Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Ljud kvittering vid låsning

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    198

    Ljud kvittering vid låsning

    Hejsan har 93 SS-03 har aktiverat ljud+blinkers kvittering vid låsning av bilen. Har ssett en massa saabar även 93 SS där tutan ger ifrån sig ett ljud när bilen låses. men på min låter det helt anorlunda låter om den andra larm tutan som sitter i bakskärmen nånstans och väldigt svag ljud.. nån som vet om detta går å ändra med tech II ????
    Kör: Saab 93 SS Aero -03-- BSR steg 1

  2. #2
    på min låter det inte alls så det är nog något man kan ställa in i mjukvaran...

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318

    Re: Ljud kvittering vid låsning

    Citat Ursprungligen postat av zeki
    Hejsan har 93 SS-03 har aktiverat ljud+blinkers kvittering vid låsning av bilen. Har ssett en massa saabar även 93 SS där tutan ger ifrån sig ett ljud när bilen låses. men på min låter det helt anorlunda låter om den andra larm tutan som sitter i bakskärmen nånstans och väldigt svag ljud.. nån som vet om detta går å ändra med tech II ????
    Man kan ställa in en massa olika funktioner på larmet med Tech-2. På min 9-5 har jag ställt in två kvitteringar ("bep, bep") + blinkers vid upplåsning, en kvittering vid låsning och tre när jag öppnar skuffen med fjärren. Vidare kan man ställa in hög respektive låg volym på kvitteringen osv. Det är larmsirenen som kvitterar men när man "säkerhetslåser" (två tryck på fjärren) så kvitterar vanliga tutan.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    198

    Re: Ljud kvittering vid låsning

    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Citat Ursprungligen postat av zeki
    Hejsan har 93 SS-03 har aktiverat ljud+blinkers kvittering vid låsning av bilen. Har ssett en massa saabar även 93 SS där tutan ger ifrån sig ett ljud när bilen låses. men på min låter det helt anorlunda låter om den andra larm tutan som sitter i bakskärmen nånstans och väldigt svag ljud.. nån som vet om detta går å ändra med tech II ????
    Man kan ställa in en massa olika funktioner på larmet med Tech-2. På min 9-5 har jag ställt in två kvitteringar ("bep, bep") + blinkers vid upplåsning, en kvittering vid låsning och tre när jag öppnar skuffen med fjärren. Vidare kan man ställa in hög respektive låg volym på kvitteringen osv. Det är larmsirenen som kvitterar men när man "säkerhetslåser" (två tryck på fjärren) så kvitterar vanliga tutan.
    Det där med öppning av bakluckan känner jag igen min kvitterar 3 beep med. ingen kvittering vid upplåsning, vill ej ha...

    Lite osäker dock om det går med techII att ändra villken tuta som kvitterar tyckte jag letade igenom varenda meny... Tråkigt då jag tycker att kvittering av vanliga tutan hörs mer....
    Kör: Saab 93 SS Aero -03-- BSR steg 1

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    54
    Går detta bara på 93ss eller går det att ändra nåt på min "gamla" 900 -97?
    900 Talladega -97 Nordic steg 2
    Realcar paket

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    187
    Min SS tutar ordentligt en väldigt kort sekund, men kommer inte ihåg vad jag gjorde för val.
    Saab 9-3 SS Aero -04
    www.garaget.org/Kristian_Moller

  7. #7
    Någon som vet vad detta kan kosta att ändra kviteringen.?
    9-5 Aero Kombi 00a
    Bra på särskrivning

  8. #8
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 669
    Citat Ursprungligen postat av viggenmicke
    Någon som vet vad detta kan kosta att ändra kviteringen.?
    beror på vem som håller i tech 2:an och vad du har mutat han med

  9. #9
    hehe ja det är klart.
    men känner eller vet ingen annan som har det i min närhet.
    Mer än då saab i växjö typ.
    9-5 Aero Kombi 00a
    Bra på särskrivning

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vagnhärad
    Inlägg
    158
    Lånar tråden lite.

    Har ett defa patriot larm. När jag öppnar och låser då låter bara jätte svagt peep. Skulle vilja ha så det låter från sirenen lite högre. Har hört att folk har det så. Går det att programmera på larmet. Har den med A-B knapparna på sirenen och på dosan.

    Sen om någon vet varför min låser och låser upp på samma knapp. Den andra knappen blinkar bara blinkersen men den låser inte eller låser upp bilen.
    Projekt: Linnéa nästan klar
    R.I.P Saab 9000 CSE 2.3 Turbo -94 R.I.P
    http://www.garaget.org/Turbo-Danne

  11. #11
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: Ljud kvittering vid låsning

    Citat Ursprungligen postat av zeki
    Hejsan har 93 SS-03 har aktiverat ljud+blinkers kvittering vid låsning av bilen. Har ssett en massa saabar även 93 SS där tutan ger ifrån sig ett ljud när bilen låses. men på min låter det helt anorlunda låter om den andra larm tutan som sitter i bakskärmen nånstans och väldigt svag ljud.. nån som vet om detta går å ändra med tech II ????
    Hej!

    Om din bil är utrustad med siren (till larmet) så används den för ljudkvittens och har du inte det så används bilens vanliga tuta. Detta är inget du kan ändra i Tech-2 utan beror på vad bilen är utrustad med. Eller ja, du kan ju parametersätta BCM:en utan siren, men då försämrar du ju bilens larmfunktion. Jag tycker det låter förj*vligt med ljudkvittens oavsett om man har siren eller ej. Vem vill att det piper till tre gånger när man öppnar bagagen t.ex.

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Trollhättetrakten
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av Turbo-Danne
    Lånar tråden lite.

    Har ett defa patriot larm. När jag öppnar och låser då låter bara jätte svagt peep. Skulle vilja ha så det låter från sirenen lite högre. Har hört att folk har det så. Går det att programmera på larmet. Har den med A-B knapparna på sirenen och på dosan.

    Sen om någon vet varför min låser och låser upp på samma knapp. Den andra knappen blinkar bara blinkersen men den låser inte eller låser upp bilen.
    Ljudet kan du nog inte göra något åt. Knapp A används för låsning och upplåsning. Knapp B används om larmet är rätt inkopplat för att öppna/låsa upp bagagen. Lås upp bilen med A knappen, tryck sedan kort på B och sedan en lång på B, då öppnas bagagen. Sen kan det finnas massor med andra knappkombinationer och funktioner beroende på vilka tillbehör larmet har. På mitt kunde jag öppna/stänga fönster/taklucka och starta bensinvärmare. Mitt larm hette Defa patriot 700X, du har antagligen 500, 500x eller 700, 700x. Dessa är väldigt snarlika, tror bara att 500 saknar glaskrossensor.
    Mvh Robin
    SAAB 99 GL -83 T16

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av 900Talladega
    Går detta bara på 93ss eller går det att ändra nåt på min "gamla" 900 -97?
    går nog på ng900 med, jag har tut tut när man öppnar skuffen med nycklen, fast de kanske är standard?
    jag har inte hört någon av mina kompisars ng900 som har de så iaf.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    60
    Medlem#
    9533
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av 900Talladega
    Går detta bara på 93ss eller går det att ändra nåt på min "gamla" 900 -97?
    går nog på ng900 med, jag har tut tut när man öppnar skuffen med nycklen, fast de kanske är standard?
    jag har inte hört någon av mina kompisars ng900 som har de så iaf.
    Vad jag har märkt är det bara 97-or (o kanske 98-or?) som har det där tut-tut-ljudet när man öppnar skuffen med nyckeln. Ett mycket irriterande ljud iaf...
    Saab 9-3 SC Vector '09

Liknande ämnen

  1. tut vid dubbel låsning
    Av georgekenedy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 22:20
  2. TSL Låsning.!
    Av aero s i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 20:25
  3. TSL-Låsning
    Av Micke9000 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 16:58
  4. Låsning på DVD-GPS 9-3
    Av Ville i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 15:44
  5. Trevlig läsning om SS cab!
    Av D.J i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 00:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •