Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vad är detta för något? (BILDER)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    190

    Vad är detta för något? (BILDER)

    Hej! Har tre olika bilder som jag skulle vilja veta vad de föreställer.


    Sitter framför kylaren. Antar att det är behållaren för AC-gasen? Jag skruva av korken på den ventil som är inrigad och tryckte på ventilen, men ingen gas kom ut, och eftersom min AC inte kyler så antar jag att gasen då är slut..


    Här har någon dragit en elkabel innan och avsäkrat den, precis som man skulle göra om man installerar ett slutsteg, så jag antar att det är det den användes till. Bilden är tagen på förarsidan. Och jag undrar vart/hur jag kommer åt denna kabel från insidan utav bilen.


    Där är en till ventil, som jag även tryckte ner utan att något kom ut. Går denna också till AC-enheten? Och om den gör det, varför finns det två stycken?

    Tacksam för alla svar som kan ges!
    Bilen i sign det gäller.
    /Pontus
    Saab 900 -95. BSR steg 2. SE Paket

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    34
    angående den där kabeln är det antagligen till ett slutsteg. Förslagsvis borde änden av den ligga nånstans bakom inredningen i bagageutrymmet bara att lätta och känna. Eller så kan andra änden vara under passagerarstolen, de är de ställen man brukar sätta slutsteget på
    Saab 9000 CSE 2.3T

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    757
    för att svara angående acc. det finns 2 st för att det är 1 till högtryck och 1 till lågtryck, och kommer det inte gas där så har du slut på köldmedia och är bara att åka till firma som läcksöcker och därför får du ingen kyla i bilen heller.
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    190
    Tack för svaren!
    Saab 900 -95. BSR steg 2. SE Paket

Liknande ämnen

  1. Vad är detta för något? (Bild)
    Av nemesis89 i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-10-10, 21:57
  2. Vad är detta för något?
    Av Antimin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 23:10
  3. verkar detta något??
    Av Joel220 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 23:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •