Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: slutstegs problem! EDIT: FIXAT

  1. #1

    slutstegs problem! EDIT: FIXAT

    Hej!

    Jag har ett nytt slutsteg, ett 4-kanals och en ny stereo, körde med detta ett tag o det funkade utmärkt! För övrigt så är det ett Ulitmate, Titanium II TA 4320, 560Watts.

    häromdagen fick jag hem en bas som jag kopplade in och det funkade, stängde av bilen o stereon, gick upp o väntade på att jobbet skulle börja och när jag sätter på stereon igen så kommer det inget ljud och det lyser en röd knapp(PROTECT) på steget som sedan fadar, men ingen gul power knapp lyser.

    steget funkar utmärkt i en kompis bil som vi testade...

    Och vi kollade säkringen på steget och säkringen till strömkabeln, testade att jorda med annan kabel på annat ställe, vad fan kan vara fel? :/

    alla svar är tacksamma!

  2. #2
    ingen som har någon aning om vad som är galet? eller något annat jag kan testa? tacksam för svar

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 408
    Säker på att den får ström som den ska?
    Vad har du för kvadrat till steget och på jorden?

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  4. #4
    Inte en aning, den röda knappen lyser ju, då borde den få ström? är inte så insatt i det här

    men menar du med vad det är för kvadrat på steget o jorden?

    mvh

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Inlägg
    281
    De vanligaste orsakerna till att protection går in är
    1:Over voltage dvs att du har för hög spännig, bara att mäta med en voltermeter mellan + och jord på steget.
    2: Low Voltage dvs att du har för låg spänning, se punkt 1
    3: High temp, dvs att temperaturen i steget är för högt, det verkar ju inte troligt då du skriver att den slår ifrån på en gång och att den fungerar i en annan bil.
    4: Short circuit, dvs att du har kortslutit högtalarutgången, det är kanske den trolilgaste felkällan, mät med en Ohm mätare på högtalarkabeln utan att denna är ansluten till steget, om du använder 4ohm högtalare så skall resistansen ligga ca 4ohm. Om det ligger lägre än så får du kolla om kablen är skadad, kabeln kanske ligger mot jord någonstans kolla även detta.

    Lycka till

  6. #6
    tack för hjälpen, men det var remote kabeln som var boven, skarvade om och testade i ett annat steg, och det funkade och sen testade jag i det nya och det funka! så var det löst

Liknande ämnen

  1. Oilsludge och Bräkleen? (EDIT: Rasad motor, FIXAT)
    Av Psycho Dave i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 15:30
  2. Slutstegs problem 9-5 -98
    Av Jonas Bergström i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 17:20
  3. slutstegs problem!!!
    Av balo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 22:19
  4. Mysko koppling (og900) *edit* fixat nu
    Av Davidt8 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-05, 18:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •