Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Styrbox till centrallås?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    80

    Styrbox till centrallås?

    Har under en längre tid haft problem med att centrallåset ofta inte svarar när man öppnar med larmdosan. Ibland funkar det jättebra, men allt för ofta händer inget med låset, men larmet slås av. Läst på lite om det här på forumet och det låter som en bra idé att byta styrboxen till centrallåset.

    Nu är frågan, var sitter denna styrbox? Informationen säger att det skall vara vid pedalstället, men jag hittar ingen sådan box där. Sitter den typ under instrumentbrädan vid rattstången? Eller där i närheten? Kan man byta denna själv, och i såfall, vad kostar det sig att köpa en ny? Jag bor i Stockholm, kan någon rekommendera var jag kan inhandla dylik mackapär? Bilinfo i min signatur.

    mvh

    Ronny
    Saab 9000 CSE 2.0 LTT -97 150 hk T5 B204E. Färgkod #227 Citrinbeige metallic

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Mälardalen, Köping
    Inlägg
    45
    Hej!

    Vet inget svar, men dock måste jag fråga dig, är det ingen dörr som öpnnas/låses när det inte fungerar. För mitt c-lås fick spratt tidigare idag, först gick säkringen (nr 16) och efter det går det inte att låsa/öppna förardörren med fjärren, men alla andra dörrar fungerar. Må detta vara styrbox och/eller nåt med bara c-lås motorn i dörren?

    Ursäkta om jag stjäl lite av din tråd
    Saab 9000 2.3t

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-26, 21:05
  2. Styrenhet till Centrallås problem
    Av CarlT i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 13:21
  3. Centrallås samt knappen till bagageluckan funkar ej???
    Av jimgaines77 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 23:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •