Visa resultat för omröstning: De värst monstren ensamma en stund på banan nästa träff?!

Antal röster
171. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja, absolut! Mer sådan show, tack!

    145 84,80%
  • Nej, dom ska inte behandlas annorlunda än vi andra.

    26 15,20%
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Robert Uhr och PA ensamma på banan nästa träff?!

  1. #1
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Robert Uhr och PA ensamma på banan nästa träff?!

    Var det bara jag som blev besviken över den lilla bantid Robert Uhr och PA fick?
    Hur vore det om ledningen ville vara så vänlig att avsätta 15-30 minuter vid banträffarna fortsättningsvis där de värsta monstren kan visa upp sig på banan, utan att hålla igen för att undvika att vi vanliga dödliga får byta kallingar när de passerar?

    Jag menar något i stil med det som utspelade sig på Knutstorp våren -02 när Robert Uhr rejsade ensam mot en Spectre en god stund.

    Det är oförglömligt och antagligen det som de flesta vill se. Jag menar inte fan får man ståpäls av att glana ner i deras motorutrymme och höra dom varva lite i depå enbart?!

    Däför ber jag ni er att lägga er röst här så att styrelsen/ledningen/race crew ser vad vi vill se på nästa träff!

    Mvh Stoffe

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    704
    klart som fan.

    Låt grabbarna bekänna färg nu. Vore grymt och se

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    Vore ju klart kul att se.


    Mvh

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 306
    vore helt klart kul o se!! utan massa "sega bromsklossar" och ta hänsyn till... Några varv i vart fall
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 630
    it´s not how you stand by your car, it´s how you race it!

    Klart killarna ska ha lite tid för sig själva.. tänk på all PR de skapat för klubben på utställningar, Bilsport m.m och så den ljuva upplevelsen..

    /N
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  6. #6
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Oj oj...siffrorna talar sitt tydliga språk

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #7
    :-)

    Vore intressant att se Robban ( ja, bilen då... ) med 19" slicks på
    banan.
    Undrar om inte det blir varvning då...

    Pata 319


    ps. Vore kul med en banträff även får oss Norr om trollhättan.... ds.
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  8. #8
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Märk väl att jag inte menar specifikt Robban och/eller PA utan allmänt att man avsätter lite tid för "uppvisningskörning" av bilar av värre kaliber. Av nuvarande röstställning att dömma så verkar det finnas ganska stort intresse att se de värsta in action.

    Mvh Stoffe

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Helt klart vore det kul! Skulle försöka få alla värstingbilar såsom de värsta maptun 9k, Uhr, PA, Edstrand osv. att göra en rejäl uppvisningskörning!

  10. #10
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Vore trevligt om ni som INTE anser att vi ska ha lite uppvisningskörning på våra banträffar motiverar er, eftersom jag personligen och flera andra med mig, inte kan förstå varför ni tycker som ni gör.

    Mvh Stoffe

  11. #11
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015
    Röstade på Ja.


    Fast utav den orsaken att man skall slippa vara en rörlig slalompinne om man själv är ute på banan samtidigt som " de där djävulsmaskinerna"....


    / TD04
    CH43J6 m.m.

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Vore trevligt om ni som INTE anser att vi ska ha lite uppvisningskörning på våra banträffar motiverar er, eftersom jag personligen och flera andra med mig, inte kan förstå varför ni tycker som ni gör.

    Mvh Stoffe
    Jepp kom med bra motivationer nu för ja förstår inte varför man röstar emot ett sådant förslag alls..
    Skitkul med bara de grymmaste bilarna ute på banan ju!

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Självklart skall man tillåta någon form av "uppvisningskörning" på banan. Många kommer ju till träffarna lika mycket för att titta som för att köra själva. Samtidigt blir ju bankörningen säkrare och därmed mer underhållande för de med lite söligare bromsklossar/slalompinnar (läs: smygtrimmade 9-5 SC:ar och liknande...).

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vagnhärad
    Inlägg
    973
    Själv åker jag till träffar för att få köra, inte titta på två bilar ensamma bilar på banan med monstermotorer som inte presterar tider mycket bättre än en standard M3E30 med r-däck (1,12).

    En sak om det kommer dit några riktiga racebilar med vassa piloter.

    Over and out

    Ta nu inte detta inlägg som något påhopp eller förringade av någon!
    /Danne
    9-3 -01
    VW typ 1 -65

  15. #15
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    2 169
    Citat Ursprungligen postat av DanneT16
    Själv åker jag till träffar för att få köra, inte titta på två bilar ensamma bilar på banan med monstermotorer som inte presterar tider mycket bättre än en standard M3E30 med r-däck.

    En sak om det kommer dit några riktiga racebilar med vassa piloter.

    Over and out

    Ta nu inte detta inlägg som något påhopp eller förringade av någon!
    Faktiskt lite inne på samma linje ... tyvär ..

    Om man vill se dom "showa" av lite eller om dom vill det så kanske man skulle annordna lite mer specifikt/fokuserat på enbart dessa "monster" bilar ...

    p.s Fast samtidigt , om det "bara" handlar om 15-30 minuter så är väl det samtidigt inte hela världen , man får ju trots allt se hur bra det går för dom som kör grymt vassa SAAB'ar ...
    Tjänstebil : 9-3 08' BioPower SC Maptun 220Hk@340Nm
    Familjebil : 9-5 04' Aero Aut SC Maptun E85 272Hk@384Nm naven, 14,8@155km/h (19")
    ( prmperformance.com ligger på hyllan just nu )#4976

  16. #16
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    ps. Vore kul med en banträff även får oss Norr om trollhättan.... ds
    Patrik 319> Ja åkte från en liten håla som ligger 6 mil norr om Thn

    Sedan åkte 9000 CD ifrån Örebro, så det fungerar allt att ta sig nedåt Skåne även om man bor norr om Rondellhättan me
    Hehe.....

    Men Rudskogen blir väl perfekt då för dom flesta i mittensverige kanske??

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  17. #17
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Men Rudskogen blir väl perfekt då för dom flesta i mittensverige kanske??
    Mvh Michael
    Ja, creds till dig för att du tog dig ner Törnros.. Kul att se din pärla oxå. tur at du fick ihop allt i tid..
    Jag bor i växjö.. men jag kommer se till att dyka upp på rudskogen det lovar jag om inget oförutsett händer med bilen...

    För att hålla sig till ämnet så kan det vara kul med värsting bilarna på banan i 20-30 min högst.... mellan 5 och 10st borde ju vara ok... Dit måste man ju se till att kvalificera sig till nu.. hehe...
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  18. #18
    JAAAAAAAAAAA de hade varit kul att se...
    9-5 Aero Nordic Steg 3
    300HK/440Nm
    http://www.garaget.org/?car=5548 Och min gammla http://www.garaget.org/?car=5549

  19. #19
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av DanneT16
    Själv åker jag till träffar för att få köra, inte titta på två bilar ensamma bilar på banan med monstermotorer som inte presterar tider mycket bättre än en standard M3E30 med r-däck (1,12).

    En sak om det kommer dit några riktiga racebilar med vassa piloter.

    Over and out

    Ta nu inte detta inlägg som något påhopp eller förringade av någon!
    Givetvis har alla rätt till en egen åsikt. Just därför som jag bad er motivera er.
    Också var det ju den här evinnerliga diskussionen om SAAB kontra BMW...
    BMW M-serien är utan tvekan vassa bilar och används pga det också som måttstock i många lägen. Du hade en fin tidsangivelse på en M-bil noterade jag. Hur vore det då att låta en av "våra" snabba utmana denna tyska originalräser på några varv utan en massa, som någon uttryckte det, "rörliga slalompinnar" som stör varvtiderna?

    Jag är övertygad om att det finns massor av M-ägare som gärna hade ställt upp. I alla fall om man läser några trådar på Zatzy, där alla tycks vara kungar i sina egna land.

    Jag kör gärna min egen bil på banan, men tycker nog att 15-30 minuter mindre bantid till fördel för en uppvisning av våra vassaste skulle göra dagen lite extra värd bensinpengarna till och från träffen. Kan ta mina vänner som exempel. Vi blev 12 personer istället för 3 när de fick höra att Robert och PA skulle köra med sina bilar. Publikmagneter, varesig ni vill eller ej.

    Mvh Stoffe

  20. #20
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Ja, creds till dig för att du tog dig ner Törnros.. Kul att se din pärla oxå. tur at du fick ihop allt i tid..
    Hehe, man tackar o bockar
    Jo, det var ju på det där berömda håret denna gången me om man säger så....
    Då du ringde mig strax in på spöktimmen i torsdags (00.15 lr va det nu var....) så var ja ju fortfarande igång ute i garaget efter att ha börjat där ute runt lunch
    Fredagen ägnades åt att kolla så alla grejerna satt kvar, o ställa upp laddet lite så att man inte blev varvad allt för många gånger

    Dit måste man ju se till att kvalificera sig till nu.. hehe...
    Det lär nog inte vara några större probs Mike om du får full snurr på "lilla" turbo'sen
    Se bara till att inte göra ett besök i någon grusfålla
    Goare ljud i en 9-3:a som din....förutom Robbans o P-A's har då ja aldrig hört

    Ska bli intressant att ses igen på Rudskogen

    Åter till tråden

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

Liknande ämnen

  1. Blir bilen snabbare runt banan genom lättning?
    Av MicEE i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-03-30, 18:16
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 01:18
  3. Nästa träff?
    Av saabforever i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 22:07
  4. Slicks på banan, skvalpskydd?
    Av SchillRacing i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 22:36
  5. Cab på banan?
    Av SS9000K i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-04, 18:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •