Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 9-3 SS -03, Bensinförbukning?

  1. #1

    9-3 SS -03, Bensinförbukning?

    Köpte min pärla för ett par månader sen... första tanken gick rätt snabbt med en förbrukning på över litern då det blev lite testa på körning ...

    efter det tänkte jag se vad den drog om man körde lugnt och förhållandevis normalt ... då drog den runt litern ...

    nu är bilen nyservad med stor och mellanservice och jag tanka i 98oktan i den ... den ligger nu på 0.96 L/Milen ... och jag kör så snällt det går ...

    sträckan jag kör är ungefär en mil åt gången utan rödljuse och liknande där är ett par stop och sen är det 70km/h hela tiden ...

    jag förväntade mig i varje fall 0.85 L/Milen när jag kör lugnt till jobbet ...

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    107

    9-3 SS Aero

    Landsväg med farthållaren på straxt över hundrastrecket har jag klarat 0,69L/milen

    Godkännt!
    Nya SAAB:en på Garaget
    http://www.garaget.org/?car=240006

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Problemet med så kort sträcka är att motorn inte hinner bli riktigt genomvarm. Visst ser tempmätaren ok ut, men det betyder inte att hela motorn verkligen är genomvarm. Och en stor del av tiden är den ju ännu mindre varm...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Vilken motor är det i bilen?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Vilken motor är det i bilen?
    glömde det ... det är en 9-3SS Aero -03

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    32
    Medlem#
    6586
    Citat Ursprungligen postat av jokke holmkvist
    glömde det ... det är en 9-3SS Aero -03
    Har en själv en -05a 9-3 SS Aero manuell 5-växl, å den drar ca 0.9 på 98oktan då kör jag mycket landsväg och håller 100, de som kör under 100 körs om, och ca 2 ggr per tank så blir det nån hård repa på småvägar ( )

    Ganska svårt att gå under 0.85 med lugn blandad körning, med manuell iaf..men vet inte vad du hade?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    130
    Min 1.8 lätt trimmad drar runt 0.8 - 0.9

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av tm
    Citat Ursprungligen postat av jokke holmkvist
    glömde det ... det är en 9-3SS Aero -03
    Har en själv en -05a 9-3 SS Aero manuell 5-växl, å den drar ca 0.9 på 98oktan då kör jag mycket landsväg och håller 100, de som kör under 100 körs om, och ca 2 ggr per tank så blir det nån hård repa på småvägar ( )

    Ganska svårt att gå under 0.85 med lugn blandad körning, med manuell iaf..men vet inte vad du hade?
    Kör min 03-a med Bsr st 1 på ca 0,76l milen om jag håller mig kring 100-110 landsväg....
    Har testat min kring 70-80 km/h landsväg ligger kan jag tom få ner den till 0,59-0,6

    Tetsta enligt färddaton som stämmer till 99,99%.. Har även testat färdatorn ..

    mvh/ zeki
    Kör: Saab 93 SS Aero -03-- BSR steg 1

  9. #9
    min är en 6-växlad manuell ... tycker runt litern är en del ... men å andra sidan en deciliter hit eller dit spelar ingen roll sålänge man har roligt ...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •