Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: RDS-krångel. orig.stereo OG9-5

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Ja det står i den där konstiga boken som ligger i handskfacket

    Anpassning av frekvenssteg Nordamerika/Europa
    Om bilen transporteras från Europa till Nordamerika behöver radions frekvenssteg anpassas.
    • Tryck mitt på SEEK-knappen och håll den intryckt medan radion slås på
    Lagrade stationer på snabbvalsknapparna raderas och ersätts av förinställda frekvenser.
    I "Nordamerika-läge" fungerar inga RDS-funktioner.
    Senast redigerat av Moderator den 2023-08-31 klockan 16:04. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    8
    Jaså deeen!?

    På tal om radion. Min radio betedde sig konstigt när jag köpte bilen för några månader sen. När man stängde av bilen så tappade den kanalinställningarna och vilken kanal den var inställd på (ingen kanalplatssiffra längst till höger i displayen). Dessutom så kopplades TP-bort. Den senast inställda frekvensen låg däremot kvar. Var tillbaka med bilen till försäljaren som fixade.
    Nu minns den de kanaler man lagrat på respektive knapp men kanalplatssiffran är fortfarande släkt när man slår på den första gången och TP är fortfarande avstängt från start.

    Stänger jag av bilen och vrider på tändningen igen på en gång så funkar allt som det ska men väntar jag nån minut så har den tappat minnet...
    Det enda som blev bättre när de "lagade" den var alltså att den minns kanalerna... Startvolym, TA-volym o Loadness-inställningarna har alltid legat kvar däremot.
    Försäljaren påstår att de bytt radion (mot en begagnad antar jag). Jag har ingen lust att vara utan bilen i typ en vecka igen plus att försäljaren ligger typ 17 mil från mig så jag har inte orkat gnälla nåt mer men det skulle ju vara trevligt om man kunde bli av med det här lilla men irriterande felet.
    Senast redigerat av Moderator den 2023-08-31 klockan 16:04. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    9-5 SportKombi Aero -01

  3. #23
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 716
    Medlem#
    3346
    I min instruktionsbok (2004) finns inga sådana anvisningar.
    Tror det rationaliserats bort.
    All makt åt Thengil!

Liknande ämnen

  1. MY08 9-3 byte orig stereo>nav: koppla bort antennsladden?
    Av turbo4ever i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-28, 22:38
  2. Telemute/telefondämpning -> orig.stereo 9000 -97?
    Av Marcus J i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-06, 19:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •