Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Racekatt!

  1. #1

    Racekatt!

    Hej!

    jag undrar om de finns flera som har haft problem me flänsar på
    racekattarna som "VISSA" företag säljer. Ja blev riktigt sur när man betalar 4200:- för en katt och man måste tvinga upp flänsarna så de skall passa, när de står att de skall göra de. Ja menar alltså 3" som inte passar me övergångarna vilket de gör på helt på ett avgassytem som man köper.
    Ja vill helt enkelt varna er lite för de. Står de att de skall passa på avgassytem så skall de göra de.

    MVH Kille som inte gillar smeck!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Östhammar
    Inlägg
    1 328
    Märkte samma sak. Antar att vi handlat samma katt.

    Det är lite tråkigt att man nästan måste ha sönder grejjorna för att få dem att passa.
    Saab 9-5 SE / Aero-04 "look alike"

    http://www.garaget.org/?car=12197

  3. #3
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Vore ju kul att veta vad det är för någon?

  4. #4

    Hej!

    Jag vill ju gärna inte nämna namn
    men de finns ju inte speciellt många svenska saab leverantörer
    som säljer Racekatter.

    Mvh

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 295
    Vad är vitsen med att gnälla på nån som man inte ens vill namnge? Att varna för något som man inte vill avslöja känns ju lite halvt onödigt. Steg ett är väl egentligen att höra av sig till firman i fråga och förklara läget. Har man gjort detta och fått "fel" svar så kan man ju dela med sig av detta men då vill man ju veta vilket företag det rör sig om. Nu är det ju ganska sannolikt att det är företag X som säljer tvivelaktiga prylar men sånt vill man veta, inte gissa.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av E Larsson
    Vad är vitsen med att gnälla på nån som man inte ens vill namnge? Att varna för något som man inte vill avslöja känns ju lite halvt onödigt. Steg ett är väl egentligen att höra av sig till firman i fråga och förklara läget. Har man gjort detta och fått "fel" svar så kan man ju dela med sig av detta men då vill man ju veta vilket företag det rör sig om. Nu är det ju ganska sannolikt att det är företag X som säljer tvivelaktiga prylar men sånt vill man veta, inte gissa.
    Ja jag pratade me firman och dom sa att de var inga som helst problem.
    Men de var de tyvärr och de var maptun dålig, passform men de e ju så klart upp till "folk" att köpa och avgöra

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    [quote=illegal_driver]
    Citat Ursprungligen postat av "E Larsson":3tfcnr6u
    Vad är vitsen med att gnälla på nån som man inte ens vill namnge? Att varna för något som man inte vill avslöja känns ju lite halvt onödigt. Steg ett är väl egentligen att höra av sig till firman i fråga och förklara läget. Har man gjort detta och fått "fel" svar så kan man ju dela med sig av detta men då vill man ju veta vilket företag det rör sig om. Nu är det ju ganska sannolikt att det är företag X som säljer tvivelaktiga prylar men sånt vill man veta, inte gissa.
    Ja jag pratade me firman och dom sa att de var inga som helst problem.
    Men de var de tyvärr och de var maptun dålig, passform men de e ju så klart upp till "folk" att köpa och avgöra [/quote:3tfcnr6u]

    Är det inte så att det är en ferritakatt utan 3" anslutning som Maptun säljer?

    I så fall måste man beställa dem med rätt anslutningar, annars passar de inte på ett 2,5" eller 3"

    MVh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  8. #8
    Hej sasse.

    Nej jag köpte den me muffar och blev riktigt besviken faktiskt.
    känndes inte riktigt rätt att man måste sätta katten i ett smidsted
    och kona upp den. Hur som helst så efter mycke pill och aggretioner så löste de sig skall snart beställa tid till nordic för mapp.

    MVH Simon

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av E Larsson
    Vad är vitsen med att gnälla på nån som man inte ens vill namnge? Att varna för något som man inte vill avslöja känns ju lite halvt onödigt. Steg ett är väl egentligen att höra av sig till firman i fråga och förklara läget. Har man gjort detta och fått "fel" svar så kan man ju dela med sig av detta men då vill man ju veta vilket företag det rör sig om. Nu är det ju ganska sannolikt att det är företag X som säljer tvivelaktiga prylar men sånt vill man veta, inte gissa.
    Hehe, kan tänka mig Sverker på Plus stå och prata om anonyma firmor och slänga maskerade produkter i sin soptunna.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    Citat Ursprungligen postat av E Larsson
    Vad är vitsen med att gnälla på nån som man inte ens vill namnge? Att varna för något som man inte vill avslöja känns ju lite halvt onödigt. Steg ett är väl egentligen att höra av sig till firman i fråga och förklara läget. Har man gjort detta och fått "fel" svar så kan man ju dela med sig av detta men då vill man ju veta vilket företag det rör sig om. Nu är det ju ganska sannolikt att det är företag X som säljer tvivelaktiga prylar men sånt vill man veta, inte gissa.
    Hehe, kan tänka mig Sverker på Plus stå och prata om anonyma firmor och slänga maskerade produkter i sin soptunna.


    Hahaha den var faktiskt bra

Liknande ämnen

  1. Racekatt kontra orginal?
    Av Tobbe900T i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 15:41
  2. 3 tums racekatt ?
    Av Turbo_Knuff i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 18:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •