Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 72

Ämne: Erbjuda tjänster tråden!

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    987

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Jobbar som servicetekniker inom svets, framför allt Kemppi. Kör även en hel del luftmaskiner av olika slag, vid eventuell reparation så hojta till eller dra iväg ett PM vid lite support


    MVH J
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  2. #22
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 497

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Jobbar med drift/hosting av servrar så är de nån som behöver hjälp med allt som kan ha med det att göra plus domäner osv osv så är ni välkomna att höra av er..

    Har även OBD2 utrustning hemma för att läsa ut felkoder och så ifall nån känner att det kan behövas.

    För den händige har jag även svarv (modell ganska stor, klarar 400mm), stora pelarborrar, fräs, MIG, och TIG-svets. Nån som känner att han/hon behöver nå jobb gjort med dessa verktyg så hojta bara så ordnar vi det.
    Har nu också fått hem grejjer för att läsa/släcka felkoder som har med ABS/TCS/Airbag att göra för dom flesta 9-3 och 9-5 som i vanliga fall inte går att göra med vanliga obd2 verktyg. Har även möjlighet att hjälpa till med "besiktningsförbereldeser" för den som vill få igenom sin trimmade bil genom besiktningen.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    741

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Jag kör lastväxlare och kan köra bilar mm på flaket. Lastar 13 ton. Kan även köra jord, grus mm. Har även en liten kran med gripskopa. Allt som är tungt kan jag lyfta samt frakta bort.

    Kan lösa transporter av det mesta och ev över hela Svealand.

    Bara o slänga iväg ett pm..

    //Anders

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    17

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Är cad-ritare/ cnc operatör i ett trä företag.

    Så kan hjälpa till om någon vill ha hjälp med bitar till tex. basslåda eller annat. Finns mdf i överflöd här ev. ihopssättning med då vi ha tillgång till allt här.

    Eller annat i hemmet så som hyllor med spotlightshål elle något som ni kommer tänka på. inget är omöjligt, bara tid finns

    bara pm:a mig. Inloggad en del på jobbet.

    bor i jkpg men kan skicka sakerna
    *Patriq*

  5. #25

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Istället för att gny om hjälp så kan jag erbjuda vad jag precis lärt mig förstå mig på: programering av t5 boxar.
    Sen jag skaffat mig ett canusb interface så är steg 1-3 med t5suite en barnlek
    Etanolkonvertering såg jag fanns enkelt där också.
    Åker saab nu igen, varför lät jag bli från första början ?

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 641

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Låt säga att du bor i Ystad och har hittat en fin bil i Kiruna som du vill ha.
    Skulle någon betala en slant för att jag åker upp och hämtar den och kör ner den till dig? I så fall, kan jag göra det
    Mvh Timmy

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    350

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Hej jag jobbar som styrman på ett fartyg som går regelbundet mellan Nordamerika och Göteborg.
    Jag har en företagsadress i USA så om någon vill ha hjälp att få hem prylar till Sverige så kan jag hjälpa till med det.
    Jag kan ta hem det mesta även hela motorer, men då får ni möta upp i Göteborg och hämta. Annars om det inte är större delar så tar jag med dem till Uppsala för avhämtning(helst) men eventuellt kan jag även skicka vidare.
    /Magnus

  8. #28
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 497

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Har nu en tech2'a ligger hemma och kan mecka runt med 9-5 och 9-3 mellan 1998 och 2010 ifall någon behöver hjälp med sådant..
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  9. #29
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    52

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Jag är uppvuxen strax utanför Göteborg och har mina föräldrar kvar där nere, så jag åker dit till och från för att besöka dem. Är det någon som behöver någonting fraktat från GBG till Sörmland/Östergötland så är det bara att dra iväg ett PM så hjälper jag gärna till

    Kan väl vara värt att tillägga att jag helst vill frakta det i bilen, men är det riktigt nödfall kan jag med all sannolikhet låna farsans släpvagn och släpa upp det genom riket
    SAAB og9-3 2.0T SE. Imolaröd pärla från -98
    http://www.garaget.org/?car=236543

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Sökes:
    Behöver löda in RCA-kablar i originalslutsteget i min 9-3ss 2008. Har 150w systemet och slutsteget sitter till vänster i bagaget. Har ingen utrustning eller verkstad att tillgå.
    Bilen finns i Södertälje, men kan enkelt ta mig en skaplig bit för att få detta gjort.
    Alla svar i PM beaktas.
    Mvh/Stoffe
    Have you ever seen horses pushing?!!

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    St Albert, AB, Canada
    Inlägg
    218

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Sökes: Rekond in/utvändigt (dammsuga, klädtvätt etc.../ tvätta + "lättare" rubb/polering)

    Tack / Björn
    900 16v Cab 1987, Subaru Outback, *NG9-3 Aero 2004 Cab, *Saab 95 2006 Kombi, * Jaguar XJ6 2000

  12. #32
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 642

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Har op-com och kan läsa ut/släcka felkoder på bilar som stödjer detta.

  13. #33
    Sugmotor decubes avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    44

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Jag kan svetsa bilplåt, avgassystem, bur, mc-ramar mm. i stål eller rostfritt stål. Ej alu tyvär.
    Jag svetsar med TIG eller MIG hemma hos mig i Nacka, eller på plats om så önskas i sthlm.
    Ring mig gärna på tfn 0761638580

    Mvh. Kalle
    9-5 Aero 02 Steg III "Civilarn"

  14. #34
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    356

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Söker en lackerare i Uppland/Norra Sthlm. Vill lacka en huv och lite småsaker. Bilen jag har är en og900 och har färgkod 170 solid svart. Pysslar man även med rostlagning så är det ännu mer intressant.

    Blästring av fälgar sökes även. Gärna glasblästring, då en av uppsättningarna är alu.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  15. #35

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Hej. Jag är ny på forumet och "råkade" hitta denna tråd rätt tidigt.

    Jag är en fena på datorer och kan felsöka/åtgärda det mesta. Går det ej att fixa eller ifall det är överkurs för mig så får du veta det, annars hjälper jag till med problemet. Skicka ett pm om du behöver hjälp så tar vi det därifrån.

    Jag har just inhandlat en 9-3'a från 03. Dessvärre har jag haft massor med problem med bilen men har ej gett upp än. Behöver hjälp med uppgradering av diverse mjukvara och kanske någon som berättar för mig vilken mjukvara jag behöver hjälp med , det jag vet garanterat är att växellådan behöver lite kärlek. Skicka ett pm om du kan hjälpa mig med detta, och om det är gentjänst eller "kaffepengar" du hade tänkt dig men ej om du följer svenska bils prislista.

    Ha det gott.

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    287

    Erbjuda-tjänster-tråd!

    Söker någon i östergötland som kan svetsa dit en lambdamutter för min bredbandslambda

    Gäller en 9000 -95

    0723083906

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    404

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Hej!
    Någon som kan bokföring och datorer?
    Skulle behöva hjälp.
    Har ett mkt välutrustat garage samt är mek sedan längepå en auktoriserad Saabverkstad.
    Så tjänster / gentjänster fungerar för mig ;-)
    MVH Peter
    201m: 8.333s, 139,07km/h
    Egen FRÄS i garaget ;-) Planar topplock & deckar block...

  18. #38
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 174

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Då det påtalats att dessa trådar inte används så frekvent, så får jag väl jag försöka dra mitt strå till stacken. Hjälps vi alla åt så blir vårt SAAB ägande billigare...

    Är en glad amatör med avseende på SAAB, har en Tech2 och CombiAdapter/TrionicSuite, samt kabelhandske/adapter för T5/T7. Kör själv E85/BioPower i min 2002 og9-3 sen länge.

    Tyvärr har jag varken garage eller gott om tid, men sitter du i sjön och behöver läsa ut felkod, nolla airbaglampa eller göra nån enklare programmering typ lägga till AUX, koda in nycklar, testa att lägga ett PM till mig så kanske det går att ordna.

    Att i en lossplockad ECU lägga in samma E85/190hp program som jag har (i en likadan bil, dvs 9-3 T7 2001-2002) ska väl heller inte vara omöjligt.

    Södertälje och Kista finns jag allt som oftast i. Tyvärr hinner jag inte ens / har jag inte ens möjlighet att skruva med min egen bil utan lämnar bort det mesta nuförtiden, så jag håller mig till att hjälpa till med sådant som görs med elektricitet...
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  19. #39
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    28

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Drar mitt strå till stacken då.
    Har garage I Bålsta och kan hjälpa till med div småmek för lite skälig tidsersättning.
    Typ byte avgassystem, bromsar , olja m.m.
    Har tillgång till lyft och verktyg.
    Skicka ett pm om ni behöver hjälp.

  20. #40
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Medlem#
    9891

    Re: Erbjuda-tjänster-tråd!

    Har unlimited carfax rapporter i två månader, så om ni undrar något om en bil så kan jag kolla upp den, förhoppningsvis har någon användning av detta!
    Saab 9-3 Vector SS 2.0t 2003

Liknande ämnen

  1. Erbjuda-tjänster-tråd! (Vi kan också!)
    Av mps i forum Region Syd
    Svar: 140
    Senaste inlägg: 2023-05-25, 17:44
  2. Erbjuda tjänster tråden!
    Av TommyI i forum Fyrstad/Skaraborgsregionen
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 12:43
  3. Erbjuda tjänster tråden!
    Av TommyI i forum Göteborg med omnejd
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2015-10-03, 10:28
  4. Roligaste tråden-tråden :D
    Av Xises i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-10-25, 00:30
  5. Erbjuda tjänster tråden!
    Av paef i forum Norrland
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 21:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •