Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ljud i 9-3 SS Aero

  1. #1

    Ljud i 9-3 SS Aero

    Hej!
    Har just köpt en Aero och har nu sökt och läst om billjudet i den. I min sitter snikversionen utan display med bara 4 högtalare, låter skit! Nu verkar det ju vara stört omöjligt att sätta in en vanlig stereo så min fråga är hur pass mycket bättre ljud jag får om jag köper en original enhet med display, jämför gärna 150 w och 300w versionerna. Passar dessa från alla årsmodeller? Eller kanske bara -03 till -05? Underlättar ett byte till en displayenhet möjligheten att spela upp MP3 tex via en fm-modulator eller på ett annat sätt? Har kanske inte tänkt ha bilen så länge så att lägga ut massor med pengar är inte aktuellt, vill bara kunna ha "normalt" ljud och kanske spela MP3.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Inlägg
    281
    Sökfunktionen har inte används ser jag.

    Huvudenheten har inget med 70,150 eller 300W. Således kommer det inte att låta bättre om du byter huvudenhet.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mrspl
    Sökfunktionen har inte används ser jag.

    Huvudenheten har inget med 70,150 eller 300W. Således kommer det inte att låta bättre om du byter huvudenhet.
    Ok, har väl missförstått det hela då.... det sitter alltså lösa slutsteg nånstans?

  4. #4
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 000
    Medlem#
    4706
    Om du har 70 systemet sitter det inga lösa steg nånstans, på 150w sitter det ett under förarestolen på 300w sitter det ett i bagaget oxå.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Om du har 70 systemet sitter det inga lösa steg nånstans, på 150w sitter det ett under förarestolen på 300w sitter det ett i bagaget oxå.
    Måste man löda då för att kunna koppla in ett slutsteg eller går det koppla in sig på högtalarutgången nära högtalarna?

  6. #6

Liknande ämnen

  1. Ljud vid tändning på, 9-5 Aero -00
    Av Ike i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 12:55
  2. Ljud i 9-5 aero-05?
    Av masse75 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 16:33
  3. Tickade ljud 9-3 ss aero -05
    Av X i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 12:35
  4. [LÖST] Skrapande ljud NG9-3
    Av Skapligt i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 18:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •