Sidan 24 av 24 FörstaFörsta ... 14222324
Resultat 461 till 480 av 480

Ämne: "Saab tiger om allvarliga motorfel" - DN m.fl.

  1. #461
    Citat Ursprungligen postat av perr
    Ring "SAAB Direkt", tel: 020-99 99 00
    Tack så mycket!
    Feminism:Ideologin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnorna är lika bra som männen.

    C70 cäääb

  2. #462
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    65
    Var i kontakt med Saab och den slutliga lösningen (konkurs?) har inte kommit ännu. Inget datum satt heller, bara att vänta och hoppas att motorn rasar innan dess.

  3. #463
    Citat Ursprungligen postat av ola 1518
    Jag har försökt att få HG Dahls att kolla på motorn igen, men det är inget fel på den säger de utan att ens lyssna på motorn...
    Var det inget fel på motorn sen eller?

    Jag ska åka upp till HG DAHLS någon dag med opartiska vittnen och låta N*****s gå igenom min motor för jag är så J*vla trött på att dom snackar om att den är trimmad. Hur f*n kan en verkstad som nyss har bytt motor i den gå och säga till folk att den är trimmad när dom precis har gått igenom den och konstaterat att den inte är det!

    SAAB kommer inte hjälpa nån av oss som har problem så är det bara och den här 8:a åriga garantin är inte värd ett skit för dom kommer alltid hitta nån annan förklaring till varför motorn har gått sönder m.m..

    Hur ska jag som privat person kunna säga att motorn har drabbats av "oilsludge"? Det går inte!

    Sorry om det blev lite ilsket inlägg är på LITE dåligt humör för tillfället!!
    Feminism:Ideologin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnorna är lika bra som männen.

    C70 cäääb

  4. #464
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av biljon
    Var i kontakt med Saab och den slutliga lösningen (konkurs?) har inte kommit ännu. Inget datum satt heller, bara att vänta och hoppas att motorn rasar innan dess.
    Det låter illa. Jag levde under förhoppningen att de skulle komma med något vecka 17 (dvs. nu).

  5. #465
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    540
    Medlem#
    14235
    Vecka 20 är nya budet, håll ut grabbar!

  6. #466
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    582
    [quote=Viggen-Finspång]
    Citat Ursprungligen postat av "ola 1518":3ljv53jx
    Jag har försökt att få HG Dahls att kolla på motorn igen, men det är inget fel på den säger de utan att ens lyssna på motorn...
    Var det inget fel på motorn sen eller?

    Jag ska åka upp till HG DAHLS någon dag med opartiska vittnen och låta N*****s gå igenom min motor för jag är så J*vla trött på att dom snackar om att den är trimmad. Hur f*n kan en verkstad som nyss har bytt motor i den gå och säga till folk att den är trimmad när dom precis har gått igenom den och konstaterat att den inte är det!

    SAAB kommer inte hjälpa nån av oss som har problem så är det bara och den här 8:a åriga garantin är inte värd ett skit för dom kommer alltid hitta nån annan förklaring till varför motorn har gått sönder m.m..

    Hur ska jag som privat person kunna säga att motorn har drabbats av "oilsludge"? Det går inte!

    Sorry om det blev lite ilsket inlägg är på LITE dåligt humör för tillfället!![/quote:3ljv53jx]


    Ja jag kan inte mera än att hålla med dig. Själv ringde jag Saab direkt efter att jag servade min bil 5000 Mila service så byttes även oljan i lådan till Saabs "Nya" olja som skulle vara så bra. när bilen rullat 5400 mil så märker jag att jag knappt får i 2:an utan att lägga i 1 an först.. -hummmm ???? hade ALDRIG varit med om detta tidigare. och vem får stå för kostnaderna ???? jjo försäkringsbolaget. som tur är, NEEE FY FAN FÖR SAAB kommer ALDRIG att äga en till efter allt detta.

    WoX
    Varför Aero när det finns Viggen

  7. #467
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    28
    Någon som vet hur det kommer funka med den slutgiltiga lösningen? Kommer det typ bli en ombyggnadssats som man får bekosta själv? För Saab lär väl inte vara så generösa att dem bjuder på det?
    Kör Saab 9-5 Sedan 2,0t -99

  8. #468
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 116
    Citat Ursprungligen postat av Thern
    Någon som vet hur det kommer funka med den slutgiltiga lösningen? Kommer det typ bli en ombyggnadssats som man får bekosta själv? För Saab lär väl inte vara så generösa att dem bjuder på det?
    Går den på garantin ska man ju kunna komma undan rätt billigt.. min blir fixad i köping i maj och vad jag förstått så ska jag betala kamkedjesatsen som ligger under tusenlappen.. det duger skapligt för mig

    sen tar man väl och servar den samtidigt och sparar lite pengar på tex oljebyte..

    Kan ju behövas då allt annat behöver bytas på bilen också..
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  9. #469
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 117
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Thern
    Någon som vet hur det kommer funka med den slutgiltiga lösningen? Kommer det typ bli en ombyggnadssats som man får bekosta själv? För Saab lär väl inte vara så generösa att dem bjuder på det?
    Slutgiltiga lösningen?

    Få se nu. Det här är nu femte varianten på T7 98-03. Ingen av de tidigare varianterna har löst problemet. En har med stor sannolikhet skapat mer problem än den löste, sök lite på spjällhus och oljeförbrukning. Läs sedan

    http://forum.saabturboclub.com/phpbb...=554458#554458

    Personligen så tror jag nog att jag avvaktar att stoppa in en ny vehusventilationsmodifiering ett tag, och istället ser till att övervaka oljekvalitén. Om inte den nya uppdateringen tar något radikalt grepp, som tex kolvbyte, så känner jag mig i dagsläget rätt tveksamt om jag överhuvudtaget kommer att stoppa i den. Den ursprungliga ventilationen var inte så dålig om man bara såg till att vakuumslangarna inte blev igensatta. För oavsett garantier är det billigast för mig om motorn inte havererar.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  10. #470
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Citat Ursprungligen postat av Gaaaz
    Gäller det också 900NG??? De har ju samma motor som 93og!!
    Nej, inte ng900. Det gäller enbart motorer med T7. Dock bör du kolla din kam- och balansaxelkedja ändå.

    Mvh Stoffe

    Jaså?
    Så motorer med T5 bör inte ha sånna fel?
    Bör inte orora mig över min 9-3:a -99 200hk T5 då?
    f.d. saabare

  11. #471
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Citat Ursprungligen postat av Gaaaz
    Gäller det också 900NG??? De har ju samma motor som 93og!!
    Nej, inte ng900. Det gäller enbart motorer med T7. Dock bör du kolla din kam- och balansaxelkedja ändå.

    Mvh Stoffe

    Jaså?
    Så motorer med T5 bör inte ha sånna fel?
    Bör inte orora mig över min 9-3:a -99 200hk T5 då?
    Berörda modeller enligt SAAB
    "* Berörda bilar och motorer:

    · 9-5 med B205 och B235, modellår 1998-2003
    · 9-3 Coupé/CombiCoupé med B205 och B235, modellår 2000?2002
    · 9-3 Cabriolet modellår 2000-2003, 9-3 Viggen modellår 1999

    NB: Saab 9-3 SportSedan och "nya" 9-3 Cabriolet är inte berörda, de har en
    helt annan motorfamilj. Inte heller Saab 9000 eller Saab 900/9-3 tom. MY
    ?99 berörs. "
    Till mitt garage: Garaget

  12. #472
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079
    Citat Ursprungligen postat av Loffe
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Citat Ursprungligen postat av Gaaaz
    Gäller det också 900NG??? De har ju samma motor som 93og!!
    Nej, inte ng900. Det gäller enbart motorer med T7. Dock bör du kolla din kam- och balansaxelkedja ändå.

    Mvh Stoffe

    Jaså?
    Så motorer med T5 bör inte ha sånna fel?
    Bör inte orora mig över min 9-3:a -99 200hk T5 då?
    Berörda modeller enligt SAAB
    "* Berörda bilar och motorer:

    · 9-5 med B205 och B235, modellår 1998-2003
    · 9-3 Coupé/CombiCoupé med B205 och B235, modellår 2000?2002
    · 9-3 Cabriolet modellår 2000-2003, 9-3 Viggen modellår 1999

    NB: Saab 9-3 SportSedan och "nya" 9-3 Cabriolet är inte berörda, de har en
    helt annan motorfamilj. Inte heller Saab 9000 eller Saab 900/9-3 tom. MY
    ?99 berörs. "
    Puh, vart lite nervös att jag skulle åka på det
    f.d. saabare

  13. #473
    Jag är på väg att byta bruksbil o köpa en Saab 9-5 Aero -02 (250 hk). Den är servad på Saab enligt bok o har gått 11.000 mil, 1 ägare, en chef på min fars jobb, lungt körd.

    Har jag något att oroa mig för?

    Behöver lite input rörande det här med vevhus-vent-problemet...

  14. #474
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av Johan Hallström
    Behöver lite input rörande det här med vevhus-vent-problemet...
    Rekomenderar Göran Larssons utförliga site.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #475
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Rekomenderar Göran Larssons utförliga site.
    Har kikat där. Är dock inte på det klara med om dessa löpande modifieringar och omkonstruktioner från Saabs sida är något som "automatiskt" (utan att man som ägare/brukare begärt det) byggts om på 02:orna när de varit inne på vanlig service?

    Ska det isåfall finnas antecknat i servicehäftet, så man kan läsa sig till vilken grad av modifiering av vevhusventen som är utförd just på det här bilen?

  16. #476
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    590
    Medlem#
    1518
    [quote=Viggen-Finspång]
    Citat Ursprungligen postat av "ola 1518":1s3v8ur2
    Jag har försökt att få HG Dahls att kolla på motorn igen, men det är inget fel på den säger de utan att ens lyssna på motorn...
    Var det inget fel på motorn sen eller?

    Jag ska åka upp till HG DAHLS någon dag med opartiska vittnen och låta N*****s gå igenom min motor för jag är så J*vla trött på att dom snackar om att den är trimmad. Hur f*n kan en verkstad som nyss har bytt motor i den gå och säga till folk att den är trimmad när dom precis har gått igenom den och konstaterat att den inte är det!

    SAAB kommer inte hjälpa nån av oss som har problem så är det bara och den här 8:a åriga garantin är inte värd ett skit för dom kommer alltid hitta nån annan förklaring till varför motorn har gått sönder m.m..

    Hur ska jag som privat person kunna säga att motorn har drabbats av "oilsludge"? Det går inte!

    Sorry om det blev lite ilsket inlägg är på LITE dåligt humör för tillfället!![/quote:1s3v8ur2]

    Efter ett antal besök hos HG Dahls och de inte ville lägga någon energi på min bil åkte jag till Nordic och jodå! nog var det fel på motorn alltid! Meken på Dahls hade satt avgas kammen 1 kugg fel !!! Som tur var så dokumenterades det av Nordic och efter ett samtal med N****s på Dahls så betalade de för allt som Nordic fixat.

    Heders åt Nordic som har den bästa kundservice som jag stött på!!!

  17. #477
    Är det några som har fått hjälp av SAAB ännu?
    Feminism:Ideologin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnorna är lika bra som männen.

    C70 cäääb

  18. #478
    Hej !

    Min gissning är att de tagit fram något nytt till M06 som även kommer att kunna monteras i de äldre bilarna för att minimera problemen.
    Subaru Legacy BoxerDiesel M11 (Orkade inte vänta på ng9-5 kombi)
    900 S 2,0i NoPower M97

  19. #479
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023
    Citat Ursprungligen postat av Viggen-Finspång
    Är det några som har fått hjälp av SAAB ännu?
    Jag har fått ny motor i min bil på garantin om det var det du menade.
    Och turbo.
    Fredrik J

  20. #480
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 247
    Och jag får alltid toppenhjälp av N****s på HGDahls.

    Eftersom han slutade på Volvo så fick jag ju byta bil. Blir antagligen en ny SAAB från Finspång för mig.

    Flera av mina kompisar servar i Finspång tack vare den fina servicen

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Liknande ämnen

  1. Motorfel "pacemaker" Vad kan det vara för fel?
    Av hasse1944 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 21:23
  2. Saab tiger om allvarligt motorfel!
    Av dannyz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 01:14
  3. DN:Saab tiger om allvarliga motorfel
    Av Mikael S i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 10:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •