Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Sportavassystem val

  1. #1

    Sportavassystem val

    Glad påsk! Är sugen på sportavgas system vad tror ni om "JT62-H/1" http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_avg_93.shtml , det är ju 3" hela vägen och en dämpare, räcker det för ett gott ljud tror ni? Rekommenderar ni andra system? Blir det någon effekt skillnad? Är främst ljudet jag vill åt och inte effekten kan jag tillägga.

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Det blir gott ljud.
    Men JT62-H/1 som du nämner är en halvsats, efter kat.
    Vill du ha från turbon så skulle jag kollat på JT62-KRK/1.

    Ett tips när det kommer till tillverkare och erfarenheter av olika system, rekommenderar jag Söken

    Mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #3
    okej men vad är största skillnaden mellan att ha hela vägen och efter kat? är lite newbie i detta området :P

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sala
    Inlägg
    42
    Att ha system efter kat kan vara bra om du inte har väldigt trimmad bil då orginal katen är ordentlig strypning. Hela vägen är en bra grund när du vill trimma mer. Avgaserna evakueras bättre och du får en lägre avgastemp.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Laanger
    Att ha system efter kat kan vara bra om du inte har väldigt trimmad bil då orginal katen är ordentlig strypning. Hela vägen är en bra grund när du vill trimma mer. Avgaserna evakueras bättre och du får en lägre avgastemp.
    min är inte "råtrimmad" , har steg 1 Nordic, ville mest ha de goa ljudet men antar man får ut några extra hästar iaf om man bara byter efter katten?

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Beror lite på.
    Har du t5 (röd tändkasset) så märker du skillnad, då t5 jobbar efter laddtryck.
    En t7 (svart tändkasset) jobbar med luftmassa, inte laddtryck.

    Byter du ut original mot högre flödande avgassystem så kan en bestämd luftmassa förbrännas aningen effektivare. Dvs knapp effektökning utan ingrepp i programet.

    Med t5 märker du större skillnad för att det, som sagt, jobbar med laddtryck.

    Mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •