Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gnissel bakvagn

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    26

    Gnissel bakvagn

    Har haft lite gnissel nånstans från bakvagnen (jag inbillar mig att det kommer från höger bak, men jag vet inte). Vid låga farter, alltså när man rullar iväg frn stillastående. Det borde inte ha någonting med bromsarna att göra, det spelar ingen roll om man bromsar eller inte. Nu idag gnisslade det ännu mer och jag lade märke till att det gnisslar när bakvagnen går över farthinder också.

    I samband med en upphissning i en GDS-hall för ett tag sen spolade jag rent hjulen ordentligt med högtryck, då försvann det ett tag för att sedan komma tillbaka. Tillfällighet? Jag vill minnas att gnisslet kom första gången ett tag efter att jag haft den upphissad och spolat. Kan det ha något med det att göra?

    Några ideér?

    Mvh Victor
    Saab 900 2,0t -96

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    26
    Passar på att smyglyfta tråden efter att ha varit ute och kört lite igen. Tänkte fylla på med lite mer info. Gnisslet är förhållandevist rytmiskt när det väl kommer igång, pumpande liksom. Det kommer och går, men oftast är det där. Det märks mer när man svänger (åt båda hållen verkar det som) och när man bromsar tystnar det, antar att det är för att vikten förskjuts framåt?
    Saab 900 2,0t -96

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    26
    Ingen? ett lyft till innan jag ger upp
    Saab 900 2,0t -96

Liknande ämnen

  1. Gnissel / pip i framvagnen på NG9-3
    Av 9-3 Vector i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-07-05, 06:19
  2. Hjul gnissel 9-3 SS
    Av Expressoblack i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:24
  3. Gnissel
    Av Allan K i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 13:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •