Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vad kan paja om jag pluggar en an slangarna vid turbon

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    3

    Vad kan paja om jag pluggar en an slangarna vid turbon

    Testa en sväng och tog plugga en slang till turbon på min saab 9-5 2,0 t 99
    det gjorde att bilen gick som fan efter som turbon lada fult från start men våga inte göra mer än testa men nån som vet vad som kan hända om man skulle köra så hela tiden ?????
    tjena hej

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 514
    Medlem#
    5622

    Re: Vad kan paja om jag pluggar en an slangarna vid turbon

    Citat Ursprungligen postat av photojon
    Testa en sväng och tog plugga en slang till turbon på min saab 9-5 2,0 t 99
    det gjorde att bilen gick som fan efter som turbon lada fult från start men våga inte göra mer än testa men nån som vet vad som kan hända om man skulle köra så hela tiden ?????
    Jo bilen laddar fullt för att du stängt av hela laddtrycksregleringen. Du kan nog räkna med motorras om du fortsätter köra med det där.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    260
    Pluggat wg-slangen? Om det ändå var så snabbt gjort att "trimma" en bil. Det finns liksom inget att välja på, inget att fundera på. Ta bort pluggen direkt annars får du härdsmälta i motorn. Detta är inget som liksom bara "sliter mer" på motorn - det totalförstör den! Trycker sönder packningar, intercooler(?), orsakar spikningar som äter upp dina kolvar och skiter ut dom i diverse fantasifulla former. Minst.

    Fast frågan kanske var ett skämt?...
    Saab 9000 -92 2,3T Steg 3

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Floda
    Inlägg
    134
    Medlem#
    5928