Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Saab 900 2.0T

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    19

    Saab 900 2.0T

    Hej, jag ska köpa en Saab 900 2.0T så jag har lite funderingar som ni "Saabare" kanske vet. Man vill ju inte köpa en bil med dålig turbo, så jag undrar när den ska sätta igång, vid vilket varv? Och jag vill även veta om lite vanliga fel på dem. Skulle vara jätte skönt med lite mer kött på benen
    MVH Johan

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032
    Kolla så att turbomätaren går upp precis mellan det gula och röda, även så att du inte hör några missljud från turbon eller så..

    Försök att ha bilen igång o stå o kolla lite slangar o så, kolla så att inte kylarslangarna är spruckna, så att där inte är vatten på oljestickan, kolla så att där är kylarvatten i kylvattenbehållaren.. Lyssna så att drivknutar o så inte är dåligt (fullt rattutslag och kör sakta runt, klonkar det så brukar de vara på gång att ge sig) Kolla under till så att det inte är sönderrostat

    Tja det är vad jag kommer på nu.. Kanske fler som kommer på mer..
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    19
    Tackar WELin, ska kolla upp allt det där

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Tidaholm
    Inlägg
    337
    Medlem#
    6729

    Re: Saab 900 2.0T

    Citat Ursprungligen postat av rappen
    Hej, jag ska köpa en Saab 900 2.0T så jag har lite funderingar som ni "Saabare" kanske vet. Man vill ju inte köpa en bil med dålig turbo, så jag undrar när den ska sätta igång, vid vilket varv? Och jag vill även veta om lite vanliga fel på dem. Skulle vara jätte skönt med lite mer kött på benen
    MVH Johan
    Börjar ladda fullt (dvs recis max vid gult), vid 2,4-2,8k rpm

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    19
    Tackar, skönt att veta nice med bra svar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •