Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: byta högtalare i 9-5 -01

  1. #1

    byta högtalare i 9-5 -01

    Vad jag har förstått så kan man sätta i 3.5" högtalare i instrumentpanelen och 6.5" högtalare i fram och bakdörrar som passar i orginalhålen... Stämmer detta? Och räcker det med att orginalstereon(AS2) driver dessa högtalare?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    126

    Re: byta högtalare i 9-5 -01

    Citat Ursprungligen postat av danneaero
    Vad jag har förstått så kan man sätta i 3.5" högtalare i instrumentpanelen och 6.5" högtalare i fram och bakdörrar som passar i orginalhålen... Stämmer detta? Och räcker det med att orginalstereon(AS2) driver dessa högtalare?
    6.5" i dörrar och 3.5" stämmer fint!.. Om stereon orkar driva dom är jag osäker på,och även om originalstereon orkar driva dom får du knappast ut så pass bra ljud som dom är avsedda för.. köp ett slutsteg och driv dom på det så blir de nog kalas!..

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    179
    3.5" instrumentbrädan
    6.5" framdörrar
    5.25" i bakdörrarna
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  4. #4
    kanske en dum fråga nu men om man vill sätta dit såna små runda diskanter på instrumentpanelen, kan man koppla dom på samma högtalar kablar som 3.5" högtalarna?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    179
    visst du kan.

    men jag skulle gjort så här. köp ett kit system med 6.5" bas/mellanregister att sätta i dörrarna och 1" diskanter att sätta i instrumentbrädan. då följer det med ett delningsfilter som gör att du bara får ljusa frekvenser till diskanterna och vise versa. att ha både 1" diskant och 3.5" diskanter är nästan over-kill sa ljudshoppen.
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115
    Eller så köper du 3,5" koaxialer så får du både diskant och högtalare i panelen.

    Det finns ett flertal exempel på passande modeller, testa att söka. Kicker har, och Infinity Reference ska också passa.
    SAAB 9-5 Aero 300 hk
    AS2 + Kicker 3,5" + MDS GP2 + MDS 6x9"
    MDS 10" bas + steg

Liknande ämnen

  1. Byta ut högtalare
    Av Edbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-09-24, 18:07
  2. byta högtalare
    Av saab_4ever i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 22:14
  3. Byta högtalare i 9-5
    Av Leify i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 18:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •