Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 48

Ämne: Sommarträff i Gränna?

  1. #1
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Sommarträff i Gränna?

    Jag läste i informationsbladet om en stundande sommarträff i Gränna. Är det någon som har lite mer info om detta evenemang?

    Mvh Stoffe

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Låt höra nu då...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    740
    Ja det är hög tid att styrelsen klämmer ur sig lite info så att det inte blir som det var när sommarträffen var i Motala....
    vi glömmer inte så lätt.......
    Informationen måste ut en bra stund i för väg så att man kan planera med familjen!!!

  4. #4
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Hur vore det om de som håller i träffarna visade sig här på forumet och delade med sig av den information de sitter på?!

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 078
    Håller med Stoffe, dom klämmer inte ur sig hur en träff varit ens en gång. EX, hur många va de på Knutstorp , vad hände osv. Men det kommer nog i Turbtrycket i slutet av året. Skulle vara trevligt att åka till Gränna , men när o vad behövs?
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  6. #6
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Lyfter tråden Ingen som har nån info att ge

    M.v.h. Andreas J

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    740
    Hade du väntat dig det......
    Denna klubb blir bara sämmre och sämmre..... synd.....

  8. #8
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av K9_Wagon
    Hade du väntat dig det......
    Denna klubb blir bara sämmre och sämmre..... synd.....
    Har iallafall skickat ett Pm till Sonesson nu, så får vi se när och vad han svarar... Jag har hoppet kvar ett tag till ialla fall....

    M.v.h. Andreas J

  9. #9
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av K9_Wagon
    Hade du väntat dig det......
    Denna klubb blir bara sämmre och sämmre..... synd.....
    Inte kritisera, då får vi bara höra hur mycke annat styrelsen har att göra och att de minsann gör detta på sin fritid bara för att va schyssta...

    Det var länge sen denna klubb var en liten tajt sammanslutning polare som brassade runt tillsammans, dags att höja ribban nu kanske??

    Jag tycker att de som tar på sig att sitta i styrelsen måste räkna med att lägga lite mer tid på klubben och speciellt information till medlemmarna, och varför inte använda detta forum, eftersom de flesta fktiskt håller koll här... Snabbt, enkelt...

    Speciellt om de nu visste att det fanns info här av aktuellt datum.
    Senaste inlägget från Styrelsen under styrelsen informerar var "Tack för sommar träffen" förra året... Inte ens info om årsmötet hamnade där...
    Seriöst???

    Men allt är inte skräp:
    Träffverksamheten sköts väldigt seriöst, där finns väl inte så mycket att kritisera. Tvärtom, och jag förstår att det är sjukt mycket jobb med träffar, men lite bättre info kanske inte skulle skada. Och detta borde väl vara den enkla delen, eller??? Fasen, lokal avdelningarna har bättre information till sina gubbar än huvdklubben...

    Vidare detta forum sköts ju av webbisar och moderatorer på ett oftast strålande sätt. Och tidningen?? Klart hög klass numera...


    Men återigen, de få träffar som styrelsen står bakom, skulle det vara så omöjligt att lägga ut info här???
    www.stcs.nu uppdateras så otroligt sällan, så där kollar inte såå många, tyvärr... (Kanske nåt att fundera på för webbis, att integrera forumet mer i hemsidan, eller tvärtom )
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 770
    Väl nedskrivna ord.



    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  11. #11
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Det här svaret fick jag av Sonesson:

    "Tjenare

    Gränna träffen blir ju som det stod i utskicket en "Sommarträff"
    Man träffas och grillar, tävlar och pratar. Ingen aktiv körning direkt vad jag vet än så länge. Vi ska ha styrelsemöte snart så det kommer mer efter det.

    Men sommaträffarna är mer åt det familjära hållet. Lite lugnare än banträffarna. Men man måste alltså inte ha barn och så.

    Mvh Johan S"

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 770
    Trevligt. DÅ e det bara att vänta......



    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    349
    Hoppas det blir lite konbana kanske eller nåt liknande. Är det några från Blekinge som tänkt komma till denna träffen?

    Nån som vet om det kommer bli något körande med stcs på mantorp?
    STCS 2941

  14. #14
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av K9_Wagon
    Hade du väntat dig det......
    Denna klubb blir bara sämmre och sämmre..... synd.....
    Inte kritisera, då får vi bara höra hur mycke annat styrelsen har att göra och att de minsann gör detta på sin fritid bara för att va schyssta...

    Det var länge sen denna klubb var en liten tajt sammanslutning polare som brassade runt tillsammans, dags att höja ribban nu kanske??

    Jag tycker att de som tar på sig att sitta i styrelsen måste räkna med att lägga lite mer tid på klubben och speciellt information till medlemmarna, och varför inte använda detta forum, eftersom de flesta fktiskt håller koll här... Snabbt, enkelt...

    Speciellt om de nu visste att det fanns info här av aktuellt datum.
    Senaste inlägget från Styrelsen under styrelsen informerar var "Tack för sommar träffen" förra året... Inte ens info om årsmötet hamnade där...
    Seriöst???

    Men allt är inte skräp:
    Träffverksamheten sköts väldigt seriöst, där finns väl inte så mycket att kritisera. Tvärtom, och jag förstår att det är sjukt mycket jobb med träffar, men lite bättre info kanske inte skulle skada. Och detta borde väl vara den enkla delen, eller??? Fasen, lokal avdelningarna har bättre information till sina gubbar än huvdklubben...

    Vidare detta forum sköts ju av webbisar och moderatorer på ett oftast strålande sätt. Och tidningen?? Klart hög klass numera...


    Men återigen, de få träffar som styrelsen står bakom, skulle det vara så omöjligt att lägga ut info här???
    www.stcs.nu uppdateras så otroligt sällan, så där kollar inte såå många, tyvärr... (Kanske nåt att fundera på för webbis, att integrera forumet mer i hemsidan, eller tvärtom )
    Så här har det ju varit i många år nu tyvärr. Information är styrelsens verkligt svaga sida. Det borde vara en prioriterad uppgift eftersom det är det absolut bästa sättet att döda rykten, oro och missämja men det har styrelsen inte förstått. Dom verkar tro att "turbotrycket" är det bästa sättet att nå ut till medlemmarna. Tänk om dom kunde förstå att 99% av alla har en dator med internetuppkoppling... "Turbotrycket" borde slopas helt så dom får mer tid till hemsidan istället.
    Sveriges största bilmärkesklubb borda kunna skötas lite mer professionellt än så här.
    Det som görs, typ träffarna är kanonbra men när informationen inte fungerar så faller helhetsintrycket enormt.

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Långasjö
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av K9_Wagon
    Hade du väntat dig det......
    Denna klubb blir bara sämmre och sämmre..... synd.....

  16. #16
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av 900t8airflow
    Citat Ursprungligen postat av K9_Wagon
    Hade du väntat dig det......
    Denna klubb blir bara sämmre och sämmre..... synd.....
    Det kommer att bli förändringar på info till medlemmarna men mer annser jag att jag inte ska informera om pga att hdet är inte jag som står för dessa förändringar men det (kanske) bli ändring på hemsidan och klubbtidningen men inget är klart ännu.


    Mvh Patrik
    Om det tagits beslut om förändringar så borde detta beslut i sig rendera i att alla informerats om förändringarna. Eftersom INGEN i styrelsen verkar intresserad av informationsspridning kommer det aldrig att bli bättre...

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Långasjö
    Inlägg
    315
    Förslag finns om lite förändring vilket är upp till dom ansvarige i styrelsen att infomera om

  18. #18
    Sorry men jag har inte ens fått något sommarblad med info om Gränna!? När var hur?
    Någon som vet?
    Mvh Eva

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    740
    Citat Ursprungligen postat av Indianturbo
    Sorry men jag har inte ens fått något sommarblad med info om Gränna!? När var hur?
    Någon som vet?
    Mvh Eva
    Hej Eva!
    Som du läser i tråden ovan så har styrelsen lite problem med att informera medlemarna om när dom har planerat sina träffar och osv...


    Vi kan nog tyvärr räkna med att det blir som sommarträffen i motala,,
    ingen vet något om något eller varför:::

    Om ni i styrelsen har sådan problem med detta ,, varför inte be om hjälp vi är ju sverges sörsta märkes klubb.....
    eller ska alla rykten och påstående om att det mer och mer blir en "Inbördes beundrandes klubb"fall in.. med ett antal "innekillar" som då skall då anses som gudar av oss övriga.

    Det är inte fult att be om hjälp!!!!!

    Vi vill väll ända mot samma mål
    skapa ett gemensamt saab intresse

    Eller Eva... vad sägs om att slå våra klocka huven i hop ( turbodragons+ stcs stockholm) och ordan en träff och"lätta" lite på "bördan" åt våras vänner...

  20. #20
    Ja jag hade ju funderingar på Gränna men som arbetslös så måste man prioritera o pyssla o tänkte sen att kanske jag bara åker till Katrineholm men nu vet jag om det blir varken det ena eller det andra.
    Men visst skulle vi väl kunna köra ihop en träff bara det nu skulle gå o tråckla ihop med alla andra träffar så det inte krockar.
    Mvh Eva

Liknande ämnen

  1. Sommarträff i Gävle den 22 juli!
    Av Znyper i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 23:30
  2. Sommarträff i Gävle den 29 juli
    Av Znyper i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 13:07
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-04, 18:12
  4. Bilder från Sommarträffen i Gränna
    Av sportsedan i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 09:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •