Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: og900 S -90 läcker vatten, frostplugg?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    313

    og900 S -90 läcker vatten, frostplugg?

    Märkte i fredags att bilen formligen pissade vatten under grenröret. Speedparts trodde att det var en frostplugg. Hur jävligt är det att byta?

    Antar att grenröret måste bort men går det att byta utan att ta bort grenröret och i så fall har ni några tips?
    9-3 2,0t -01

  2. #2
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 994
    Medlem#
    5849
    Det BORDE gå att "byta" frostplugg utan att demontera grenröret då den endast knackas på plats...

    Kan inte förstå hur den skulle kunna lossna/gå sönder i första läget men....
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  3. #3
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Citat Ursprungligen postat av flaset
    Kan inte förstå hur den skulle kunna lossna/gå sönder i första läget men....
    De rostar sönder...

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    313
    Får ta en kik imorrn och se om man kan komma åt den utan att plocka bort grenröret då. Har hällt i kylartätning och det verkade fungera nån kilometer som jag körde bilen, sen har den stått hela helgen men det är ju skönt att slippa bekymra sig iaf!

    Några tips på hur jag får ur pluggen om det nu är för att den har rostat sönder? Kanske inte är så smart att knacka in kanten på den i så fall och att borra ett hål och dra i en skruv är väl också bara att glömma i det läget antar jag.
    9-3 2,0t -01

Liknande ämnen

  1. OG 9-3 Läcker vatten
    Av timpa. i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 14:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •