Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Prisvärd head-unit?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 519

    Prisvärd head-unit?

    Hej!
    Ska byta min AS-2 unit i en gammal 900-95:a.
    Tar gärna emot tips på en billig och bra stereo,ska driva en omgång 4" som sitter i originalhålen vid vindrutan,resten ska gå på steg (endast ett).

    Finns det nån man kan få upp statusen i displayn som det är på originalet?

    Sen mp-3 och extra port och sånt tjafs ska man väl ha idag(?).

    Vart kan man sen få tag på en ny ram så det blir snyggt framme i instrumentbrädan,det är väl dubbeldin idag?.

    mvh Magnus
    Akta skinnet!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    126
    Ska du köpa en dubbeldin-unit så måste man göra en del ingrepp på bilen för att den ska passa bra.

    Jag kör med Pioneer DEH-P6900IB och är väldigt nöjd,dock går de inte att få fram bränsleförbrukning och dylikt, har inte vart med om att de finns några eftermarknads-stereos som visar detta (?)..

    sen finns de prylfack att köpa på saab som täcker resten av hålet som inte stereon täcker.

    Priset på Pioneer-stereon är ca: 3000 kr på BRL.

    Det var iaf mitt tips

    mvh

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    skulle jag köpa nytt skulle jag nog köpa den här http://www.kenwood.eu/products/car/rece ... /DPX501UY/
    kostar ca3500:-

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    150
    I NG900 är det väl bara 1,5-din? Vilket gör att om man vill ha 2-din måste SIDen väck eller så får man såga i panelen?

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    657
    Medlem#
    5690
    Citat Ursprungligen postat av Ljungstrand
    I NG900 är det väl bara 1,5-din? Vilket gör att om man vill ha 2-din måste SIDen väck eller så får man såga i panelen?
    Hej!

    Det är ungefär 1,95 din, saknas bara en liten bit som man kan såga ut utan att det syns!
    Marcus Lind

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    657
    Medlem#
    5690

    Re: Prisvärd head-unit?

    Citat Ursprungligen postat av lillen 761
    Hej!
    Ska byta min AS-2 unit i en gammal 900-95:a.
    Tar gärna emot tips på en billig och bra stereo,ska driva en omgång 4" som sitter i originalhålen vid vindrutan,resten ska gå på steg (endast ett).

    Finns det nån man kan få upp statusen i displayn som det är på originalet?

    Sen mp-3 och extra port och sånt tjafs ska man väl ha idag(?).

    Vart kan man sen få tag på en ny ram så det blir snyggt framme i instrumentbrädan,det är väl dubbeldin idag?.

    mvh Magnus
    Hej!

    Vilket prisspann hade du tänkt dig? Betydligt lättare att svara på det då det varierar så mycket i de olika klasserna.

    Ang funktionerna så hittar du mp3 stöd i de allra flesta spelarna (nästan bara de dyrast som saknar denna funktionen). Om man vill ha extra usb port för att ansluta någon mediaspelare är ju upp till var och en. Så duger vanliga cd skivor till dig med tex mp3 och 200 låtar så är ju usb stöd inget du måste ha?

    Mvh Marcus
    Marcus Lind

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 519
    Tänkte ca 2000:- max,man får ju mycket för nåt sånt har jag sett nu när jag letat.

    Extra port är kanske lite gimmick som man inte behöver,inte med din motivering vilket jag inte tänkt på.

    Kan gärna köra på enkeldin bara det finns nån snygg lösning på det,det kanske Saab har förståss?
    /M
    Akta skinnet!

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    657
    Medlem#
    5690
    Citat Ursprungligen postat av lillen 761
    Tänkte ca 2000:- max,man får ju mycket för nåt sånt har jag sett nu när jag letat.

    Extra port är kanske lite gimmick som man inte behöver,inte med din motivering vilket jag inte tänkt på.

    Kan gärna köra på enkeldin bara det finns nån snygg lösning på det,det kanske Saab har förståss?
    /M
    Ok, då hade jag satsat på tex en Alpine 9847r alt 9871r. Båda ligger strax under 2000kr. Då ljud egentligen är personligt så kan jag säga vad jag tycker om diverse andra spelare i samma segment, Pioneers och Sonys billigare lever inte upp till samma ljud som Alpinen. Kenwooden är väl ett bättre alt i så fall. Clarion, JVC, Panasonic...njae föll inte mig i smaken!

    Lycka till i valet!

    Mvh Marcus!!
    Marcus Lind

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    206
    Är bara att hålla med Unique 87, köp en av alpines billigare spelare alt en beg alpine med lite mer prestanda men med risken att nåt kan vara fel...

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 519
    En liten uppdatering,
    Jag fick tag i en JVC-lirare till bra pris,den hade endast varit provspelad i ca 5 min.

    Modellen heter kd-sh909r,hade igång den första gången idag och den verkar vara riktigt bra,ska ge 2000:- för den.
    Kanske nån har erfarenhet av liknande lirare? Modellen i sig själv är nog rätt gammal,säkert 4 år eller nåt.... Men det funkar för mig.

    /Magnus
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. Head Up display?
    Av marko s i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 06:06
  2. Plocka ut "head unit"
    Av Grovsnus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 10:47
  3. 2003 93 AERO integrerad Telefon unit??
    Av digidigi i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 00:50
  4. ACC unit meddelar fel - 9-5 aero Y2000
    Av LaBr_dk i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 02:25
  5. Entertainment head unit 9-3 ss
    Av hben i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-06, 16:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •