Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Knarrljud från framdämparna???

  1. #1

    Knarrljud från framdämparna???

    Det är som så att när jag kör över vägbulor så hör man att det typ knarrar om framdämparna, jag tror att det e det men kommer det verkligen sådant ljud från ljust dämparna, det är väl olje eller gas dämpare och kan dom verkligen knarra?
    //Sono www.Heave.nu
    SAAB 9-5 2,3t -01 Aut

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    130
    Det är väl fjädrarna som spökar

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    187
    Det kan vara så att det går tort i krängningsstaget med, på två ställen sitter det infästningar i framvagen med gummi runt om staget och när det går tort så kan det låta. Kan även vara glapp i spindelleder finns så många alternat men detta var två i alla fall.

    Mvh
    Kristian
    Saab 9-3 SS Aero -04
    www.garaget.org/Kristian_Moller

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    768
    Citat Ursprungligen postat av Phasio
    Det kan vara så att det går tort i krängningsstaget med, på två ställen sitter det infästningar i framvagen med gummi runt om staget och när det går tort så kan det låta. Kan även vara glapp i spindelleder finns så många alternat men detta var två i alla fall.

    Mvh
    Kristian
    Jag har också samma knarrande. Speciellt vid kall väderlek. Skulle inte någon kunna fixa fram en bild där och ringa in var det "går torrt" så man kanske kan smörja upp det lite?
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  5. #5
    hallå
    har en saab 9-3 aero 2001a...har bara en frågan ang ett ljud från vad jag uppfattar det som från vänsterfram vid däcket men har nog varit höger fram ibland men oftast vänster. Vet inte hur jag ska beskriva ljudet men det "kluckar" oftast vid gropar men absolut inte varje gång.
    Har ni nån ide över vad det kan vara? Vill inte att det ska bli nått stort problem i framtiden eller är det nått man får leva med? Kan vara nått lätt att fixa?
    Är det farligt/skadligt för bilen att forstsätta köra?

    mvh daniel
    Bilen:garaget.org/dannej87

Liknande ämnen

  1. Downpipen är ju bara ca 10cm från slangen från IC. Hett !
    Av negative i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 00:36
  2. [LÖST] Passar og900 vxl-låda från -90 på motor från -89
    Av razmataz i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 23:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •