Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Prisfråga lackering

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    63

    Prisfråga lackering

    Har en bil spm ska lackas om lite och undrar vad är rimligt att betala. Jag har en huv, båda framskärmar pga stenskott, sen bakskärm halva pga rost, halva framdörren och tänkte ta bakstötfångaren också, plus ett par ögonlock och ett täcklock, kanske grill.
    Vad är ett rimligt pris för detta arbete?
    Bilen är svart,

    //Andreas

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    126
    redan rost på en 02a?,de låter inte gott.

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037
    Bara huven kostar 4-5000 med kvitto hos en lackerare som har fullt upp, vilket dom flesta har.

    Räkna med iaf 6-7000. Kanske mer.
    Gone country....

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    324
    Jag lackade mina viggenkjolar för 4200kr. Både fram bak och sidorna.

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037
    Egentligen passar frasen "hur långt är ett snöre?" in på en sån här fråga. Det enklaste är ju att man åker till den tilltänkta lackeringen och frågar!

    Oavsett vad folk skriver här så är det inte säkert att du får samma pris som jag eller någon annan skriver.
    Gone country....

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    972
    Precis som "snöre"-frasen... Jag frågade runt hos olika lackerare i min omnejd och prisskillnaden skiljer sig på ett par lappar beroende på företag/person.
    Sen får man utgå från vad man kan ta reda på om företaget/personen i fråga; en billig lackerare är inte nödvändigtvis dålig; en dyr kanske inte bra...

    Frågan är väl iofs. intressant, men frågan kanske bör vara om någon har erfarenhet av bra lackerare i din omkrets?

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Egentligen passar frasen "hur långt är ett snöre?" in på en sån här fråga. Det enklaste är ju att man åker till den tilltänkta lackeringen och frågar!

    Oavsett vad folk skriver här så är det inte säkert att du får samma pris som jag eller någon annan skriver.
    Jag har också undrat över varför man vid sådana här frågor inte vänder sig till den som skall göra jobbet. Vad har man för nytta av att fått en massa olika priser på ett forum när det i alla fall den som skall göra jobbet som bestämmer hur mycket det kostar.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 802
    Medlem#
    5228
    Riktpriset så att man vet ung vad som kan avra rimligt skulle jag tro är anledningen till att man frågar här.

    Men som sagt, de varierar fruktansvärt mycket. Fan, priserna har blivit hutlösa nu de senaste åren.

    /F
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 953
    Ett ganska bra riktmärke kan vara 2500-3000kr / detalj (alltså dörr, skärm, stötfångare...)
    Motorhuv på 9-5 kan man räkna det dubbla på då den är enormt stor...

    Sen skiljer det ju från lackerare till lackerare en del oxå, svart eller vitt, hur mycket stenskott/dörruppslag/skrapmärken osv som måste fixas först.

    Så igentligen är det helt meningslöst att ställa frågan här, bättre att själv åka runt till dom 2-3-4 närmsta lokala lackerarna.

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Riktpriset så att man vet ung vad som kan avra rimligt skulle jag tro är anledningen till att man frågar här.

    Men som sagt, de varierar fruktansvärt mycket. Fan, priserna har blivit hutlösa nu de senaste åren.

    /F
    Hutlösa? Inte dyrare än vad en snickare tar i timmen eller annan hantverkare... men visst...

    Det handlar inte om svarta, röda, vita bilar längre...
    Gone country....

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745
    Lånar tråden lite för att fråga om någon kan uppskatta vad det bör kosta att lackera det STORA airflow paketet till min 9000? ingen special lack eller dylikt bara den silvergrå orginal lacken.

    Stora airflow= front+bak+sido kjolar+sido paneler

    Ja jag vet att det bästa är att åka ner men jag vill gärna veta ett ungefärligt pris härifrån först. Är det för dyrt gör jag det själv.
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

Liknande ämnen

  1. Prisfråga på en -94´s 9000 2,3T CSE.
    Av -94 9000 2,3T cse i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 22:18
  2. Prisfråga...
    Av Peppito i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 23:40
  3. Prisfråga kjolpaket mm?
    Av Fredriksson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 23:06
  4. Prisfråga
    Av jimel i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 21:52
  5. Prisfråga 9-3
    Av pmb i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-01-07, 19:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •