Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byte till en ny SID?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120

    Byte till en ny SID?

    Sitter här och funderar på att köpa mig en ny SID till 9-3án, har strykt och lödat på den som sitter i ett par gånger nu... Men saken är ju den att det är bra ett litet tag, sedan så försvinner ju pixlarna så saktilga igen! Så min fråga lyder egentligen om det är så att det fungerar att sätta in en ny SID från en 9-5á typ m05 eller liknande. Då är det ju precis samma funktioner som jag har i min, bara det att den inte tappar några pixlar. Det är ju en massa mindre pixlar. Det är ju även exakt samma knappar på den, enda som inte är samma är själva plast höljet runt om, men de kan man ju ta och flytta över all elektronik från en ny SID till mitt gammla plasthölje!? Annledningen till dessa spekuleringar är just det att de känns lite tråkigt att köpe en ny SID som kommer att fungera bra i bilen ett par år, men sedan kommer ju även den att tappa pixlar. Någon som vet om detta är möjligt?! Kanske är helt olika kontaktering och dyligt på dessa två, själv har jag inte en anning därav frågan. Någon som testat?! Tacksam för all relevant information, kanske redan finns någon tråd om detta?! Har i alla fall sök men inget hittat...

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Enkelt svarat: Nej, det går inte.
    Det är _mängder_ av saker som skiljer, du måste byta rattknapparna, och det var tydligen inte helt lätt att lyckas få den ingift i bilen, om det ens går. Sök på 9-5 och sid så tror jag nog du hittar en hel del diskussioner i ämnet.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438
    Jag har inte heller någon aning ifall det är möjligt. Två saker som jag kommer att tänka på. Man läser ganska trådar om att spolarvätskenivå givaren blir ”spegelvänd” för dem som byter SID:en på 9-5:or. Jag antar att det blir samma sak ifall man stoppar in en ”ny” 9-5 SID i en og9-3. Sen brukar det också finnas trådar om att rattknapparna blir fel. Tydligen så har nyare 9-5:or andra ressistanser i rattknapparna än äldre 9-5:or.

  4. #4

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    Tackar, hittade inte den tråden när jag sökte nyss! Skummade igenom lite i början i den trådan... Jag har en annan stereo i bilen så rattknapparna är inte i funktion som bilen är nu heller, och spolarvätske behållaren kan man väl lösa på något vis. Ny givare eller dyligt!? Om man bortser från dessa funktioner funkar de då!? Eller de kankse står om jag läser igenom hela tråden Aja, om någon vet så e de ju bara bra!

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Det enda som avhandlas i tråden är ju att sätta 04SID i 03 och äldre. Frågan är om det överhudtaget går att stoppa innanmätet från en 9-5-SID i en 9-3?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    läste igenom hela tråden igår kväll... kom fram till samma slutsats som dig! frågan e ju som du säger, utifall de kanske inte ens går att ta 9-5 elektroniken o få den att passa i og9-3ans plasthållare?!

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

Liknande ämnen

  1. Koppling som håller till 9000 eller byte till opels F28?
    Av Saab Emil CSE i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 19:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •