Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kass Magnetventil?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 024

    Kass Magnetventil?

    Goddagens, tänkte bara kolla med er killar här, bilen har börjat gå väldigt konstigt.. (ng900 -94 med steg 3 ( BSR =( )

    iaf, om jag gasar den fullt i säg 2an, så pinnar den upp i laddet den ska, 1.1 eller 1.0 iaf... men när den varvar över 3000 så bara dyker det ner till GLT direkt igen.. alternativt lite högre ibland, dvs mellan 0.45 och upp till 0.6bar...

    Har nya stift, kollat så att inte WG-armen kärvar, har precis bytt alla vakumslangar, dock har jag satt i laddmätare nyligen också, kanske den slangen som är dålig? Ger det så konstiga laddproblem?

    Har provat olika AV's också, orginal och atmosfärisk...


    Nå vad säger ni?

    Är det MV?
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 024
    Knackade lite på MVn igår innan jag skulle köra, då laddade den som den skulle, sen efter en stund så gick den ner på GLT igen... verkar som om det är MVn, tur att man hittat en billig sådan då
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene, Västragötaland
    Inlägg
    1 179
    Citat Ursprungligen postat av WELiN
    Knackade lite på MVn igår innan jag skulle köra, då laddade den som den skulle, sen efter en stund så gick den ner på GLT igen... verkar som om det är MVn, tur att man hittat en billig sådan då
    Plocka bort magnetventilen och gör ett test med att spraya in oljelösande och smörjande medel i magentventilen. Jag har testat med vanlig 5-56 och det kommer ut en del svart sörja vid den behandling som magnetventilen inte har någon fördel av. Prova detta innan du köper en ny magnetventil.

    Mvh Martin
    Individuellt 321hk/463NM
    http://www.garaget.org/?car=73793 Uppdaterad 090723

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 024
    Citat Ursprungligen postat av Martin 2445
    Citat Ursprungligen postat av WELiN
    Knackade lite på MVn igår innan jag skulle köra, då laddade den som den skulle, sen efter en stund så gick den ner på GLT igen... verkar som om det är MVn, tur att man hittat en billig sådan då
    Plocka bort magnetventilen och gör ett test med att spraya in oljelösande och smörjande medel i magentventilen. Jag har testat med vanlig 5-56 och det kommer ut en del svart sörja vid den behandling som magnetventilen inte har någon fördel av. Prova detta innan du köper en ny magnetventil.

    Mvh Martin
    Det ska jag göra, dock kom jag över en MV för 600kr... Ska dock pröva detta innan jag byter... funkar det så har man ju en... det är "Bra att ha"-sak
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

Liknande ämnen

  1. Kass magnetventil? Saab 900 2.0t -97
    Av emwroba i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 22:48
  2. Symtom på kass bakre länkarmsbussning? (Update! Kass diff)
    Av Jocke.T i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 15:56
  3. Kass AMP1 eller Kass (E)HU?
    Av 9-3 Vector i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 09:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •