Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Elfel (elhiss, lyktor och radio)

  1. #1

    Elfel (elhiss, lyktor och radio)

    Har en massa problem med elen nu på min SAAB 900t -85.
    Fick problem med den när min bränslepump pajjade i -20grader. Elhissarna på alla fyra fönster är totallt döda och jag har bytt säkring så det är inte det det är fel på. Radion kan ibland får för sig att sätta igång sig själv. Lysena kan också dem ibland vägra stänga av sig men fick ett tips av en mekaniken hemma att dra ur (ursäkta att jag inte vet namnet men jag är inte bra på bilar) en "stor säkring",
    ("säkringen" i fråga sitter, om man står på förarsidan med "säkringslådan" framför sig så är det den "säkring" som sitter längs mot sig till höger, den är stor och silverfärgad.)

    När jag drar ur den så slutar lyset att lysa.
    Vad tusan är fel med min älskade SAAB?

    MVH Sophie

  2. #2
    Ingen som ens har en idé om vad som skule kunna vara fel?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Bohuslän
    Inlägg
    15

    Jordfel?

    Låter som jord fel någonstans för mig... hade liknade problem på min gammala 900.

    /Emil
    Vi killar blir inte äldre än 3år, sedan blir vi bara störe och störe!

    Familjebil -03 Saab 9-5 Aero SS Steg 3 (Gammal fotobil från Saab!) Arbetsbil: -99 Saab 9-5 2,3 ltt SS Steg 2 Projekt: -95 Saab 9000 2,3T Status: I delar

  4. #4
    Klen tröst, men jag sitter med en 10 år nyare 9000 CSE som också har massor av märkliga elfel. För några dagar sedan dog alla elhissar helt plötsligt. Centrallåset beter sig som det själv vill (fjärrstyrning fungerar inte), dörr- och kupébelysning likaså m.m.

    Det är väl helt enkelt bara att börja inse att el och elktronik börjar bli gammal. Efter vad jag förstått kan en del av felen härröras till problem med jordning på olika platser runt om i bilen. Men var börja leta?
    Saab 9-5 2,3t SC -09 Vector Griffin
    Saab 9-5 2,3t SC -05 Linear Business (såld)
    Saab 9000 CSE 2,3T -95 (såld)
    Saab 9000 CC 2,0T -87 (såld)

Liknande ämnen

  1. Nya 9-3 och 9-5 LED lyktor
    Av -Rickard- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 20:54
  2. Elfel Astra H brummande ljud radio knasig
    Av Richi i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 15:43
  3. andra lyktor ? 9-5
    Av Mean_grean_machine i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 11:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •