Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: I-sotec Amp4 i en 9-5 SC.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    36

    I-sotec Amp4 i en 9-5 SC.

    Hej,
    Jag har AS1 paketet i min 9-5 SC -05 och vill ha nått bättre men ändå enkelt att koppla in. Såg då detta http://www.mds.se/?artnr=ISOAMPMM på MDS.

    Till min fråga.. Är det någon här som har någon erfarenhet av dessa slutsteg. Jag hade tänkt att köra detta steg till ett framsystem och en baslåda.

    /Knutte
    SAAB 9-5 2,3t SC -05 automat.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    161
    Läser man specen,står de att man kan köra 2x65 wrms + 1x100 wrms, det skulle väll kunna funka o driva ett framsystem och en lättdriven 10" bas på.
    OG93 Coupé Aero -00 'Såld* .Pystrimmad OG900 *Såld* Just nu: ng900

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    372
    Medlem#
    2114
    Jag köpte ett sådant till min för att driva fram och bakhögtalarna, väldigt lätt att koppla in, men det blir ju tyvärr "bara" så att man kan spela högre och något bättre bas.
    Den stora skillnaden blev det tillsammans med ytterligare ett slutsteg och baslåda samt AS3 dörr-basar, då blev det riktigt bra.
    //Magnus
    SAAB 900 SE 2,0 Turbo Maptun (viggen wannabee)

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    36
    Vill börja med att tacka för svaren.

    Min tanke är att köpa ett nytt 2-vägs 6,5" kit som framsystem eller
    6,5" i framdörrar + 3,5" koaxialer i panel och en lättdriven 10"bas. Tycker själv att det borde låta bättre med 6,5" i dörr + 3,5"koax i panel än 6,5" i dörr + enbart diskant i panel.
    Tänkte inte ha några högtalare i bakdörrarna. Det låter väl inte så jätte bra för dem som åker bak då, men ljudbilden fram borde väl inte bli så tokig. Jag är inte ute efter att spela sönder rutorna men vill ha nått med mer bas och bättre mellanregister/diskant. Som det är nu med AS1 så låter det bara mellanregister och diskant.

    /Knutte
    SAAB 9-5 2,3t SC -05 automat.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av Magnus2114
    Jag köpte ett sådant till min för att driva fram och bakhögtalarna, väldigt lätt att koppla in, men det blir ju tyvärr "bara" så att man kan spela högre och något bättre bas.
    Den stora skillnaden blev det tillsammans med ytterligare ett slutsteg och baslåda samt AS3 dörr-basar, då blev det riktigt bra.
    Magnus vart satte du slutsteget? där AS2/3 steget skall sitta?
    /Knutte
    SAAB 9-5 2,3t SC -05 automat.

  6. #6
    På min förra bil hade jag ett två-vägs DLS paket fram (drivet av ett steg) där 6.5" satt i dörrarna och 1.25" diskant i panelen. Helt OK!

    Steget var på fyra kanaler och drev även DLS högtalarna som jag satt i bakdörrarna (5.25")

    4x50W DLS steg.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    372
    Medlem#
    2114
    Citat Ursprungligen postat av Knutte76
    Citat Ursprungligen postat av Magnus2114
    Jag köpte ett sådant till min för att driva fram och bakhögtalarna, väldigt lätt att koppla in, men det blir ju tyvärr "bara" så att man kan spela högre och något bättre bas.
    Den stora skillnaden blev det tillsammans med ytterligare ett slutsteg och baslåda samt AS3 dörr-basar, då blev det riktigt bra.
    Magnus vart satte du slutsteget? där AS2/3 steget skall sitta?
    /Knutte
    Jag la slutsteget i handskfacket och drog in kabeln där handskfacksbelysningen normalt sitter.
    //Magnus
    SAAB 900 SE 2,0 Turbo Maptun (viggen wannabee)

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av Magnus2114
    Citat Ursprungligen postat av Knutte76
    Citat Ursprungligen postat av Magnus2114
    Jag köpte ett sådant till min för att driva fram och bakhögtalarna, väldigt lätt att koppla in, men det blir ju tyvärr "bara" så att man kan spela högre och något bättre bas.
    Den stora skillnaden blev det tillsammans med ytterligare ett slutsteg och baslåda samt AS3 dörr-basar, då blev det riktigt bra.
    Magnus vart satte du slutsteget? där AS2/3 steget skall sitta?
    /Knutte
    Jag la slutsteget i handskfacket och drog in kabeln där handskfacksbelysningen normalt sitter.
    Okej Tack!
    Ska se om jag får plats med steget där AS2/3 steget ska sitta.
    Jag har inte köpt det än. Har lite dåligt med deg just nu.
    SAAB 9-5 2,3t SC -05 automat.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •