Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Villka kablar går till vad i saabs iso ?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    161

    Villka kablar går till vad i saabs iso ?

    Hej!

    Jag har en og93 med AS2 monterat orginal. Jag har nu bytt ut huvudenheten mot en eftermarknads CD. Jag använder saabs egna iso kablage rakt in i stereon,det funkar o starta CD-spelarn och el.antennen går upp när man gör det. Dock! så har jag inget minne på spelarn,och den hoppar inte igång när jag startar bilen,utan jag måste tryckte igång den manuellt. Sen måste jag ha tändningen på sista steget innan man startar motorn för att få ingång CD:n ...

    Jag undrar helt enkelt villka kablar som är villka i saabs kontakt, röd svart vet jag ju,men sen finns de typ 3 bruna med olika ränder på,för jag vill koppla om så den får minne samt måste jag ju även skarva in elantennen om jag byter kontaktdon... jag fick kontakter till stereon,med lösa sladdändar jag ska använda nu ist, men vill som sagt veta villka av saabs kablar jag skall koppla vart av de 3 bruna som finns ...

    En annan liten undran är om det är nåt fel på min bil, när jag vrider nycklen på första steget så tänds mina strålkastare fram,sam instrument belysningen till vissa grejor, typ symbol för stolsvärme och vaningtriangeln .. ska de va så?
    OG93 Coupé Aero -00 'Såld* .Pystrimmad OG900 *Såld* Just nu: ng900

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    161
    Ingen som vet ? En länk till nån beskrivning eller nåt ?
    OG93 Coupé Aero -00 'Såld* .Pystrimmad OG900 *Såld* Just nu: ng900

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 225
    på den här sidan finns det till 900 http://www.lehigh.edu/~cak7/Audio/Speakers.html men den kanske kan vara till hjälp iaf.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    161
    Jag hittade en liknande bild,men där stämnde de inte med motor-antennen,ska ut o testa denna varianten
    OG93 Coupé Aero -00 'Såld* .Pystrimmad OG900 *Såld* Just nu: ng900

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    182
    om du har kvar org, stereon så finns ett kontaktschema klistrat ovanpå. där kan du se vilka som är vilka. kontackten längst ner är ström, jord och antenn, cd-changer jord, och några mer jord, kan vara en till sid´en också. Den i mitten är (från låsbygeln sett) är högtalare, i ordningen: höger bak, höger fram, vänster fram, vänster bak. det är vad jag kommer ihåg iaf, tror itne jag behöve röra den översta kontakten när jag koppla in steget. Men de står där iaf på stereon vad som är vad.

    mvh!
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

Liknande ämnen

  1. Kablar till dörrhögtalare 9-3 99:a
    Av olof102 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-07, 23:09
  2. Villka tändstift till 9-5 Aero -00
    Av mogge95AERO i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 15:42
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 23:00
  4. hjälp med kablar till HF 9-5 -00
    Av Niklas 185 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 12:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •