Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vad för högtalare i 9-3ss cab? (storkek på elementen)

  1. #1
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921

    Vad för högtalare i 9-3ss cab? (storkek på elementen)

    Som sagt vad sitter det för högtalare i en ng9-3 cab?
    Har sökt igenom men bara hittat info på 9-3ss, är det samma lika?

    Det som är intressant är vad det sitter bak, för fram vet jag att det stämmer med SS'ens.

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921
    Kan svara på mitt eget inlägg om nån ska söka nångång.

    Fram är samma som vanliga SS'en (3,5" i instrumentbrädan och 6,5" i dörrarna)
    Bak sitter 6*9 i ryggstöden (ryggstöden sitter med 1 bult under repsektive nackstöd), samt att det siter 3,5" element i sidorna + diskanter, dessa sitter som på instrumentbrädadan under galler som du enkelt snäpper bort.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 367
    Tack för infon. Något tips på vad man kan sätta i istället för 3.5" som sitter på sidorna bak i cabben, som gör att man får bättre ljud utan att börja löda med slutsteg osv.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Citat Ursprungligen postat av Saab 9-3 ss Cab
    Tack för infon. Något tips på vad man kan sätta i istället för 3.5" som sitter på sidorna bak i cabben, som gör att man får bättre ljud utan att börja löda med slutsteg osv.
    Rimligen borde man kunna sätta in samma typ av högtalare som man har i panelen fram. Har för mig att de flesta brukar köra med Infinity eller liknande.

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921
    Citat Ursprungligen postat av Saab 9-3 ss Cab
    Tack för infon. Något tips på vad man kan sätta i istället för 3.5" som sitter på sidorna bak i cabben, som gör att man får bättre ljud utan att börja löda med slutsteg osv.
    Jag bytte mina till andra 3,5" 'are, dock så är det tight om utrymme så när högtalarens magnet och korg blev större så vart det tight (fick fila lite i plasten som håller högtalaren)

    Det stora lyftet i ljud bak fick jag från vettiga 6*9'or, då försvan även mycket av skramlet som nu mest handlar om knapparna till ytterbackspeglarna.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 367
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Citat Ursprungligen postat av Saab 9-3 ss Cab
    Tack för infon. Något tips på vad man kan sätta i istället för 3.5" som sitter på sidorna bak i cabben, som gör att man får bättre ljud utan att börja löda med slutsteg osv.
    Det stora lyftet i ljud bak fick jag från vettiga 6*9'or, då försvan även mycket av skramlet som nu mest handlar om knapparna till ytterbackspeglarna.
    Har tyvärr bara 150 systemet så det finns inga 6*9'or att byta ut
    Slipper iaf skrammel från fönsterhiss knapparna fram på denna som jag hade på min 04:a

Liknande ämnen

  1. bak högtalare i 9-3 cab
    Av DarkAngel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 00:49
  2. var får jag tag i högtalare??
    Av zeke74 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 19:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •