Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vad är ett rimligt pris för min bil ? CAB

Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006

Vad är ett rimligt pris för min bil ? CAB

Hej

Funderar på att sälja min NG900 2.3i aut -98 CAB
    5124 mil ! Max utrustad (Ej elstolar annars allt) fint skick. Uttagen 99. Importerad från USA (Jag är 2:a ägaren, köptes av en kompis som pluggar där )

VAD är lämpligt pris ?

110-120 kkr ?

MVH

CAlle

Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003

Re: Vad är ett rimligt pris för min bil ?

Citat Ursprungligen postat av slippy
    Hej

Funderar på att sälja min NG900 2.3i aut -98
    5124 mil ! Max utrustad (Ej elstolar annars allt) fint skick. Uttagen 99. Importerad från USA (Jag är 2:a ägaren, köptes av en kompis som pluggar där )

VAD är lämpligt pris ?

110-120 kkr ?

MVH

CAlle
    110-120k kan du tyvärr glömma, finns inget samlarvärde i din bil (än iaf...) så det spelar ingen roll hur fint skick den än är i, dom pengarna finns ingen som betalar.

Om du får hälften av det tycker jag du ska vara riktigt jätteglad, en sugmotor och automat står knappast högst på listan för den som vill köpa en ng900 för stora pengar.
    110-120k så hittar man utan större problem 9-3 Aero som är 2-3 år nyare med lika få mil.

Ska jag gissa på ett pris... Ptja 30 000 - 40 000:- med lite tur.

edit: Missade din signatur och det är en cabriolet alltså? Lägg på 20-30k på min gissning då. 50-70k är nog rimligt.

Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006

Citat Ursprungligen postat av redbull
    Hej

Funderar på att sälja min NG900 2.3i aut -98

VAD är lämpligt pris ?

110-120 kkr ?

MVH

CAlle
    110-120k kan du tyvärr glömma, finns inget samlarvärde i din bil (än iaf...) så det spelar ingen roll hur fint skick den än är i, dom pengarna finns ingen som betalar.

Om du får hälften av det tycker jag du ska vara riktigt jätteglad, en sugmotor och automat står knappast högst på listan för den som vill köpa en ng900 för stora pengar.
    110-120k så hittar man utan större problem 9-3 Aero som är 2-3 år nyare med lika få mil.

Ska jag gissa på ett pris... Ptja 30 000 - 40 000:- med lite tur.
    Tror inte du har riktigt rätt där, möjligtvis fel bil på detta forum. blev erbjuden 86 000 av saab om jag beställde ny bil. (dom har ju aldrig varit kända för att övervärdera bilar )

Helt original
    Reg.datum
    feb 2007
    Är nog så som redbull säger men lite mer tror jag allt att du skulle kunna få. Över 40 borde inte vara några problem, men för att komma över 50 skulle du nog få hitta rätt köpare.

Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003

Tror inte du har riktigt rätt där, möjligtvis fel bil på detta forum. blev erbjuden 86 000 av saab om jag beställde ny bil.
    Gjorde en liten edit då jag först inte förstod att det var en cabriolet det snackades om, 86 000:- när du beställde en ny bil ja... Vad tror du dom tjänar på att sälja den nya bilen till dig?

Vill inte vara elakt men 50-70k som jag skrev i min edit tror jag är ett rimligt pris på din bil.

Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006

Citat Ursprungligen postat av redbull
    Tror inte du har riktigt rätt där, möjligtvis fel bil på detta forum. blev erbjuden 86 000 av saab om jag beställde ny bil.
    Gjorde en liten edit då jag först inte förstod att det var en cabriolet det snackades om, 86 000:- när du beställde en ny bil ja... Vad tror du dom tjänar på att sälja den nya bilen till dig?

Vill inte vara elakt men 50-70k som jag skrev i min edit tror jag är ett rimligt pris på din bil.
    Aha jag glömde skriva att det var en cab, med det står kanske i signaturen, tror jag vill behålla min turbo istället, annars hade jag inte tänkt att sälja -98:an

Liknande ämnen

1. Rimligt pris 9000 2,0t 150 hk -96
    Av slaktarn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 12:21
  2. kamkedjebyte....rimligt pris
    Av stefanos i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 21:12
  3. Rimligt pris på ett TD0415T agg?
    Av Pelle W i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 23:29
  4. rimligt pris på beg di-kasett ?
    Av peter.e i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 00:35
  5. Rimligt pris på 9-3 -04:ans aerofälgar?
    Av vance_01 i forum Utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-05, 14:52

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •