Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Rimligt pris för nya gamla däck

  1. #1

    Rimligt pris för nya gamla däck

    Jag behöver byta sulor på min 9000 2,3T -94. Jag kör på Nokia 195/65/15. Nu har jag fått möjlighet att köpa Firestones däck som levereras till VW, med samma diemension, 195/65/15. (jag vet ej däckmodell men det är standarddäck)

    Däcken har rullat ca 8 km (från bilaffären till en däckfirma) men har legat sen förra hösten. De e alltså ett år gamla men i nyskick.

    Vad kan vara rimligt pris för alla fyra?

    Mvh

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 864
    Hej!

    Jag tycker inte däcken är värda över 2000kr/uppsättning. Dels då du kan få nya Firestone däck från Dackonline.se för 2500kr. De är ju trots allt begagnade och jag skulle nog hellre valt ett par färska däck än ett par äldre ifall det inte var någon prisskillnad.

    Försök få de för en 1500-200kr så har du gjort en hyfsad affär eller om det är en däckfirma så 2000kr ink påläggning och balansering på.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  3. #3
    Hallå.

    Ok, då vet jag lite grann om vad de kan vara värda. Jag köper dom privat så det tillkommer ju montering o balansering.

    Mvh

  4. #4
    Det blev 1500:- för alla fyra. Papperslapparna o färgränderna satt ff kvar i däcken. Tillkommer 500:- för att lägga över de nya däcken hos gummivsd.

    Mvh

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 864
    Citat Ursprungligen postat av -94 9000 2,3T cse
    Det blev 1500:- för alla fyra. Papperslapparna o färgränderna satt ff kvar i däcken. Tillkommer 500:- för att lägga över de nya däcken hos gummivsd.

    Mvh
    Låter som en vettig affär och de priser jag pratade om innan. Hoppas du är nöjd.

    Mvh

    Sebastian
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Sebastian

    Låter som en vettig affär och de priser jag pratade om innan. Hoppas du är nöjd.

    Mvh

    Sebastian
    Jam jag känner mig nöjd, nu när de sitter på o jag provkört ett par mil. Det märks så tydligt hur kassa ens gamla däck är avseende spårning, komfort o sneddragning när man får på nya däck att jämföra med. Även om även de förra var bra när de inte var så slitna.

    Mvh o tack för kostnadsförslag.

Liknande ämnen

  1. Rimligt pris för min 9000 2,3T '92
    Av helvetes i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •