Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: passar ett oljetråg från en 9000-88 till 96:a

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    499
    Medlem#
    107

    passar ett oljetråg från en 9000-88 till 96:a

    trött som man var i morse o skulle till jobbet o kom in mot "gruvans" område ,nya grinadar som ska låsas upp med en ID-kort så öppna hansdfacket o kände det o kollar upp o "PANG" en stor sten som en fotboll låg på vägen som "malmbilen" tappat försvan in i mitt "tråg" o olja spreds sig efter bilen samtidigt som olje lampan tändes..stängde av motorn o rulla fram till parkeringen
    Nu har jag en gammal motorn från en 9000i -88 med tråget kvar på o undra om ett sådant tråg kan passa på min -96 cs 2.0
    fick höra av chefen att om jag lämnar in bilen så får jag ta räkningen o sen betalt i efterhand...men man blir ju utan bil andå en stund
    måste man lyfta motorn för att få loss tråget
    jag just fått hem bilen på gården o vill inte ut o se eländet..
    /steffe
    9-3 verII -04 175hk

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    976
    Hej!

    Jag är 99% säker på att de inte passar. Är olika nummer också i EPC dessutom...

    Ja man måste lyfta motorn lite för att lirka ner tråget.

    Mvh
    Björn

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    547
    Stefan!-Det är åkeriets skyldighet att bekosta skador som de har förosakat-Kontakta Per Anderssons Åkeri.
    Mvh
    jag har kramat Lill-Babs...

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Nä, helt olika block. De gamla motorerna har lutande block, medan de nyare är mer rakt stående. Så tråget kommer inte passa.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    499
    Medlem#
    107
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    Nä, helt olika block. De gamla motorerna har lutande block, medan de nyare är mer rakt stående. Så tråget kommer inte passa.
    tittat på den nu o ser helt olika ut, så den motorn kör jag på tippen..
    såg att speedpart säljer ett tråg men till ng900/9-3 är inte det rätt lika motor som min visst på tisdag ska jag ringa runt vad de vill ha på saab o fixa felet..tar det för lång tid får jag köpa ett själv o montera men kan vara skönt att slippa meka själv det är ju "påsklov"

    andreas!
    jobbet skulle hjälpa mig med kostnaderna o sen skulle de fixa det med de "åkerit" men känner sig lite dum att man inte mer på vägen o ser en sådan "sten" men den rullade inte under bilen utan blev bara en duns, men tillräckligt
    /steffe
    9-3 verII -04 175hk

Liknande ämnen

  1. Oljetråg från 9000 2.3
    Av TomasOlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 15:34
  2. Oljetråg 9000 2,0t -96, vilka passar?
    Av descrator i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 13:52
  3. Oljetråg 9000 2,3t, byte, vilka passar?
    Av Mackan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 11:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •