Hej,
Undrar om denna kommer börja säljas i Sverige eller om man bara kan köpa den i Usa?
Dom ligger på ca 274.000 SEK där och det är ju en bra summa, här skulle dom väll kosta säkert över eller närmare 350.000 SEK?
Hej,
Undrar om denna kommer börja säljas i Sverige eller om man bara kan köpa den i Usa?
Dom ligger på ca 274.000 SEK där och det är ju en bra summa, här skulle dom väll kosta säkert över eller närmare 350.000 SEK?
Har funnits att köpa hos Svenska Bil i Akalla i Stockholm som tog in ett antal ex. Vet inte om de har några kvar. Ligger på 339 - 369 000 kr.
http://www.svenskabil.se/grafik/dyna...0420120112.pdf
Jaha där ser man, men tror du inte det blir billigare att köpa en i staterna?
Tjenare!
Svenska Bil säljer 9-7 just nu. Kolla www.svenskabil.se.
/Mange
För tillfället utan Saab.
Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.
Såg just en sån här på ön i söndags,såg ut som en liten udda fågel.
Fronten tyckte jag såg rätt bra ut men resten???
Visst är det trailblazern den är baserad på?
/M
Akta skinnet!
Buick Rainier.Ursprungligen postat av lillen 761
JaUrsprungligen postat av lillen 761
[quote=900_R]Ja[/quote:2wv58ht9]Ursprungligen postat av "lillen 761":2wv58ht9
Nej
[quotesycho Dave][quote="900_R":w9jjvu3q]Ja[/quote:w9jjvu3q]Ursprungligen postat av "lillen 761":w9jjvu3q
Nej[/quote:w9jjvu3q]
Är inte Buick Rainier baserad på Trailblaxern då?
Toyota Verso 1,8 -11
[quotesycho Dave][quote="900_R":3co0zqwg]Ja[/quote:3co0zqwg]Ursprungligen postat av "lillen 761":3co0zqwg
Nej[/quote:3co0zqwg]
Hepp
[quote=ljungström]Är inte Buick Rainier baserad på Trailblaxern då?[/quote:1wa3cd97]Ursprungligen postat av "Psycho Dave":1wa3cd97
Det må så vara men Saab har baserat 9-7X på Rainiern iallafall.
Det är klara skillnader mellan Trailblazern - Rainier/9-7X.
Jag köpte min på Svenska Bil i Akalla. 354900 med allting på. Skinn, Bose 6-cd-växlare, blinkers i speglarna, elstolar med minne för två i förarstolen, taklucka, backsensor, dragkrok etc:
Har haft den i snart tre månader. Mycket nöjd. Kvalitetsintrycket är bättre än på den 9-5 (2003) och 9-3 (2004) jag hade innan.
Saab 9-3 SC 2011. Svart.
coolt.
hatar XC90. X5 och andra monster men denna var läcker.
Enda hittills jag gillat än X3 och denna.
Saab 900 T16 -89
http://www.garaget.org/wmb
Det jag gillar (förutom saab-fronten) är att den faktiskt går att använda till att lasta mer än en vanlig kombi. Det var därför vi köpte den. Förstår inte alls varför man vill ha en "suv" med mindre lastutrymme? Lastutrymmet är 33% större än i BMW X5 (som f ö också är betydligt mindre än 9-5:ans).
Saab 9-3 SC 2011. Svart.
GMT heter plattformen den är baserad på och man använder huvudsakligen komponenter från redan tillgänglig modeller. Trailblazer och Rainier använder även de GMT plattformen.
Bilen är inte direkt något tekniskt underverk och säkerheten är inte speciellt hög. Tas inte in i Sverige av Saab. Modellen kommer formodligen att försvinna från marknaden efter 2008.
Fin bil. Kul att du är nöjd!Ursprungligen postat av Butters
Och GMC Envoy, och Isuzu Ascender.Ursprungligen postat av SaabJohan
Den står i Svenska Bils hallar. De säljer mest Saabar i världen påstår de.
Sidokrocksäkerheten är femstjärning. Förarens front tre och passageraren fyra.
Inga av Saabs bilar är tekniska underverk. De är det bästa de kan åstadkomma givet situationen. Utan GM hade Saab varit ett minne blott.
Saab 9-3 SC 2011. Svart.
Saab 9-5 blev Saabs första kombi sedan Saab 95. Den premiärvisades 1999. Det var sju designers som var inkopplade i projektet 641, det var kodnamnet för bilen. Den tog mindre än 3 år att göra från datorskärm till produktions bil. Data från Saab och försäkringsbolaget Folksam, liksom EuroNCAP:s test visar att Saab 9-5 var och är en av de säkraste bilarna som finns.
Det är inte Saab Sverige som tar in bilarna bilarna utan de som kan hittas hos återförsäljare i Sverige är importerade "privat", eventuellt av bilhandlaren.Ursprungligen postat av Butters
Jämfört med 9-7X så är 9-3ss/sc ett tekniskt underverk. Theta baserade 9-4X lär sannolikt vara en betydlig förbättring jämfört med 9-7X, däremot så är den inte i samma storlek som 9-7X. Tekniskt så lär kommande 9-5 också vara ganska bra.
Förmodligen så har man med 9-7X gjort vissa förbättringar jämfört mot tidigare GMT360 baserade bilar. Trailblazer m.fl. gavs av IIHS resultatet "marginal" vid frontalkrock, inga övriga tester har genomförts av IIHS. Jämför med ex. Volvos XC90 eller Saab 9-3 som av IIHS klassas som "top safety pick". Krockresultaten du anger är från NHTSA, i samma prover når ex. 9-5, och konkurrenter från tillverkare som Volvo, Audi m.fl. i regel full pott. Det kan dock vara svårt att dra några konkreta slutsatser av dessa krockprov, men i regel så ska de flesta säkrare bilar klara att ta hem en mer eller mindre full pott. Några resultat från verkliga olyckor känner jag inte till när det gäller 9-7X.
När det gäller byggkvalitet så slår 9-7an 9-5an och framförallt 9-3an med hästlängder. Varken 9-7x eller 9-5 eller 9-3 är några tekniska underverk.
Jag har ägt alla tre. Ja, båda småbilarna har hög säkerhet. Men i övrigt ligger Saab långt efter konkurrensen från Tyskland och Japan. Även om Saab gör mycket bättre bilar sedan GM tagit över, så har de fortfarande långt kvar.
Precis som övriga Saabar borde 9-7x kunna vara mycket bättre. Man borde ha slängt in stolarna från 9-5 t ex, med sitt whiplashskydd. Man borde erbjudit en E85-motor åtminstone för syns skull. Och en diesel. Och man hade säkert kunnat tweeka upp säkerheten ytterligare. Men beggars can't be choosers, ni vet.
Värdens största Saabåterförsäljare Svenska Bil/Bekö Bil har tagit in och säljer Saab 9-7x. Det är inte Nisses Saab i Rakvattnet som tagit in ett ex.
Och Svenska Bil har prisatt den så attraktivt att Teknikens Värld väljer den framför XC90.
http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xmlUrsprungligen postat av Teknikens Värld
Saab 9-3 SC 2011. Svart.