Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 220

Ämne: Eftersnack: STCS @ knutstorp 2007-04-21

  1. #41
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 043
    Medlem#
    4869
    Citat Ursprungligen postat av Roijer
    Citat Ursprungligen postat av pink-ride
    Jag kommer precis hem därifrån men där var många som var lite ledsna på att det tog jävligt lång tid mellan körningarna.
    Förra året flöt det på mycket bättre enligt min mening.
    Inte helt bra fördelning mellan ban-/familjekörning heller. Bilen som stod sist i familjekön från början kom ut cirka 15:50...
    Den kanske fick slut på ström?
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  2. #42
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    112
    Jahopp då kommer ett urval av mina bilder.. Finns många fler så är det någon som vill ha så är det bara att pm'a (reg-nr & mail adr.).. Bilderna hittas här

    Mina favoriter från dagen:








    // Andreas
    9000 cse 2,3T -95, såld...
    Åker Tjeckisk golf..

  3. #43
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534
    Tänkte skriva av mig jag med, första banträffen för mig och en av mina söner. Kanon att köra, fan det roligast på länge och smilet var från öra till öra på grabben med.....men att bara kunna komma ut på banan 1 (en) gång på hela eftermiddagen var en ganska stor besvikelse. Väntade och väntade medan man såg banåkarna komma ut gång på gång.

    Jaja, summasumarum, kul som fan och det var första men inte sista banträffen för mig och min familj......och jag behöver fler hästar och ett nytt chassi

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  4. #44
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Västra Frölunda
    Inlägg
    267
    Håller med föregående talare om att det var rent ut sagt uselt att bankörningen prioriterades så högt. Efter att ha kört ut i första gruppen på familjekörningen så insåg jag direkt att jag inte skulle hinna köra mer innan kl 16.

    Att inte göra som man säger, dvs att prioritera den kön som har flest bilar var rent ut sagt kass.

    /Tobbe
    Volvo V70II 2.4D Business Summum MY10
    Saab 9-5 Aero MY05 *SÅLD*

  5. #45
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921
    Bra dag med kanon väder.

    Synd att det tog ut såpass innan bankörningen kom igång, det var ju bättre på slalom och acc iaf.

  6. #46
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Jag var med i Racecrew uppe vid den första kön. Ärligt talat har jag ingen som helst aning om varför familjekörnings kön var så seg.

    Håller med om att familjekörarna skulle priorieras eftersom många av dessa först ville prova på banan innan den "riktiga" körningen. Kan tänka mig alla ungar (inklusive min grabb) som tålmodigt fick vänta innan dom fick göra det dom sett fram emot kanske i flera dagar.

    ...Men som sagt var det kul att se så många. Vädret höll humöret uppe.
    Tror oxo att det blir andra prioriteringar på nästa banträff. Det är väl annars ganska allmänkänt att den första bankörningen på säsongen blir lite si och så på vissa detaljer.

    TACK FÖR EN UNDERBAR DAG!!!
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  7. #47
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 121
    På knutan är det ju flest bilar av alla träffar så det blir ju gärna lite utdraget, sen kanske racecrew hellre skulle vilja ha förstärkning istället för klagomål så går det nog snabbare att besikta bilar osv. nästa gång.

    Sen är det väl bankörning som skall prioriteras på en banträff?

    Det kanske skulle vara fler som tog steget upp till bankörning så de kunde delas upp i snabba och långsamma som det varit innan?

    Bankörning är ju ännu roligare än familjekörning!

    mvh
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  8. #48
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615
    Sista minuten koll

    Taktik snack

    Lite black and white

    Vrid i konbanan

    4pet i konbanan

    J.L. konbanan

    OG900 på 3 hjul

    Missade att fota de två silvriga M5orna som rejsade med karavanen mellan Varberg och Falkenberg. Men fick med M6an som hängde på mellan Laholm och Båstad.

  9. #49
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Missade att fota de två silvriga M5orna som rejsade med karavanen mellan Varberg och Falkenberg. Men fick med M6an som hängde på mellan Laholm och Båstad.
    Är det vad som brukar kallas ett BAD-Ass !?
    9000 cse 2,3T -95, såld...
    Åker Tjeckisk golf..

  10. #50
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 513
    Man får tacka för en trevlig dag,bra väder och många bilar av olika snitt.
    Man blev helt glad av bankörningen (när den kom igång) bara av att stå bredvid....
    Jag har aldrig varit på en stcs-träff med så mycket t16-bröl! 99:or och og900:or så det vimlade om det,börjar det bli en tillbakagång till gamla bilar?

    Testade slalomen och tyckte det var en skitkul bana! Inte så där jättelångsam som det kan vara annars,fick komma med på bild också när jag rattar uppstället in i nästa passage.
    http://zoomphoto.se/motorsport/galleri/ ... _2440.html

    Körde 54 ca och är nöjd med det,orenoverat t8 special med 25k på mätaren,205/50-16 hjul som enda modd. Acc testades också men den tiden ska vi inte tala om.....

    På återseende hoppas jag!

    /Magnus
    Akta skinnet!

  11. #51
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sjuntorp
    Inlägg
    200
    Håller väl med de som "talat" innan här om att väntan måste vart väldigt lång iaf för de i familje körningen. Själv kör jag inte längre själv då jag inte kör saab längre.

    Men som inbiten saab turbo medlem och själv vart med i styrelsen så vet jag att både styrelse och race crew kan mycke bätttre än så här (OBS, detta är inte kritik nu, bara hur det vart förut)

    Roligaste i dag var att tanka bilen när man kom hem , 7.99:-/liter (japp det är en diesel)

    Andreas
    2*Saab 9-3 Vector 2,0t -03(-04)(en busbil, andra fruns)
    Saab 900 S -91 (Fruns renoverings projekt)
    Opel Vectra OPC -06
    Opel Astra Cab -94

  12. #52
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Stort tack till alla som verkligen gjorde sitt bästa för att göra denna dag så bra som det bara gick för alla oss Saabentusiaster!


    Angående tidsförskjutning:

    * Fler hjälpsamma folk till race-crew behövs oundvikligen sedan våran klubb har expanderat enormt till att inte bara vara en liten klubb med ett fåtal aktörer utan en riktigt stor o trevlig skara samling fina och potentiella Saabar.

    * Stor del av förseningarna beror på alla besiktningar som måste göras samt att folk inte förstår att dom måste underlätta insläpp genom att skriva ut och ta med säkerhetsblanketten samt ha med sitt giltiga medlemskort.
    Så jag tycker det är bra att det inte kommer att gå att lösa medlemskap på plats under kommande träffar
    Besiktningen av bilarna har jag inte upplevt tidigare år, vilket gjorde att det tog en väldigt lång tid för den lilla skara folk som godkände bilarna att gå från bil till bil.

    * Uppehållet mitt på eftermiddagens körningspass berodde på ett växellådsras vid sista kurvpartiet innan startrakan och arbetet med att transportera bort denna bilen samt sanera bort spilld olja tog alldeles för lång tid.
    Killen satt i bilen en riktigt lång tid innan passet han körde i (eller om det till och med var passet där efter) avslutades och vi gick ned för att kontrollera att killen levde i bilen typ.


    Angående orättvis tidsfördelning på banan:

    * För att alla ska få "sin tid" på banan kan man överväga Bilsports alternativ med att låta varje bil endast köra ett fåtal varv, säg 3 stycken.
    På detta sättet får man ut fler omgångar med bilar på banan, dessvärre till den nackdelen att varje pass blir kortare ute på banan och att folk med R-däck kanske inte riktigt hinner få upp temperaturen i däcken och utnyttja deras potential fullt ut, vad vet jag.
    Detta kan iaf vara ett alternativ som gör att man får fler tillfällen ute på banan, om än kortare pass per omgång.


    Återigen, stort tack till alla som verkligen gjorde allt för att denna dagen skulle bli så bra som möjligt!
    Vi behöver bli fler verksamma som hjälper till om vi ska kunna undvika förseningar och kunna bli effektivare i framtiden!

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  13. #53
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 043
    Medlem#
    4869
    Tornros; Var har du gjort av din msn?
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  14. #54
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    > Länka bilderna till deras hemkatalog eller skicka enbart länken till bilderna, annars blir tråden alldeles för stor.

    Mvh Michael
    Ska tänka på det, man blir lätt lite bortskämd med mycket bandbredd.
    Håller med dig, värre é det när man sitter hemma hos tjejens föräldrar iblant o har velat kolla in forummet.....dom sitter på modem

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  15. #55
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 364
    Medlem#
    6413
    Kallt, strålande sol = röd näsa nu, lång väntan mellan 12.00-14.00, dyr lunch ().. liten sammanfattning.

    Hursomhaver så hade jag det lika trevligt som vanligt!

    Och som vanligt fotade jag lite: http://www.pottsork.nu/gallery/v/bob/biltraffar/
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  16. #56
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Strandhem Malmö
    Inlägg
    138
    Medlem#
    4279
    Tjena!

    Är där någon som har koll på hur många bilar vi egentligen var på banan idag.
    Kändes som fler än dom sista åren!

    Mvh / Markus...
    Medlem #4279 - Markus Jönsson
    Mercedes E-Klass -09 (Final Edition)
    Mercedes A-Klass -09

    Saab 900t -91 T-Grön

  17. #57
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Citat Ursprungligen postat av T16
    På knutan är det ju flest bilar av alla träffar så det blir ju gärna lite utdraget, sen kanske racecrew hellre skulle vilja ha förstärkning istället för klagomål så går det nog snabbare att besikta bilar osv. nästa gång.

    Sen är det väl bankörning som skall prioriteras på en banträff?

    Det kanske skulle vara fler som tog steget upp till bankörning så de kunde delas upp i snabba och långsamma som det varit innan?

    Bankörning är ju ännu roligare än familjekörning!

    mvh
    Hållerhelt å hållet med dig!!!!Kunna inte sagt de bättre själv....mvh vrid
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  18. #58
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 040
    Men snälla, bankörning hit å dit. Alla kör ju "familjekörningen" nån gång, för även de som ska köra "bankörningen" vill ha med sig nån i bilen ett par varv, så kom inte å snacka skit.

    Lägg istället upp det så att man börjar med "familjekörning" i en timme i ett streck så alla får köra minst en gång. Kör därefter "bankörning" resterande tid eller nått.

    Sen kan man gärna ha den där megafonen vid uppliningen så att folket kan få info om varför det dröjer.
    Gone country....

  19. #59
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Synd att min bästa repa på 201m kom på 4e försöket och därför inte räknades in.

    Körde 8,688s och gick i mål på varvstopp på trean. Vilket innebär en bit över 130km/h.
    AHA!

    Då gäller inte den repan

    Alltså leder jag än.

    Uhmm, får tänka ut en plan hur jag ska kapa min tid med en sekund....får lätta bilen mer...

    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  20. #60
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012
    Om någon undrar vart några inlägg i denna tråd tagit vägen så är de raderade med stöd av:

    §9.3 Det är helt förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet.

    Vill inte se några mer inlägg med bilder från snåljoppar som skall ha en massa betalt för sina bilder.


    / TD04
    CH43J6 m.m.

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Knutstorp 2011
    Av jonTe i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 09:40
  2. [Eftersnack] Knutstorp 11/4 2010
    Av Fredrik / 1941 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 00:56
  3. Eftersnack STCS Ring Knutstorp 18/4 2009
    Av AxlSam i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 11:38
  4. Eftersnack STCS@Ring Knutstorp 12/4 2008
    Av Soundcorp i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 252
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 22:20
  5. Eftersnack STCS Mantorp 16/9 2007
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 238
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 22:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •