Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Information om Ljudsystem 2 (AS2) I en 9-3 -00 tack!

  1. #1

    Information om Ljudsystem 2 (AS2) I en 9-3 -00 tack!

    Hej, har precis köpt mig en saab nu i veckan, vart en 9-3 2.0T (136kW T7) från 2000. Har via saabs support fått fram att det är "ljudsystem 2" aka AS2 i den. dock kunde de ej ge mera detaljer. Så det jag vill veta som många andra säkert har frågat i 57st andra trådar (som jag ej hittar) om just detta är iaf mera info om hela systemet. Har bara kasset i huvudenheten, sedan en saab 6skivors cd-växlare i bakluckan och rattkontroll. Verkar ej sitta högtalare i främre dörrarna. men i fronten och hyllan sitter det (som låter SKIT, vilket är anledningen till denna tråd)

    Det jag funderar mest över är vad huvudenheten pallar av att driva för grejer? Vad har den för uteffekt? är det separat förstärkare (tyckte jag läste något sånt i nån annan tråd) Tro mig jag har sökt och sökt, men aldrig hittat nå komplett svar, många hänvisar till andra trådar som ej finns längre, eller till t.ex. saabnet.com's ljudsida som heller inte finns kvar längre.

    Kan man stoppa i 6.5" i dörren bara sådär? finns kablage redo osv?

    Sedan en viktig fråga, någon som har monteringsdjupet i alla 6 högtalarplatserna? Så man vet det innan man köper nya grejer som ej passar pga djupet.

    Finns det redan en tråd med informationen jag vill ha, så hänvisa mig gärna dit då jag ej verkar kunna söka rätt (sökt på : saab 9-3 AS2 ljudsystem, AS2, ljudsystem, ljudsystem 2, osv...?

    Tacksam för svar
    Saab 9-3 SE 2.0T (136kW) -00

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    AS2 har precis som du säger bara 4 högtalare. 2 i panelen fram och 2 i hatthyllan bak. Bak är det 6x9" och fram 3,5" pappkon om jag minns rätt.
    Om jag minns rätt är orginalstereon på 4x30W och orkar väl driva lite grann iaf.
    Bak kan man ju köra med ett steg med högnivå in så man får bättre krut till 6x9. Sen kan du ju alltid köpa upp dig på ett AS3-kit som är en stärkare och högtalare till dörrarna. De högtalarna är helt ok, men såklart finns det bättre, beror ju lite på din budget. Jag har haft AS3 i mina 9-3 och det låter helt ok tycker jag. I den gamla "vanliga" 9-3an hade jag en aktiv MacAudio-sun i bagaget i kombination med AS3, bytte inte ens några högtalare då, lät tillräckligt bra.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    AS2 har precis som du säger bara 4 högtalare. 2 i panelen fram och 2 i hatthyllan bak. Bak är det 6x9" och fram 3,5" pappkon om jag minns rätt.
    Om jag minns rätt är orginalstereon på 4x30W och orkar väl driva lite grann iaf.
    Bak kan man ju köra med ett steg med högnivå in så man får bättre krut till 6x9. Sen kan du ju alltid köpa upp dig på ett AS3-kit som är en stärkare och högtalare till dörrarna. De högtalarna är helt ok, men såklart finns det bättre, beror ju lite på din budget. Jag har haft AS3 i mina 9-3 och det låter helt ok tycker jag. I den gamla "vanliga" 9-3an hade jag en aktiv MacAudio-sun i bagaget i kombination med AS3, bytte inte ens några högtalare då, lät tillräckligt bra.
    Så kortfattat, för att köra i högtalare i dörrarna måste jag stoppa i ett slutsteg, då alla 4 kanaler ifrån huvudenheten redan används? finns det nå kabalage dragit till platsen där slutsteget som AS3 har färdigt i AS2? eller måste man dra ström o allt "hela" vägen?
    Saab 9-3 SE 2.0T (136kW) -00

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    161
    Så kortfattat, för att köra i högtalare i dörrarna måste jag stoppa i ett slutsteg, då alla 4 kanaler ifrån huvudenheten redan används? finns det nå kabalage dragit till platsen där slutsteget som AS3 har färdigt i AS2? eller måste man dra ström o allt "hela" vägen?

    Jag har precis gjort samma sak som du tänker göra,det finns fördragna kablar från dörrarna,samt +12v och jord fördraget där as3 steget skall sitta,dock inte spec grova kbalar för ström och jord,typ 4mm2,men det räcker till ett mindre tvåkanalssteg,kabeln är ju avsäkrad från början också,i länken i min sign kan du se lite billder hur jag gjort,kan skicka fler om du är intresserad

    MVH
    OG93 Coupé Aero -00 'Såld* .Pystrimmad OG900 *Såld* Just nu: ng900

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    70
    Kolla lite här om det hjälper...

    http://www.ng900.tk/
    Saab 9³-02 Nordic Uhr Steg 2

Liknande ämnen

  1. Ljudsystem 9-5 2007
    Av mikk i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 17:27
  2. AS3 Ljudsystem i verkstaden.
    Av rgolsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 23:51
  3. Ljudsystem - Har jag AS3?
    Av i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 21:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •