Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fråga chippning från T.M.C

  1. #1

    Fråga chippning från T.M.C

    Hej,

    Sökt en del men hittade ingenting (skit bakom spakarna?) kring detta företag, så blir ett nytt inlägg.

    Håller på och kikar på att chippa min 9-3 SS 2.0T '03 och hittade då den här på blocket, http://www.blocket.se/vi/11549732.htm?ca=11_s som verkade bra och billigt. Enligt deras listor ska den ge mig 205hk/325nm för billig penning, från 1990:- så lite över det beloppet blir det väl. Kollar jag på andra ställen, vi tar SQR som exempel så får jag 217hk/313nm för 5900:-
    Är dessa T.C.M (blocketannonsen) något att ha eller är det något skräp eftersom det verkar väldigt billigt? Tacksam för input.
    9-3 SS 2.0T '03

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Det enda jag kan säga är att det var den rörigaste tabell jag sett över SAAB-modeller. Det var inte många rätt där. Verkar ju inte som att dom har någon jättekoll direkt.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Jag citerar mig själv från en liknande tråd:

    Om vi bortser från vilken tuner jag personligen valt så vill jag ställa frågan till dig och till alla andra som väljer det billigaste alternativet:
    Om ni inte vill/kan betala vad de mer etablerade och välrenomerade trimfirmorna begär för sina programvaror, hur ska ni då ha råd/lust att betala för en eventuell motorreparation till följd av undermåligt utförd styrenhetsoptimering?
    Mvh Stoffe

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Jag citerar mig själv från en liknande tråd:

    Om vi bortser från vilken tuner jag personligen valt så vill jag ställa frågan till dig och till alla andra som väljer det billigaste alternativet:
    Om ni inte vill/kan betala vad de mer etablerade och välrenomerade trimfirmorna begär för sina programvaror, hur ska ni då ha råd/lust att betala för en eventuell motorreparation till följd av undermåligt utförd styrenhetsoptimering?
    Mvh Stoffe
    Det håller jag helt med om, mitt lilla aber är att jag inte är så insatt ännu så jag vet inte vilka firmor det är som har den där lilla guldstjärnan i kanten som man bör föredra. Givetvis drog jag den slutsatsen eftersom jag inte fick nån träff på sökningen i forumet, men tyckte det var lika bra att fråga.
    9-3 SS 2.0T '03

  5. #5
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Här är två länkar till omröstningar om vilka trimfirmor de flesta av forumbesökarna anlitat:

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 84&start=0
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... &highlight

    Helt klart är det bättre att ställa frågan än att fortsätta undra.

    Mvh Stoffe

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Jag dricker varje dag Coca Cola, original (den röda med riktigt socker). Jag har inte provat Lidls "Cola" för knappt halva priset. Det är så uppenbart att den inte smakar lika bra. MEN, rent hypotetiskt skulle den kunna vara minst lika god. Om jag ville ta reda på det skulle jag kunna köpa och testa. Men att köpa och testa ett trim är bara lätt om man har ett motorlaboratorium i garaget. Nu har jag smakat en del andra coladrickor som oftast smakar kolsyrad glögg, så jag tänker inte ens testa Lidls Cola.

    Vad jag vet om trim till nyare Saabar med T8, så är det av naturliga skäl det system trimutvecklarna har minst erfarenheter av. Lite svårare att få till bra och säkert sammantaget med moderna motorer utan "onödig" hållfastmarginal, gör att jag skulle välja trim med mer omsorg till en Trionic 8 än en gammal T5-bil. Så, nej jag skulle inte vara et dugg lockad att köpa trim för 2.000 kr till en bil värd minst 100.000 kr från en firma man inte vet något om. Men det anklagar jag ju inte dig för heller, för det var ju just därför du frågade.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

Liknande ämnen

  1. Fråga nybilsköp från Saab
    Av Mats 2720 i forum Allmänt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 00:34
  2. fråga ang bas och steg från jbl
    Av sabot i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 17:25
  3. Fråga ang avgassystem från JT?
    Av boje82 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 12:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •