Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Larm "pip"

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    40

    Larm "pip"

    Hej, kära vänner...

    Ett problem, eller nja.. problem och problem.. nått som stör mig i alla fall..

    När jag låser dörrarna i min 9-5á så ska jag enligt vad jag har fått sagt till mig, trycka två gånger i följd för att få bekräftelse genom ett "larm pip".. det har aldrig funkat på min... när jag trycker engång låser sig dörrarna, när jag trycker två gånger så låses dörrarna plus att det låter som det låses ett steg till, men inget "pip - ljud"... är det nått jag kan göra nått åt själv? någon säkring som gått? lite tråkigt att inte veta om jag larmat eller inte...

    Later DuDes.....
    SAAB 9-5 Aero 2002 (Orörd, än så länge)

  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Behövs en TechII för att fixa pipet på andra trycket. Det går att få lite olika varianter på ljud.

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Larmet går på oavsett om du trycker en eller 2 gånger. Skillnaden är "säkerhetslåsning" vilket innebär att om du trycker 2 gånger så hör du att det låter som bilen åser sig igen. Vad som händer är att låskolvarna sätts i ett läge där det blir svårare att få up dörrarna. Prova om du sitter inne i bilen. När du tryckt 2 gånger går det inte längre att låsa upp dem innifrån.
    Tut-bekräftelsen på att säkerhetslåsning har skett är avprogrammerbar med TECH-2, vilket någon tydligen gjort på din. Farsan hade samma sak på sin 9-5a så vid senaste servicen så pillade jag dit ljudet igen

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Larmet går på oavsett om du trycker en eller 2 gånger. Skillnaden är "säkerhetslåsning" vilket innebär att om du trycker 2 gånger så hör du att det låter som bilen åser sig igen. Vad som händer är att låskolvarna sätts i ett läge där det blir svårare att få up dörrarna. Prova om du sitter inne i bilen. När du tryckt 2 gånger går det inte längre att låsa upp dem innifrån.
    Tut-bekräftelsen på att säkerhetslåsning har skett är avprogrammerbar med TECH-2, vilket någon tydligen gjort på din. Farsan hade samma sak på sin 9-5a så vid senaste servicen så pillade jag dit ljudet igen
    ok... tack, gjorde dem det gratis åt dig?

    Later DuDe...
    SAAB 9-5 Aero 2002 (Orörd, än så länge)

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Erm... Min polare som jobbar där så jag lånade TECH-2an medans han höll på med annat på servicen Ja, jag fick det gratis, men det kan jag ju knappast lova dig.
    Tips är ju att göra det i samband med en service, snacka med mekanikern så gör han kanske det åt dig utan att föra in det på timrapporten.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Erm... Min polare som jobbar där så jag lånade TECH-2an medans han höll på med annat på servicen Ja, jag fick det gratis, men det kan jag ju knappast lova dig.
    Tips är ju att göra det i samband med en service, snacka med mekanikern så gör han kanske det åt dig utan att föra in det på timrapporten.

    mmm...ska höra med dem..ska snart in på service så jag ska passa på...

    later DuDe...
    SAAB 9-5 Aero 2002 (Orörd, än så länge)

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Larm hängt sig på NG900. Hur stänga av?
    Av Blue Spirit i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 12:29
  2. bygga om larm "ng900-94"
    Av costello i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 15:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •