Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: trimchip men 2,5tum?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    350

    trimchip men 2,5tum?

    tänkte "chippa" bilen senare i sommar o kikar runt lite på olika alternativ och har bestämt mig för speedparts steg två. Men frågan är då: Där står det att 3tums halvsats följer med men jag skulle vilja ha ett annat avgassystem som är 2,5tum, jag har läst runt lite och det verkar som att det inte spelar någon roll vad man har efter katten, innan ska det vara 3 tum (vid steg 3++) är det så?
    Fråga nr två det system jag är ute efter är 2,5 tums viggen som dom har dvs den ovala, men ger detta system ett lite "häftigare" ljud än orginal?
    9-3 coupé -98 2.0 med det stora T:et
    Medlem #6477
    http://www.garaget.org/VERO

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    141
    Generella regeln är väl att där avgaserna är som varmast tar de som störst plats, vilket blir att Ju närmre motorn ju större diameter på rören. Jag skulle kört med 3" downpipe, och valfritt efter katt sen vad man vill gå på.

    //fog
    og900 T16 -88B

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    195
    spelar ingen större roll om du har 2.5 eller 3" vill du inte ha 3" halvsatsen du får med, så sälj den till mig, kommer upp flera frågor varje vecka tycker jag om man ska ha 2,5 eller 3" men med såpass lite hästar spelar det ingen roll, du märker mer skillnad om du har lite luft i däcken! men som tidigare skrev, 3" downpipe är alltid att föredra
    900aero

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008

    Re: trimchip men 2,5tum?

    Citat Ursprungligen postat av SAAB örnie
    tänkte "chippa" bilen senare i sommar o kikar runt lite på olika alternativ och har bestämt mig för speedparts steg två. Men frågan är då: Där står det att 3tums halvsats följer med men jag skulle vilja ha ett annat avgassystem som är 2,5tum, jag har läst runt lite och det verkar som att det inte spelar någon roll vad man har efter katten, innan ska det vara 3 tum (vid steg 3++) är det så?
    Fråga nr två det system jag är ute efter är 2,5 tums viggen som dom har dvs den ovala, men ger detta system ett lite "häftigare" ljud än orginal?
    Jag hade valt antingen steg1 eller steg3. Steg2 ger bara marginellt mer effekt än steg1 och inte i närheten av ett steg 3 .

    Inget svar på frågan, bara ett tips.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    350
    Jag hade valt antingen steg1 eller steg3. Steg2 ger bara marginellt mer effekt än steg1 och inte i närheten av ett steg 3 .

    Inget svar på frågan, bara ett tips
    jo men jag vill bara få en lite "knuff" och då tycker jag steg 1 räcker men jag måste byta avgassystem (ska sätta på annan baksopiler+vill ha bättre ljud) och då blir det billigare att köpa steg 2 med halvsats än att köpa löst inkl rabatt då
    9-3 coupé -98 2.0 med det stora T:et
    Medlem #6477
    http://www.garaget.org/VERO

Liknande ämnen

  1. passar 2.5tum catback från 2.0t 175hk till en 2.0T 210hk
    Av tjohopp i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 14:08
  2. TrimChip..
    Av Dojan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 20:50
  3. 3tum vs 2.5tum
    Av edmund i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 22:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •