Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Alla blinkers på vänster sida lyser.

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 712

    Alla blinkers på vänster sida lyser.

    Har lite problem med min og900. När jag stänger av bilen och larmar så ska alla blinkers lysa i någon sekund för att sedan stänga av sig. Men alla blinkers på vänster sida fortsätter lysa och slocknar inte. Så för att få dom att slockna måste jag dra ur säkringen i blinkersrelät.

    Om jag startar bilen så fortsätter dom lysa och om jag blinkar vänster så fortsätter dom att lysa och blinkar inte. Alla högerblinkers fungerar dock som dom ska.

    Eftersom mina elkunskaper är väldigt begränsade undrar jag nu vad det kan vara för fel.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134
    säkert ett jordfel eller nått. vet dock inte vars jordpunkterna sitter
    Subaru Legacy

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406
    Blinkers relät låter de som som är fel.
    Testa att byt den först.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 712
    Jag gav bilen onda ögat och nu funkar alla blinkers som dom ska igen.

    Får se om det kommer tillbaks. I så fall får jag undersöka det närmare.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134
    vad var det för fel?
    Subaru Legacy

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu från Nacka!
    Inlägg
    327
    Jag hade samma problem på min 9000 ´91.

    Även där gick allt som det skulle när man plockade ur relät fär högersidan i larmet. Jag hann aldrig köpa nytt dock innan jag sålda bilen.
    Edit

    Och mitt problem satt såklart på högersidan!
    --Gjort slut med Audi och kör 9-3SC 08--

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    STHLM/Huddinge Medlemsnr: 5631
    Inlägg
    423
    Hade samma problem på en Golf med ett Cargard 950 larm, där var det larm boxen som felade. För att kontrollera detta så kolla upp var de två kablarna finns som går från larmet till bilens "blinkers kablar" och när broblemmet uppstår tra ut dessa och se om blinkersena skocknar!


    LARS H

  8. #8
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Jag har haft samma problem med min 9000 -94 två ggr.
    Dock har det varierat om alla blinkerslampor lyser eller bara höger/vänster. Om jag slår av tändning, eller drar ut säkringen för blinkersen har inte hjälpt. Lyser fortfarande.

    Har lossat batteripoolen en stund så har det försvunnit. Så jag har ingen lösning på problemet, bara skutit det på framtiden.. Har saab "orginal" larm.
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu från Nacka!
    Inlägg
    327
    Citat Ursprungligen postat av RonnyO
    Jag har haft samma problem med min 9000 -94 två ggr.
    Dock har det varierat om alla blinkerslampor lyser eller bara höger/vänster. Om jag slår av tändning, eller drar ut säkringen för blinkersen har inte hjälpt. Lyser fortfarande.

    Har lossat batteripoolen en stund så har det försvunnit. Så jag har ingen lösning på problemet, bara skutit det på framtiden.. Har saab "orginal" larm.
    Det hade jag med.
    I själva larmet sitter ett relä till varje sidas blinkers. I mitt fall så funkade blinkersarna som vanligt när jag tog ur det, dock så blinkade det förstås inte på höger sida när jag larmade på/av eller om larmet gick.
    Jag brydde mig aldrig om att köpa ett nytt relä men det bör ju finnas att få tag på.

    Om inte annat så står min gamla bil på Huddinge bildemontering och där finns det ju relä till vänster sida, antagligen så funkar de även till höger.

    Allt annat vore ju konstigt......
    --Gjort slut med Audi och kör 9-3SC 08--

  10. #10
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Citat Ursprungligen postat av Hansa
    Citat Ursprungligen postat av RonnyO
    Jag har haft samma problem med min 9000 -94 två ggr.
    Dock har det varierat om alla blinkerslampor lyser eller bara höger/vänster. Om jag slår av tändning, eller drar ut säkringen för blinkersen har inte hjälpt. Lyser fortfarande.

    Har lossat batteripoolen en stund så har det försvunnit. Så jag har ingen lösning på problemet, bara skutit det på framtiden.. Har saab "orginal" larm.
    Det hade jag med.
    I själva larmet sitter ett relä till varje sidas blinkers. I mitt fall så funkade blinkersarna som vanligt när jag tog ur det, dock så blinkade det förstås inte på höger sida när jag larmade på/av eller om larmet gick.
    Jag brydde mig aldrig om att köpa ett nytt relä men det bör ju finnas att få tag på.

    Om inte annat så står min gamla bil på Huddinge bildemontering och där finns det ju relä till vänster sida, antagligen så funkar de även till höger.

    Allt annat vore ju konstigt......

    Detta relät, var hittar jag det? Har vart o grävt innanför handsfacket, där larmdosan ligger. Och det var bara en halvstor grå låda med ett stort kontaktstycke. Fanns inga relän på utsidan iaf?

    Var det en -94 du hade?
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu från Nacka!
    Inlägg
    327
    Citat Ursprungligen postat av RonnyO
    Var det en -94 du hade?
    Min var en 91a med original cargard har jag för mig.

    Innanför handskfacket fanns själva larmenheten och den öpnnade jag upp och där inne satt reläerna. Det kan ju förstås se annorlunda ut på ditt larm fast man tycker ju att det borde gå att komma åt de olika delarna.
    --Gjort slut med Audi och kör 9-3SC 08--

Liknande ämnen

  1. Bakljus + parkeringljus (alla vänster sida) elfel, 9-5 MY03
    Av Riot i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 14:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •