Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: APC;n är död!!!!

  1. #1

    APC;n är död!!!!

    Hejsan! jag har haft min Saab 9000 2,3T Sport Automat i två månader men den går fint men glt laddar bara turbon, efter att ha kikat här på forumet så upptäckte jag att apc säkringen hade gått så jag bytte den och turbomätaren laddade upp som den skulle och lyckan var nära MEN, när jag skulle köra så vart det bara glt läge igen och säkringen hade gått igen,, så jag bytte och nu laddar den i glt och säkringen håller,, misstänker att jag dödat apc;n eller iaf nånting på vägen dit för det verkar inte svara ett dugg nu på säkringen,, vad ska jag göra? finns det nått att göra eller är det bara att åka in å köpa en ny svindyr ny apc? nån som har förslag eller vet hur man felsöker det här problemet så är jag tacksam för svar Mvh // Marcus.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Ö-vik
    Inlägg
    892
    låter som nån kortis i apc eller i kablarna påväg dit.
    en beg apc kostar ett par hundralappar kanske.

    jag har en över tom, men jag vet inte om jag vill sälja den.
    Audi 80 Quattro

  3. #3
    jo nog är det en kortis nånstans men eftersom den slutat att klippa säkringen så kan man ju anta att någonting annat tagit skada ,, tänkte på att du sa att du hade en box över ? jag har ju tcs och den boxen jag har ser inte ut som dom tidigare med ställskruvar å grejjer på.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 705
    Att du saknar vridpottarna beror på att du har en bil som är nyare än -88.
    När APC/DI kom -89 försvann möjligheten att själv skruva i APC-boxen..

  5. #5
    jo det känner jag till hade en 88 innan och dom gamla boxarna hade ju sin tjusning men som läget är nu så undrar jag om det finns nån mer säkring i apc boxen eller om säkringshållaren fram är direkt med apcn och man redan nu kan avgöra att det är apc;n som är död?

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Ö-vik
    Inlägg
    892
    Jaha, det är en sån jäkel.
    Ta och mät resistansen på kablarna till apc'n och se om nån brunnit av.

    Om inte så är fallet så lär du ju få skaffa en ny låda.
    Tror att Sundin har en sån över... Eller var det bränslelådan han hade.
    Du fråga.
    Audi 80 Quattro

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •