5a är en 98 2,3t med cd och bandspelare.. den vill inte läsa skivorna bara hackar till lite i den och sen står de error.. jag antar att de är laserns som gett sig.
    finns de lösa delar och köpa till saabs sterios för har en kompis som är löd proffs... och sen så matar den inte ut skivorna heller..

    är de nån som vart med om detta??? vad har ni gjort har ni köpt en ny

    Mvh Oskar tacksam för svar...

    ps har sökt men inte hittat nått konkret

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    182
    kolla www.bildelsbasen.se eller www.laga.se dom har en hel drös. annars kan du säkert hitta någon på forumet som har en som lagt av, av annan anledning så kan han ju löda på.

    MVH
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    148
    men ja vet inte om ja ska våga mig på o köpa en begangnad verkar ju vara standard fel så tar kanske inte lång tid innan de är dags på dom också...
    finns de ingen som har gjort nått åt sterion??

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    182
    min har suttit i min 9-3a i 8 år, har inte hänt nått med den, läser precis som den ska.
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  5. #5
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 243
    På 9-5 -98 var det trassel med spelare. Det byttes en del på garantin. Det var just CD som det var problem med. Ofta att det inte gick att mata ut. Köp du en på skroten och gift in den i bilen.

    1A måste vara att ge den en blåsning med tryckluft. Det skulle ju kunna vara så att det sitter en dammråtta på lasern.

    1B kanske ta ur den och göra rent med elektronikrengöring/isopropanol.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    148
    passar sterion från alla saabar eller måste de vara samma ärsmodell.. vad har jag för sterio nu?... finns cd och band men ingen cd växlare..
    ja ska prova med tryckluften får se om de hjälper... den vill inte riktigt mata ut skivorna heller... men de gör inte så mycke...

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    182
    alla 9-5ors stereo kan du använda fram till -06 då faceliften kom. kanske kan funka med dom också men jag vet ingen som testat. 9-3ans är för små.
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    148
    okay tackar men va har ja för sterio i nu då?.. nån som vet kunde va kul o köpa en likadan

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    182
    det är den som sitter i as2 och as3 från -98 till -05. är samma i alla 9-5or . as1 har bara cd, as2 och 3 har cd och band. men i själva huvudenheten är det inget som skiljer as2 från as3
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

Liknande ämnen

  1. sterio problem saab 95 års99
    Av saalex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 15:51
  2. Saab 9-3 orginal sterio, uppgradering
    Av Jwa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 00:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •