Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Olja på carbonlamell, skrot?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 093
    Medlem#
    5389

    Olja på carbonlamell, skrot?

    Hej!

    Eftersom min låda har läckt olja så kunde det igår konstateras att jag också fått växellådsolja på min nya carbonlamell :headbang: Själva ytan på tryckplattan och svänghjulet kan jag rugga upp och rengöra men hur går det med lamellen? Kan jag köra med typ Bräkleen eller liknande rengöring och sedan rugga upp puckarna?

    Ang. läckaget så verkar det vara så att det kom från de tre skruvarna (M6) som håller fast slaven, hade ju glömt locktite på dem När vi inspekterade gängorna så var det olja heeeeela vägen på alla tre skruvarna...Allt annats som skulle kunna läcka såg fräscht och fint ut så det måste kommit därifrån.


    Mvh Magnus

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 260
    Kan du inte dränka grejerna i t-röd och sätta fyr?

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 093
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Kan du inte dränka grejerna i t-röd och sätta fyr?

    Kan jag inte dränka bilen i bensin och sätta fyr?


    Är så trött på allt strulande nu...


    Din idé är ju inte dum, som jonTe sa igårkväll, man kanske kunde gå på med gasen och värma lite på puckarna?

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 260
    Vi brukar köra med t-röd och grilla lite på bromsdetaljer, tex. backar eller klossar som blivit utsatta för olja, funkar varje gång.

    Lägg detaljerna på en skålad plåtbit, färgburkslock eller likn, häll t-röd över delarna och tänd på.. låt ligga tills all t-röd är bränd.

    En förutsättning är ju dock att inga plastdetaljer förekommer på delarna.

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 093
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Vi brukar köra med t-röd och grilla lite på bromsdetaljer, tex. backar eller klossar som blivit utsatta för olja, funkar varje gång.

    Lägg detaljerna på en skålad plåtbit, färgburkslock eller likn, häll t-röd över delarna och tänd på.. låt ligga tills all t-röd är bränd.

    En förutsättning är ju dock att inga plastdetaljer förekommer på delarna.
    Får ta och prova detta! Mig veterligen så finns det ina såpass tempkänsliga saker på lamellen...

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 028
    På min 9000 hade jag en 600nm lamell som blev dränkt i olja,när växelådshuset sprack.
    Tömde 2 flaskor bräkleen på lamell och tryckplatta, den kopplingen funkar fint fortfarande 8000mil senare.
    Så det är inga problem

Liknande ämnen

  1. Passar en 228mm carbonlamell fr. 9-3Aero -01 på 9-5 -98?
    Av Drutten i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 17:06
  2. Original tryckplatta + carbonlamell = bra?
    Av Allstaar i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 22:19
  3. Org tryckplatta med carbonlamell?
    Av christer_s i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 23:20
  4. Problem med Speedparts carbonlamell del:2
    Av Rickard i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2004-12-20, 21:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •