Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Korrosion backspegel fäste 9-3 SS???

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119

    Korrosion backspegel fäste 9-3 SS???

    Korrosion på backspegel fästena på 9-3 SS modellerna verkar vara en barnsjukdom. iallfall på 03:orna...

    Någon som fått detta åtgärdat på garantie eller goodwill????


    ///Micke

  2. #2

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    67
    godwill existerar inte på detta , man har 36 månader påsig att fixa, sen äre kört.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119
    Citat Ursprungligen postat av Krille-R
    godwill existerar inte på detta , man har 36 månader påsig att fixa, sen äre kört.
    OK... Fy fan va dåligt på en så ny bil som 2003... För det är ju inte så lätt at fixa själv ju...


    ///micke

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119
    Citat Ursprungligen postat av mrspl
    Anv sök funk
    Farligt om man startar en ny tråd då... Sökte faktiskt men hittade inget...


    ///Micke

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    581
    Citat Ursprungligen postat av MR_M
    Farligt om man startar en ny tråd då... Sökte faktiskt men hittade inget...

    ///Micke
    Det e nog inget farligt... Det var nog bara en upplysning om att många frågor redan e besvarade här på forumet och att sökfunktionen e ganska lätt att använda.
    Jag sökte själv på "backspegel" och hittade info om just detta relaterade problem efter ungefär 3 sekunder...

    Men som redan sagts här.. Ingen goodwill från Saab i detta fall, vilket e MYCKET dåligt! Men jag vet att en del tydligen fått dom bytta ändå...

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    666
    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    Citat Ursprungligen postat av MR_M
    Farligt om man startar en ny tråd då... Sökte faktiskt men hittade inget...

    ///Micke
    Det e nog inget farligt... Det var nog bara en upplysning om att många frågor redan e besvarade här på forumet och att sökfunktionen e ganska lätt att använda.
    Jag sökte själv på "backspegel" och hittade info om just detta relaterade problem efter ungefär 3 sekunder...

    Men som redan sagts här.. Ingen goodwill från Saab i detta fall, vilket e MYCKET dåligt! Men jag vet att en del tydligen fått dom bytta ändå...


    //Bullit
    Från Saab så är det garanterat NEJ efter tre år och en dag! Dom är stenhårda på detta vet jag.
    Nu med sprit missil! (9-3 Bio Power)

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    581
    Citat Ursprungligen postat av mulle1
    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    Citat Ursprungligen postat av MR_M
    Farligt om man startar en ny tråd då... Sökte faktiskt men hittade inget...

    ///Micke
    Det e nog inget farligt... Det var nog bara en upplysning om att många frågor redan e besvarade här på forumet och att sökfunktionen e ganska lätt att använda.
    Jag sökte själv på "backspegel" och hittade info om just detta relaterade problem efter ungefär 3 sekunder...

    Men som redan sagts här.. Ingen goodwill från Saab i detta fall, vilket e MYCKET dåligt! Men jag vet att en del tydligen fått dom bytta ändå...


    //Bullit
    Från Saab så är det garanterat NEJ efter tre år och en dag! Dom är stenhårda på detta vet jag.
    Tell me about it... E själv drabbad... Men, som jag skrev, det finns de här på forumet som säger att de ändå fått dom utbytta... Vet inte hur de har lyckats med det.. Hursomhelst e det pinsamt dåligt av Saab att inte lämna goodwill på en sån grej.

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    525
    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    Citat Ursprungligen postat av mulle1
    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    Citat Ursprungligen postat av MR_M
    Farligt om man startar en ny tråd då... Sökte faktiskt men hittade inget...

    ///Micke
    Det e nog inget farligt... Det var nog bara en upplysning om att många frågor redan e besvarade här på forumet och att sökfunktionen e ganska lätt att använda.
    Jag sökte själv på "backspegel" och hittade info om just detta relaterade problem efter ungefär 3 sekunder...

    Men som redan sagts här.. Ingen goodwill från Saab i detta fall, vilket e MYCKET dåligt! Men jag vet att en del tydligen fått dom bytta ändå...


    //Bullit
    Från Saab så är det garanterat NEJ efter tre år och en dag! Dom är stenhårda på detta vet jag.
    Tell me about it... E själv drabbad... Men, som jag skrev, det finns de här på forumet som säger att de ändå fått dom utbytta... Vet inte hur de har lyckats med det.. Hursomhelst e det pinsamt dåligt av Saab att inte lämna goodwill på en sån grej.

    //Bullit

    Kan bara instämma e ju sjukt dåligt av saab har samma problem med min ena spegel likadant har mitt ena gångjärn börjat knacka som faen o det vill dom ha över 2k för
    9-3Vector 2.0t Nordic Steg2
    Att Styla En Volvo Är Som Att Sminka En Gris!!
    http://www.garaget.org/?car=35951

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119
    [quote=Mange_9-3vector]
    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    Citat Ursprungligen postat av mulle1
    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    Citat Ursprungligen postat av "MR_M":m2ed3cpl
    Farligt om man startar en ny tråd då... Sökte faktiskt men hittade inget...

    ///Micke
    Det e nog inget farligt... Det var nog bara en upplysning om att många frågor redan e besvarade här på forumet och att sökfunktionen e ganska lätt att använda.
    Jag sökte själv på "backspegel" och hittade info om just detta relaterade problem efter ungefär 3 sekunder...

    Men som redan sagts här.. Ingen goodwill från Saab i detta fall, vilket e MYCKET dåligt! Men jag vet att en del tydligen fått dom bytta ändå...


    //Bullit
    Från Saab så är det garanterat NEJ efter tre år och en dag! Dom är stenhårda på detta vet jag.
    Tell me about it... E själv drabbad... Men, som jag skrev, det finns de här på forumet som säger att de ändå fått dom utbytta... Vet inte hur de har lyckats med det.. Hursomhelst e det pinsamt dåligt av Saab att inte lämna goodwill på en sån grej.

    //Bullit

    Kan bara instämma e ju sjukt dåligt av saab har samma problem med min ena spegel likadant har mitt ena gångjärn börjat knacka som faen o det vill dom ha över 2k för [/quote:m2ed3cpl]

    Samma här... Ett gång järn som börjat knacka... Samt att igår när jag satte mig i bilen så spack skinnet lite igämter sömen vid infästningen till bältet... ÖÖÖÖ 4år gammal och så här mycket saker.. VILKEN SKIT... om det fortsätter såhär så lär det alldrig mer bli en SAAB till...

    Någon som vet ifall de åtgärdar en för sprickan i skinnet????


    ///Micke

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Flyttar till Finans, verkstäder och försäkringar där vi diskuterar goodwillfrågor.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #12
    Har hittat detta fenomen själv också på en -03 på bägge sidor. Har även läckage på servopump a 4000:- + oljud i bakvagn till okänd kostnad + mycket högt knarraande från bussningar under + inredning som låter som att det håller på faller isär. Knarrar o knirkar överallt + dörrhandtag som tappat färgen okänd kostnad.

    Bilen är en Saab 9-3 SS 8700mil Vector pedantiskt skött.
    Nu blir det service o rep och försäljning och byte till annat märke

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119
    Citat Ursprungligen postat av Gurra72
    Har hittat detta fenomen själv också på en -03 på bägge sidor. Har även läckage på servopump a 4000:- + oljud i bakvagn till okänd kostnad + mycket högt knarraande från bussningar under + inredning som låter som att det håller på faller isär. Knarrar o knirkar överallt + dörrhandtag som tappat färgen okänd kostnad.

    Bilen är en Saab 9-3 SS 8700mil Vector pedantiskt skött.
    Nu blir det service o rep och försäljning och byte till annat märke
    Inte kul att se sådant här alltså.... HAr precis skaffat min och börjat fundera på att sälja redan :-)

    Vet du hur man får bort fästena till speglarna???


    ///Micke

  14. #14
    Nix,,men tror det finns fler trådar i ämnet.
    Jag ska skriva en lista till servicen i veckan så får de kolla om jag får goodwill på något....lär nog inte bli nåt.

    Sen ska Saab/Opel inte få en spänn till av mig. Hade hoppats på en bra bil eftersom jag har 20% rabatt på allt, men det verkar bli dyrt ändå. På en svindyr bil från början. Opel i presentförpackning.

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119
    Någon som vet ifall man kan lyckas få spegel fästena bytta på goodwill fast tiden gått ut????

    Någon som lyckats med det????


    ///Micke

  16. #16
    Min bil är fyra år och lämnades in för service imorse. Inte en chans goodwill på backspeglarna. Verkstan hade försökt via Saab centralt förut (mycket välkänt problem) men fått nobben så de verkar inte göra någon goodwill lokalt.

    Har redan börjat leta annat märke. Återstår att se om man får denna såld.

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119
    Citat Ursprungligen postat av Gurra72
    Min bil är fyra år och lämnades in för service imorse. Inte en chans goodwill på backspeglarna. Verkstan hade försökt via Saab centralt förut (mycket välkänt problem) men fått nobben så de verkar inte göra någon goodwill lokalt.

    Har redan börjat leta annat märke. Återstår att se om man får denna såld.

    Vad ska man säga för JÄVLA dåligt... Ska ringa till sabb själv och se om man kan få prata med någon vettig person och se om man får hjälp...


    ///micke

  18. #18
    Är väldigt intresserad så fortsätt skriv här.

    Fick för övrigt inte hjälp med mitt oljud i bakvagnen så den står fortfarande kvar på Saab. De märkte tydligen inget. Själv tar jag omvägar när jag ska in till centrum eftersom det skramlar pinsamt mycket.

  19. #19
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Upptäckte problemet med backspeglarna på min -04:a idag. Har det på en sida. Fan vad störigt det är! Och gud vad kasst att dom inte fixar det på goodwill. Jag ska in och klaga iallafall..

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  20. #20
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Klaga ledde ingenstans.. Däremot så har jag hört att dom har gjort ändringar på backspeglarna så dom ska hålla. Någongång under MY05 gjordes det och det är samma artikelnummer som dom äldre.

    2800kr vill Saab ha bara för förarsidan på min bil. Bah!
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Liknande ämnen

  1. Infästning länkarm korrosion, 9000 - 98
    Av MaMa i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 12:32
  2. Aero 16" korrosion
    Av Arc i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 21:04
  3. Korrosion dörrhandtag 9-3ss goodwill/garantiåtagande?
    Av HFR i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 21:56
  4. Korrosion/oxidering på fälgar
    Av johanbostrom i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 21:25
  5. FÄSTE AV NÄT
    Av hempel i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 10:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •