Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 117

Ämne: Varför inte en EXTREEM klass????

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 119
    Citat Ursprungligen postat av Red Devil
    "Hävda sig mot P-A"??? Han dyker ju för fasiken inte ens upp på våra träffar så vad är problemet??? Han ställer ju hellre in bilen på en nattklubb i Trollhättan än umgås med de riktiga märkesentusiasterna!!!
    Förstår inte denna hysterin kring honom och "hans" bil...
    Nej, ett stort tack till alla de SANNA MÄRKESTROGNA entusiasterna som kommer och låter oss andra få njuta av sköna bilar o härligt motorljud...
    Och även till styrelsen och racecrew som ställer upp, i vått o torrt....
    Att han inte kommer kanske beror på att bilen inte är besiktad vilket innebär att han inte får köra på våra träffar?

    Den gula brukades ju när den var besiktad.

    mvh
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025
    Varför då ta upp att folk skulle hävda sig mot honom då???
    Sen tyckte jag det var lite trist då många andra profiler saknades, men vet till en viss del varför...synd bara...

  3. #23
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av T16
    Citat Ursprungligen postat av Red Devil
    "Hävda sig mot P-A"??? Han dyker ju för fasiken inte ens upp på våra träffar så vad är problemet??? Han ställer ju hellre in bilen på en nattklubb i Trollhättan än umgås med de riktiga märkesentusiasterna!!!
    Förstår inte denna hysterin kring honom och "hans" bil...
    Nej, ett stort tack till alla de SANNA MÄRKESTROGNA entusiasterna som kommer och låter oss andra få njuta av sköna bilar o härligt motorljud...
    Och även till styrelsen och racecrew som ställer upp, i vått o torrt....
    Att han inte kommer kanske beror på att bilen inte är besiktad vilket innebär att han inte får köra på våra träffar?

    Den gula brukades ju när den var besiktad.

    mvh

    Hur kan man bli Årets Gatbil 2006 om den inte är en gatbil.?

    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  4. #24
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Jag tror nog det förekommer mer hets under vanliga bankörningen än det skulle vara i en Extremklass. Men det är klart, det är ju högre hastigheter i en extremklass.

  5. #25
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 119
    Hur kan en bil vara folkracebil om den inte använts i folkrace?
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 881
    Medlem#
    891
    Kan tänka mej att värstingbyggena är skapade för att användas
    på bana/stripp eftersom man valt att bygga en obesikningsbar bil.
    och att dess byggare/förare är medvetna om riskerna och försäkringsfrågan.

    Nä släpp lös dom stygga bilarna

  7. #27
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av T16
    Hur kan en bil vara folkracebil om den inte använts i folkrace?
    Du det är PA som döpt den till folkracebil,, inte jag..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  8. #28
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Olof
    Kan tänka mej att värstingbyggena är skapade för att användas
    på bana/stripp eftersom man valt att bygga en obesikningsbar bil.
    och att dess byggare/förare är medvetna om riskerna och försäkringsfrågan.

    Nä släpp lös dom stygga bilarna
    Tycker väl jag också,, men denna fråga var ju het för ett par år sedan när ja hade min mer ban "justerad",, men de blev inget för det..

    Kanske nu får vi hoppas.. Står nog roliga bilar i garage som väntar på att bli piskade om dom hade fått..




    /R
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    303
    även fast jag skulle köra i extremklass så vet jue jag vart mina begränsningar går.. Vill inte skada någon annan eller mig själv ..o har ganska go respekt för min bil.
    Mina Flickor !
    The Black Edition *667HP / 701Nm @ 6962 RPM* : http://www.garaget.org/?car=37682
    The Silver Edition : http://www.garaget.org/?car=39891

  10. #30
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av T16
    Kan vi inte återinföra en snabbare och en saktare klass som det har varit innan?

    Det borde väl lösa det mesta och då kan man ställa upp i två rader i depån och när de åkt blir det en runda familjekörning mellan och sen radar man upp igen?

    mvh
    Då får man fortfarande inte köra med obesiktigad bil-
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Älmhultsmaffian
    Inlägg
    855
    Det måste ju kunna införas någon form av "Regler" för att köra en x-klass....
    Alla som har varit i norge/Gatebil, hur gör dom där???

    MVH Bengan...
    Färdig kört på bana.....
    Nu kan man vara flaggvakt istället...
    ELLER

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008
    Citat Ursprungligen postat av Dartoft
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Kommer aldrig glömma en viss blåmetallic og 900 och en annan mkt snabb bil på Knutan för ngt år sen, det är en fröjd att se han ratta og varje gång.

    Extrem klass är en bra ide, men ska nog hållas under lunchuppehåll.
    Ja där kan man verkligen snacka om att köra över sin egen förmåga, för jag vill minnas att den gula bilen som jagade og900an åkte av på raksträckan.
    Nu sa du fel, om du vänder på det så blir det rätt.

    Om föraren av den blå og 900an skulle köra över sin förmåga, så måste han ha fruktansvärt mkt tur å så mkt tur kan man inte ha.

  13. #33
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Absolut skulle vi ha en extremklass! Råder ingen tvekan om saken. Det som skulle skilja på vanlig bankörning och extremeklassen är enligt min mening följande:

    För att köra i extreme ska man vara beredd på att ev. göra en avåkning eller få en bula i sidan eftersom bilen är till för mer extrem körning och tar därmed konsekvenserna av det själv. Dvs inte blandar in klubbens ledning i något försäkringstjaffs i händelse av plåtskada. Detta gör att Herr Ordförande kan sova lugnt om natten då han, likt en politiker, tycks tänka
    mer på risker än på fördelar och nöjen.

    Alltså är inte bilens effekt det avgörande, utan vilken körstil och skicklighet föraren har. De "vanliga" banförarna ska inte behöva vara oroliga för att få ett 600 hk obesiktigat monster i sidan för de själva har fullt upp med att hålla bilen på banan i egenskap av ovan banförare.
    Den vanliga bankörningen blir således mer harmlös och mindre riskfylld.

    Detta skulle glädja många som vill prova på bankörning då familjekörningen numera är så långsam att det är mer underhållande att skjutsa farmor till kyrkan en söndag.

    Vi skulle på detta vis kunna exponera klubben och bilmärket Saab mer som en rolig och snabb bil som "Svensson" faktiskt har råd med och behärskar. Dvs man behöver inte ha pappas porsche och pengar för att kunna njuta av en bilhobby.

    Underhållningsvärdet skulle öka något enormt att kunna kolla på snabba och extrema bilar och förare under våra träffar istället för att sittar i en kö i sin egen bil och vänta flera timmar på att själv komma ut och få lite "bensin i blodet".

  14. #34
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Älmhultsmaffian
    Inlägg
    855
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Absolut skulle vi ha en extremklass! Råder ingen tvekan om saken. Det som skulle skilja på vanlig bankörning och extremeklassen är enligt min mening följande:

    För att köra i extreme ska man vara beredd på att ev. göra en avåkning eller få en bula i sidan eftersom bilen är till för mer extrem körning och tar därmed konsekvenserna av det själv. Dvs inte blandar in klubbens ledning i något försäkringstjaffs i händelse av plåtskada. Detta gör att Herr Ordförande kan sova lugnt om natten då han, likt en politiker, tycks tänka
    mer på risker än på fördelar och nöjen.

    Alltså är inte bilens effekt det avgörande, utan vilken körstil och skicklighet föraren har. De "vanliga" banförarna ska inte behöva vara oroliga för att få ett 600 hk obesiktigat monster i sidan för de själva har fullt upp med att hålla bilen på banan i egenskap av ovan banförare.
    Den vanliga bankörningen blir således mer harmlös och mindre riskfylld.

    Detta skulle glädja många som vill prova på bankörning då familjekörningen numera är så långsam att det är mer underhållande att skjutsa farmor till kyrkan en söndag.

    Vi skulle på detta vis kunna exponera klubben och bilmärket Saab mer som en rolig och snabb bil som "Svensson" faktiskt har råd med och behärskar. Dvs man behöver inte ha pappas porsche och pengar för att kunna njuta av en bilhobby.

    Underhållningsvärdet skulle öka något enormt att kunna kolla på snabba och extrema bilar och förare under våra träffar istället för att sittar i en kö i sin egen bil och vänta flera timmar på att själv komma ut och få lite "bensin i blodet".




    Stoffe for PRESIDENT!!!!!!!!!!!


    PS. Hur mår du idag?????
    Färdig kört på bana.....
    Nu kan man vara flaggvakt istället...
    ELLER

  15. #35
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 894
    Nu är jag inte motståndare till förslaget MEN skall vi inte försöka få ut dom bilarna på banan som vill köra familj/bana i dagsläget först, jag menar att det är stora problem med endast 2 st klasser i nuläget
    pannlampa på och köra till 22:00 kanske
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  16. #36
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    69
    Medlem#
    5988
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Detta skulle glädja många som vill prova på bankörning då familjekörningen numera är så långsam att det är mer underhållande att skjutsa farmor till kyrkan en söndag.
    Hahaha.. Fick min kompis erfara igår.. 50 km/h runt hela banan.. han va sådär nöjd

  17. #37
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av TalladegaR
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Detta skulle glädja många som vill prova på bankörning då familjekörningen numera är så långsam att det är mer underhållande att skjutsa farmor till kyrkan en söndag.
    Hahaha.. Fick min kompis erfara igår.. 50 km/h runt hela banan.. han va sådär nöjd
    Måste varit samma runda jag körde. Blev helt vansinnig alltså. Hade inte tänkt köra banan, men var så arg att jag fick på mig hjälmen och ut på banan fort som fan igen. Sånt är inte bra för nerverna eller bilen. Man kör ju som en idiot sen när man blivit arg.

  18. #38
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av ab_aero
    PS. Hur mår du idag?????
    Jag mår som en prins. Åkte nog hem i rätt tid, även om det var ett jävla tjat på hur "mesig" jag var. Men å andra sidan groggade jag i fredags också. Gjorde ni det?

    Mvh Stoffe

  19. #39
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Älmhultsmaffian
    Inlägg
    855
    Men å andra sidan groggade jag i fredags också. Gjorde ni det?

    Nu vet jag inte vad du pratar om....
    Färdig kört på bana.....
    Nu kan man vara flaggvakt istället...
    ELLER

  20. #40
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av Håkan 831
    Nu är jag inte motståndare till förslaget MEN skall vi inte försöka få ut dom bilarna på banan som vill köra familj/bana i dagsläget först, jag menar att det är stora problem med endast 2 st klasser i nuläget
    pannlampa på och köra till 22:00 kanske

    Det ligger ngt det du säger...jag tyckte att det fungerade riktigt bra på Mantorp förra året med två tydliga led så man visste vart man skulle stå osv.


    Är det bara jag som funderar allvarligt på att gå med i en till klubb för att få åka mera banåka? Jag tänker ngt i stil med rejsa.nu eller Attitude motorclub lr vad de nu heter?

Liknande ämnen

  1. Varför får jag inte upp den?(eller varför rör sig inte temp)
    Av danne_man i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 20:21
  2. [LÖST] Varför funkar inte signalhornet när SIDen inte är inkopplad? OG9-5/OG9-3
    Av sportsedan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 10:14
  3. Lätta svänghjulet. Hur? Varför? Varför inte? [9-5]
    Av 32991 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •