Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Headsetbyte... Hur får jag ur sterion i min 9-5a

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    8

    Headsetbyte... Hur får jag ur sterion i min 9-5a

    Har en 9-5 sportkombi -04

    Det sitter en handsfree i redan, för en SonyEricsson P900 (som är till salu)

    Jag har köpt ny handsfree (HCA-60) och mobilhållare (HCH-66) och alla tillbehör jag behöver till min K800i, säljaren sa att jag kunde göra bytet själv, nu till mitt problem: det är väl meningen att jag måste ta ut själva stereo-kasseten så man kan koppla ur/i allt?? Men HUR får jag ut kassetten? Har försökt, men börjar tro att den sitter fastskruvad... snälla, nån som kan tipsa mig om hur jag ska lösa detta??

    maila gärna på: mrelmaco@hotmail.com

    mvh Marcus
    maaadis

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Ojj .. här va inte många rätt ..

    Fel forum ..
    Falaktig rubrik ..

    och du har säkert missat SÖK-funktionen .. finns nog 20 trådar om hur man får ur en sterio ur en 9-5 .. http://forum.saabturboclub.com/search.php

    Men org så använder man två bågar. En till var sida som skall in i de små hålen som finns på var sida .. brukar även funka med några små skruvmejslar ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 159
    Medlem#
    8758
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448
    Nu har jag aldrig monterat en handsfree i en 9-5:a, men det borde väll vara hyffsat likt monteringen i en 9-3? Iåsfall så behöver du inte ta ut stereon, monteringen sker nämligen nere vid passagerarens fötter. Ta ut handskfack och högra "sidoskyddet" till mittkonsolen så kommer du åt allt du behöver.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    8

    byglar!?

    fattar nu att jag måste ha dessa byglar för att lossa låsningen... men är det nått man kan köpa eller kan man ta något annat???
    maaadis

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    268
    Tjenare!

    Mitt tips är att låta stereon sitta och istället gå in via klimatpaketet - avsevärt mycket enklare och samma resultat! Klimatpakatet sitter bara med några clips (akta så att inte panelen skrapas).

    Kontaktdon och antennkabel sitter dessutom tejpade på kabelstammarna rakt bakom klimatpaketet (donet till vänster och antennkabeln till höger), men det bör tilläggas att de är ordentligt kamoflerade med tygliknande tejp, så titta och känn efter noga...

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 431
    Citat Ursprungligen postat av mange69
    Tjenare!

    Mitt tips är att låta stereon sitta och istället gå in via klimatpaketet - avsevärt mycket enklare och samma resultat! Klimatpakatet sitter bara med några clips (akta så att inte panelen skrapas).

    Kontaktdon och antennkabel sitter dessutom tejpade på kabelstammarna rakt bakom klimatpaketet (donet till vänster och antennkabeln till höger), men det bör tilläggas att de är ordentligt kamoflerade med tygliknande tejp, så titta och känn efter noga...

    /Mange
    Citat Ursprungligen postat av mrelmaco
    Har en 9-5 sportkombi -04

    Det sitter en handsfree i redan, för en SonyEricsson P900 (som är till salu)

    Jag har köpt ny handsfree (HCA-60) och mobilhållare (HCH-66) och alla tillbehör jag behöver till min K800i, säljaren sa att jag kunde göra bytet själv, nu till mitt problem: det är väl meningen att jag måste ta ut själva stereo-kasseten så man kan koppla ur/i allt?? Men HUR får jag ut kassetten? Har försökt, men börjar tro att den sitter fastskruvad... snälla, nån som kan tipsa mig om hur jag ska lösa detta??

    maila gärna på: mrelmaco@hotmail.com

    mvh Marcus
    Antar att kablarna redan används.

    Sen om de är intejpade beror på om man har teleförberedd eller inte, är den förberedd sitter kontakten i en hållare bakom stereon.
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

Liknande ämnen

  1. har jag gjort fel med sterion.
    Av Dirq i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 22:16
  2. Byte av sterion
    Av lindererik i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 09:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •