Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: funderingar ang att behålla org slutsteget vid ny bygge ?

  1. #1

    funderingar ang att behålla org slutsteget vid ny bygge ?

    Tjaba!

    Först och främst har en Saab 9-3 Aero 2001a

    Har lite frågor ang ljud,har tänkte att få lite bättre

    Så hade tänkt att köpa ett rockford baspaket(baslåda+steg) från brl.

    Och huvudenhet tänkte jag köpa en dubbel din Kenwood DDX7029Y..finns på ljudstudion.se
    Räcker de då med en adapter mellan HU och orginal kablage för att allting skall funka som de ska? ( har as3 ),
    Hur gör jag för att de skafungera tillsammans med orginal steg, vad för kablage?

    Eller måste jag köpa nytt slutsteg till högtalarna?(2kanaligt till fram och sen låta stereon köra högtalarna bak)

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Om du börjar med att skriva en vettig rubrik så är det större chans att fler läser det och att du får bättre hjälp.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Har hittat 2xRCA till 8-pol DIN, för att använda org. steg med annan huvudenhet (saab4 på backes)

    Men ska ha standard iso på nya kenwooden. vart finns denna omkopplare? från saab orginal-iso

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    126
    har också vart inne på att köpa en 2-din stereo,dock platsar den väldigt dåligt i 9-3an utan rätt så mycket pill och modifiering.. men de kanske du har räknat med?

  5. #5
    Blir väll till att ta bort listen/mugghållaren nått mer vet jag ej.

  6. #6
    Hmm skulle kolla hur de såg ut med kalbar till stereon men får bara ut stereon halvt? sen tar det stopp?
    Måste man bruka våld?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    126
    har fått instruktioner om att INTE använda originalsteget,bättre att köra allt på ett annat steg.. varför har jag fått en förklaring på,dock har jag glömt det..

  8. #8
    Backes har en adapter och förstår inte varför det skulle vara ett problem att använda orginal steget

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    619
    tja!
    när jag monterade min kenwood ddx-7025 (dubbel din) i min förra og 9-3
    så fick jag kapa ribban på panelen mellan sid och org stereo.fick även fila lite på kanterna för att den skulle passa!men när den väl satt där så passa den perfekt,mewn vad jag kommer i håg så behövde jag inga adapterar...kolla den nedra länken nedan för bilder!...

    i min 9-5 så kör jag med samma ddx 7025 och jag behövde inga adaptrar eller andra kablar för att få den att passa till oginalsteget!
    kör även med ett 4-kanals genisis steg och jl audio 6" i låda i handskfaket och jl audio 3 3/4 i brädan och organal högtalare i dörrarna som driva av oginalsteget och det fúnkar fint...visst om man spelar riktigt högt så börjar ju org högtalarna tt floffa!

    köp adaptern till multiratten det kommer du inte att ångra


    mathias
    Saab 9-5 Aero SC (såld)
    http://www.garaget.org/?car=11550 (såld)

  10. #10
    Backes adapter funkar utmärkt ifall nån undrar

Liknande ämnen

  1. funderingar kring chargecooler bygge(vätskekyld intercooler)
    Av Pee in Cream i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 16:09
  2. Behålla bilen
    Av hansek212 i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 21:21
  3. Vilken bil ska jag behålla!?!?
    Av Poppa i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 12:46
  4. Handbroms bak men behålla 114,3x4?
    Av Andreas O i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 23:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •