Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur "bra" är budget däck?

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481

    Hur "bra" är budget däck?

    Hallå.
    har en ng900 med riktigt risiga 16 tums fälgar, har denna istortsätt enabrt för att pendla till jobbet, nästan 7 mil om dagen, har nästan nya falken däck(max 600mil) fram, och bak har jag barum bravuris som verkligen slitits väldigt udda, på innerkanten på ena däcket så har de slitet däcket i vågor? 2-3cm som är nästan nere vid mönster"stoppet" sen så kommer de 5-8cm med friskt däck på runt 5 mm, sen tillbaks ner på mönsterstoppet.
    Fick pyspunka på det (ventilen paja) däcket så funderar på om de kan ha med detta att göra.

    tror nog jag komemr köra ett tar till och se om de sliter mer på dessa punkter eller inte...

    men sen funderade jag på vid ev byte, hur kass är dessa " billiga" däck som finns på tex däckonline, ( tex http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest ... 33&dsco=21 )
    de däck jag har nu är ju inga toppen däck men funkar bra för mig, sen så är de ju inte så där roligt att köpa däck för 1500kr/st för att slita ner dem på 1 säsong.

    Så vad säger ni? är sånna däck för runt 500-600kr rena skiten eller duger de gått för att pendla med? (16 tums då)
    oljud ger jag fullständigt fasen i.

    Har funderat på att byta fälgarna för de viking aero jag har nu är riktigt kantstötta osv, men ekonomin räcker inte ihop för ett sånt köp och sen känns de inte sådär kul att köpa nått då jag kommer ha denna bilen till och från jobbet tills den är skrotfärdig, då komemr jag förhoppningsvis ha bytt jobb till ett där jag slipper pendla.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    141
    Just det där däcket fick rätt OK betyg i ett nyligt nummer av vi bilägare.

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    låter ju intressant.

    får se hur de blir, ska se hur de jag har nu slits, känns lite visset att behöva byta 2st däck med 5mm mönster fö det ena däcket har 3-4 djupare slitna punkter, har iaf hoppas på att de ska slita på resten av däcket så jag slipper byta förräns hela är dåligt.

    men om de går att få hyfsade däck för 1000 lappen så kan de ju va ok, när jag bytte fradäcken som va rätt akut så kostade dessa 1400kr/st på den lokala däckverkstaden monterat och klart vilket inte känndes som en bra affär för ett par falken däck.

    får se vad som händer.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    brosan kör på kenda däck och jag på TNG däck och måste säga att jag är positivt överraskad. däcken funkar kanon och kostar bara en bråkdel. så från min sida där bilen går som bruksbil och är ingen jätte räcer så funkar det fint fint.
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

Liknande ämnen

  1. 9-3 goes budget racecar "Vinter pyssel"
    Av fabbe i forum Projekt
    Svar: 320
    Senaste inlägg: 2013-11-01, 18:37
  2. 19" budget däck
    Av DIFRobban i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 21:57
  3. ng900 "viggen budget" f28 monterad 12/12
    Av turbo_joel i forum Projekt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 22:56
  4. Bytt från 17" till 18" däck. Bör man göra hjulinst
    Av matte_linear i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •