Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Monteringshjälp og9-3 kina-ic:n??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025

    Monteringshjälp og9-3 kina-ic:n??

    Som rubriken säger, fick en länk till montering men den visar en ng900 där kina-ic:n monterats, har stött på problem...oljekyl flyttat, inga problem med det, däremot är det vanliga kylet flyttat, men det räcker inte, ic:n tar i under torkfiltret (eller vad det nu är?!) ändå!!Och kylet går inte att flytta mer, nån som har en aning om hur man bär sig åt där? För precis predvid så kommer det ut ett hydraulrör eller ac-rör som tar emot (förarsidan!) också...ic:n sitter nu klämd emellan detta rör och "torkfiltret", såpass att det + ett spännband är det enda som håller ic:n nu inför besiktning då fästena inte riktigt kommer in, förutom slangklämmorna på anslutande slangar (turbo> o >insug)...någon vänlig själ som vet hur man gör nu...?? Dessutom krockbalk REJÄLT urkapad till skillnad mot den "femkrona" man skulle behöva kapa ur enligt monteringsanvisningen här : http://www.900klubben.com/phpbb2/vie...t=2497&start=0
    Fysisk hjälp med montering belönas med kontant ersättning, skälig sådan

    Mvh, Jörgen, desperat bilägare!

    Ps. Det är den ic vi kunde köpa av MgnusH här på forumet förut! Ds.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025
    Ingen??

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008
    Visa på denna bild var det skiter sig

    http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/9506898.jpg

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    Eftersom min AC ändå inte fungerar så böjde jag och bände på AC-rören. Sedan gick det att få dit IC:n.

    Varsågod för lånet av bilden
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025
    Har ju dock fungerande ac...och böjer man ac-rören för mycket oförsiktigt kan microsprickor uppstå o det läcker,,,tro mig, jobbar på chassi på Saab där det har hänt ett antal gånger...

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Karlsborg
    Inlägg
    106
    Konstigt, jag hade inga som helst bekymmer att montera denna IC, tog absolut inte längre än 30min. Har du lossat på fästskruvarna till torkfiltret?

    MVH Peter
    "If You Ain't Cav, You Ain't!"
    Ng900 2,0t Min pärla!

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645
    Citat Ursprungligen postat av K3
    Konstigt, jag hade inga som helst bekymmer att montera denna IC, tog absolut inte längre än 30min. Har du lossat på fästskruvarna till torkfiltret?

    MVH Peter
    Verkar som att de inte är helt 100% likadana tyvärr. De jag har varit med och monterat har haft stora skillnader och sitter olika på de tre olika bilarna. Jag behövde tex inte kapa alls i krockbalken, men fick modifiera fästena ordentligt...
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025
    >>K3>> Men du har ju en 900, det skiljer faktiskt en del på modellerna!
    Men nu sitter den där tillfälligt med två buntband samt slangklämmorna till anslutande slangar, fronten är på, dock med den gamla urkapade balken, får väl ta med en dunk HB till besiktningen eller nåt...alt. en fet plånbok o tömma där...
    Erbjudandet om den kontanta ersättningen för hjälp med ORDENTLIG montering kvarstår, men helst i närheten då det tar en stund...tror jag...
    Har alltid upplevt er STCS:are som några av de mest hjälpsamma och kunniga så...

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645
    Citat Ursprungligen postat av Red Devil
    >>K3>> Men du har ju en 900, det skiljer faktiskt en del på modellerna!
    Men nu sitter den där tillfälligt med två buntband samt slangklämmorna till anslutande slangar, fronten är på, dock med den gamla urkapade balken, får väl ta med en dunk HB till besiktningen eller nåt...alt. en fet plånbok o tömma där...
    Erbjudandet om den kontanta ersättningen för hjälp med ORDENTLIG montering kvarstår, men helst i närheten då det tar en stund...tror jag...
    Har alltid upplevt er STCS:are som några av de mest hjälpsamma och kunniga så...
    Var det som så att du inte fick in den tillräckligt långt för att kunna skruva fast fästena?
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025
    Yepp, precis, o nu sitter den gamla urkapade krockbalken på ändå, besiktning om några timmar...tippar på regbes. eller körförbud pga ingrepp i karossens krockskydd (eller liknande)...
    OM jag har en otroligt vansinnig tur så kanske jag möts av en morgontrött människa som inte orkar o kolla efter ordentligt...men med min tur så...om jag så köpte en lott där dom garanterade vinst så köpte jag en nitlott i alla fall om man säger så...

Liknande ämnen

  1. Monteringshjälp - Väskhållare
    Av jurkko i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 22:36
  2. kina ic
    Av freddy_crueger i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 14:48
  3. Monteringshjälp av elstolar
    Av Molla i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 13:55
  4. 9-5 Kina IC?
    Av Johnken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 02:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •