Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Handsfreeförberedd??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    4

    Handsfreeförberedd??

    Hej, har nyligen köpt en saab 9-3 SS vector -03 som är handsfreeförberedd. Jag undrar hur man kan börja använda detta? Min kompis har en likadan bil och han har en stor svart box i bagageutrymmet som han har satt i ett simkort i, då funkar knappar på ratt och siffror på instrumentpanelen ect.. Är lösningen att köpa en sådan box för att få handsfree och vart köper man isf boxen.

    (Sen undra jag om man kan koppla in bluetooth så att knapparna på ratten och instrumentpanelen funkar)

    Mvh Tommy
    Saab 9-3 vector 2,0t(175hk) -03

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    130
    Öppna handboken där står allt du behöver veta gällande blåtand

  3. #3
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Din kompis har inbyggdtelefon, har inget med handsfree att göra. Vad jag har förstått så jag det bara att få rattknapparna att funka ihop med den inbyggda telefonen men jag kan ha fel.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335
    Knapparna på ratten fungerar enbart med den inbyggda telefonen, vilken är ett tillval (går att eftermontera, men jäkligt dyrt) och ej att förväxla med telefonförberedd (handsfreeförberedd).

    Tele-förberedningen innebär att allt kablage inkl mic är fördraget. Det enda man behöver göra är att köpa en handsfree-sats från ex. nokia el sonyericsson, sedan komplettera med anpassat kablage från Saab (kostar ca 200kr). Monteringen i en SS tar ca 10-20 min, inga verktyg mer än en torx-mejsel behövs.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    4
    Tele-förberedningen innebär att allt kablage inkl mic är fördraget. Det enda man behöver göra är att köpa en handsfree-sats från ex. nokia el sonyericsson, sedan komplettera med anpassat kablage från Saab (kostar ca 200kr). Monteringen i en SS tar ca 10-20 min, inga verktyg mer än en torx-mejsel behövs.
    Okay låter kanon, men om jag nu skaffar en handsfree-sats och kopplar in den, kan man använda sig av siffrorna på instrumentpanelen när man ringer ect?
    Saab 9-3 vector 2,0t(175hk) -03

  6. #6
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av Montaro
    Okay låter kanon, men om jag nu skaffar en handsfree-sats och kopplar in den, kan man använda sig av siffrorna på instrumentpanelen när man ringer ect?
    Nopp.

Liknande ämnen

  1. Handsfreeförberedd SC vector -06 + Nokia 3120
    Av J.N i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •