Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Vad ska man betala för extra utrustning, viggen paket mm?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Vad ska man betala för extra utrustning, viggen paket mm?

    Hej!

    Sitter och funderar lite på vad man ska betala för en OG 9-3 med ex viggenpaket, steg 3, viggen inredning, andra fälgar!

    Vad är dessa saker värda vid fäörsäljning? hur mkt ska man betala extra för det?

    /A
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    dessa grejer du radat upp är enligt mig inte värda så mycket extra vid försäljning, steg3 drar ju ner priset då bilen troligen är rätt hårt körd?
    ingen sätter väl i steg3 för att köra som en gammal gubbe på 90 vägen?

    Viggenpkt och inredning höjer väl lite, säg 5-10 000kr mer än en vanlig, dock så verkar ju en del tror de höjer värdet med sådär 40K på en gammal 900 tex.
    Sen är ju frågan är de riktigt gjort?
    nät i dimljus, ingen plast under motorn osv så kalalr jag iaf det hemmaklabb vilket inte är värt ett skit extra, är de däremot RIKGTIGT gjort och alla delar finns där de ska inklusive dimljus, plasten under mellan kjolen och motorn så är de väl värt summan jag sa innan.
    Finns det nått fulare än när man sätt alunät i dimljushålen och inte har motorplasten så man ser rakt ner på backen genom fronkjolen?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    280
    Beror ju också helt på vad DU sätter för värde på det.

    Vill du ha en bil med steg 3, 18-19" fälgar, viggen paket osv så är du ju kanske också villig att betala för det.


    Köper du en original bil och ändå tänkt sätta på dessa saker så hamnar du ju runt 40-50k på bara dessa 3 saker. Så värdet är ju vad man själv värderar det till. Vill man inte betala för dessa grejer så köp en original.
    Saab 9-3 Aero -02 Nordic Uhr steg III SÅLD
    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=230524
    #6369

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    Det är så jag känner att det vore skönt att köpa en färdig bil både för att det är klart och man vet att det fungerar!!

    Kan man säga att det är värt ca 50% av vad det kostade nytt eller mindre?
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    435
    Jag tycker det är jättesvårt att svara på din fråga. Jag själv skulle nog betala typ noll kronor för dem sakerna du räknar upp.
    Jag kan tänka mig att betala några tusenlappar extra för att få en bil med snygga fälgar eller ett snyggt kjolpacket, men jag skulle inte betala något extra för att det är 19 tum istället för 17 tum eller för att det är en viggenvinge istället för originalvingen. Steg 3 trim är ännu svårare. Jag köper nog hellre en lugnt körd original än en buskörd trimmad bil. Men det finns säkert personer som är beredda att betala mycket för sådana här saker.

    Men min åsikt spelar ingen som helst roll. Du och jag kommer aldrig att vara intresserade av samma bil eller köpa bilar av varandra. Vi är intresserade av helt olika sorters bilar, fast dem är av samma modell från början. Därför är det intressanta hur mycket dem som är intresserade av dem här sakerna, hur mycket dem är beredda att betala för det, inte hur mycket vi ointresserade är beredda att betala.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Flyttar till rätt forumdel ...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    280
    Vill du ha 19" fälgar och killen innan satt på det på sin bil för 30k extra så är det nog rimligt att han lägger på iaf 11-15k då han får mellan 10-20k om han säljer dom löst. Samma med trimmet, Har man trimmat för 25K så kan man ju sälja det löst för runt 10-15K. Viggen paket går ju också sälja löst om man vill med, det sitter ju oftast kvar.

    Så jag tycker att 50% av värdet är ganska rimligt.

    Och en bil med steg3 behöver inte var hårdare körd än en orginal. Bara för man uppskattar snabba omkörningar så har man ju inte kört skiten ur bilen för det. Sen beror ju det på hur länge trimmet suttit i och hur många mil bilen har gått. Jag skulle nog inte köpa en bil med trim som gått runt 20.000mil.

    Men som sagt, ska du ändå köpa dessa grejer så kan du ju betala för det vid köpet och få bilen komplett från början.
    Saab 9-3 Aero -02 Nordic Uhr steg III SÅLD
    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=230524
    #6369

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    Har kikat lite på några OG 9-3 aero, vad är de värda? ca alltså!!

    Har kikat på två Aerosar..

    Kupè fullutrustade utom taklucka...

    En med ca 9500 mil på mätaren coh den andra 13000...

    Båda är metallic och fullservade!!

    Helt orginal skall tilläggas...

    Ska man betala mer än 90 kkr för dem?
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    280
    Den med 9500mil om den är i fint skick står nog runt 95.000-125.000:- beroende på skick.

    Den med 13.000 mil ligger nog runt 85.000-105.000:- Beror ju också på vilken årsmodell det är och utrustingsnivå... Jag skulle själv endast köpa -01:a eller -02:a..
    Saab 9-3 Aero -02 Nordic Uhr steg III SÅLD
    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=230524
    #6369

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    Det är -01 som jag kikat på!

    Om det är stenskott och mindre repor, vad ska man dra av? är väl ca 1000-2000 att lacka om front eller baken?
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Det är -01 som jag kikat på!

    Om det är stenskott och mindre repor, vad ska man dra av? är väl ca 1000-2000 att lacka om front eller baken?
    bror väl på färg och hur djupa märken det är, begövs de spacklas osv drar de ju upp priset.

    Men beroende på färg, om du vill ha garanti på de eller inte så blir ju priset olika, men 1000 spänn tvivlar jag på att du får de lackat för.

    med lite spackling, slipning och grund så kansk 4000kr med kvitto.

    Om de är silver eller gråmetalic kan de även va svårt att få de att passa bra ihop så tänk en gång extra innan du köper nått som "måste" fixas, lättare att polera upp ytor bra på en bil med solid "vanlig" färg än på en bil med metalic, i de flesta fall iaf.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Viggen Paket
    Av Anton.S i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-07-20, 21:18
  2. Svar: 179
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 13:10
  3. viggen paket hur?
    Av Martinwide i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 15:04
  4. Betala för viggen/aero stolar??
    Av fredrik_wt i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 18:13
  5. Vad betala för en Viggen?
    Av Jimmy2626 i forum Allmänt
    Svar: 73
    Senaste inlägg: 2005-05-08, 22:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •