Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Semester. 3 ungar i baksätet = DVD!?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    20

    Semester. 3 ungar i baksätet = DVD!?

    Hej!
    Med tre ungar (skrikande, bråkande?) i baksätet så ser jag fram emot semestern med lite skepsis. Jag har börjat kikat lite på system med inbyggd DVD. Har tidigare varit helt inne på system med två skärmar som man hänger på nackstöden. Nu har jag sett att de takmonterade systemen inte är speciellt dyrare. Men, takmonterade? Man får ju lite onda vibbar när man tänker på montering i tak. Hur monteras de egentligen? Finns det någon här som har takskärm? Måste man kanske lämna in bilen för montering? Kvalitet på takmonterade skärmar? Eller ska man köra med dem hederliga gamla systemen?
    SAAB 9-5 2.3 Biopower -07

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 007
    Jag köpte två skärmar och en spelare att hänga på nackstöden. Kostade 1595kr på ICA Direkt men den finns även på Elgiganten för ungefär samma pengar. Fungerade bra hela semesterresan till Italien och man får vara i fred långa perioder. Guds gåva till mänskligheten. Jag tyckte det blev bäst med ett löst system då det är lätt att packa ner när man lämnar bilen samt att det inte behöver sitta i bilen hela vintern när man ändå bara slammrar till dagis och tillbaka...
    Fredrik J

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    87
    ...och hoppas att ens barn inte är åksjuka...

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    443
    Inte sett någon eftermonterad takskärm som sett bra ut på plats. Dom är helt enkelt för "bulkiga" än.

    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 007
    Den där stora fungerar ju inte på Autobahn då innerbackspegeln kan vara skillnad på liv och död. Ska man ha en fast skärm ska man väl ha den på mittkonsolen, men jag ser som sagt ingen anledning...
    Fredrik J

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Den där stora fungerar ju inte på Autobahn då innerbackspegeln kan vara skillnad på liv och död. Ska man ha en fast skärm ska man väl ha den på mittkonsolen, men jag ser som sagt ingen anledning...
    Har du inte haft packning i bilen på färd genom Tyskland.

    De yttre duger alldeles ypperligt.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 007
    Packningen fanns i bagaget. Jag tycker inte de yttre räcker för snabbgående missiler som kommer upp bakom.
    Fredrik J

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    20
    Ja, den såg lite väl stor och klumpig ut. Har sökt en del på nätet men inte hittat några bilder på monterade takskärmar. Det kanske har sin förklaring iallafall.
    Nä, det lutar nog åt att köpa två skärmar och sätta dem på nackstödet. Funderar på Nextbase SDV97-AM (2000:-) som har fått väldigt bra kritik. Såg även att ÖB hade en Denver för 1600:- . Även den med inbyggd DVD, men det är ju då en annan kvalitet. Skiljer det bara 400:- så är det kanske värt att köpa Nextbase. Huvudsaken det blir tyst(are) där bak så far får köra i lugn och ro
    SAAB 9-5 2.3 Biopower -07

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 007
    Den här köpte jag. http://se.pricerunner.com/pi/4-47202...uktinformation
    Som sagt, fungerat bra med bra bild och ljud. Tycker det var ett plus med lös DVD spelare så den och skivorna ligger i framsätet hos mamma och pappa...
    Fredrik J

  10. #10
    har 8" skärm i taket på min 9-5a. filmen tas från ipod-video, smidigt med ca 30 filmer i på semestern, har även ir-sändare till trådlösa hörlurar monterad "osynligt" bakom backspegel

    Lägger gärna upp bilder men e ny på forumet och fattar inte hur man får in bilder i inlägget. Hjälp?

    mvh Richard
    9-5 aero-03 , 900 2,0T cab -97

  11. #11
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Använd "Img" när du skriver inlägget. Du måste ha bilderna på annan server då det inte finns plats reserverade på forumservern.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  12. #12

    dvd

    jag har en dvd-spelare i mitten och sen 2 skärmar på nackstöden
    funkar kanon barna tysta hela tiden .
    + att man kan ha det inne i stugan med om man är på semester
    det där med ipod var smart får plats många filmer

Liknande ämnen

  1. Arbetsgivare och semester
    Av Davvva i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 23:05
  2. Startmotorn har tagit semester
    Av XPNZV i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 09:10
  3. Semester i L.A. Vad ska man göra?
    Av mps i forum Off Topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 21:47
  4. Klipp: "Snor ungar"
    Av Bacon i forum Tidsfördriv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 16:17
  5. Beordra semester?
    Av Liljeblad i forum Off Topic
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 23:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •