Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Trimma 1.8t

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    130

    Trimma 1.8t

    Någon som trimmat sin 1.8t hos Maptun eller Nordic?? Fungerar bilen bra med nya mjukvaran,inga konstigheter osv?? Funderar på att trimma min 1.8t hos Maptun steg 1 men vill gärna höra lite med er som haft sina SS hos nämnda firmor om bilen fungerar bra osv... ingen svajande laddtryck,orolig tomgång och liknande... håller original koppling och vxl-låda md steg 1

    Tacksam för svar

  2. #2
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Jag ska inte säga eller rekomendera någon firma,, hehe.. Men jag har en 1.8t personligensom privatbil.
    Har St2+ på den,, helsats avgassystem,, luftfilter och programvara och det är en kanonbra bil o köra..

    Inga som helst problem med respons,, effekt,, eller andra konstigheter.. Absolut inte värt pengarna att köpa en "2.0" eller Aeron. lite program så går de likvärdigt.

    Jag har som sagt mer än St1,, " med st2 ca 245hp" och inga som helst problem med kopplingen..

    Så St1 är mao riskfritt för dig.

    Ang övrig frågor med svajningar eller övriga problem med programvaran så går det nog utmärkt med vilken firma du än väljer av de två.
    Handlar nog mer om tillgänglighet och personlig uppfattning.

    Men det kommer nog en drös med tips ytterligare ska du se.

    Mvh Rob
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    7
    Har oxå funderat på att köpa ett steg1 trimm av någon firma. Är dock lite feg och orolig att något ska gå sönder på motorn. Beror nog mest på att jag bara ägt bilen i några dagar, och fortfarande tycker den går som en raket jämfört med mina gamla 9-3:a utan turbo

    Så hur många av er som trimmat har råkat ut för motorproblem? Har sett att det går att ta en försäkring mot detta så det kanske vore något?
    9-3 SS 1.8t -05

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av reflex
    Har oxå funderat på att köpa ett steg1 trimm av någon firma. Är dock lite feg och orolig att något ska gå sönder på motorn. Beror nog mest på att jag bara ägt bilen i några dagar, och fortfarande tycker den går som en raket jämfört med mina gamla 9-3:a utan turbo

    Så hur många av er som trimmat har råkat ut för motorproblem? Har sett att det går att ta en försäkring mot detta så det kanske vore något?
    Ja du kan ju ringa till han som skrev om sin 9-3 1.8t om det e en nyare bil så kan la man trimma med steg 1 hos dom och dom tar över motorgarantin

    edit rätta mig om ja har fel
    9-3Vector 2.0t Nordic Steg2
    Att Styla En Volvo Är Som Att Sminka En Gris!!
    http://www.garaget.org/?car=35951

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 060
    Vill inte avslöja för mycket ( på grund av mobbing ) men jag ska besöka Nordic med min 1,8t. Sen kan ni få veta
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 308
    Jag trimmade ju min SS aero Aut -05, först med ett steg1, för att sedan följa upp med racekat samt bakre system från ferrita samt modifierad SW (typ steg3 260/400). I grund och botten samma block samt låda och inga problem under de närmare 5000 mil jag körde trimmat, så det är bara att trimma på. Borde ju bli som natt och dag med en 1.8t om man gämför med den skillnaden jag upplevde med min Aero.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    130
    Bilen trimmad idag hos Maptun i Örebro,går som en dröm. Steg1 + ferrita halvsats.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Krillahöla
    Inlägg
    71
    Tjaaa!! Skulle bara säga att jag är HEL nöjd med min 9-3SC som är steg2 chippad! Snacka om drag!Vart faktiskt positivt överaskad när jag drog jämt med en 9-3 sc Aero -06 på 4:an!!MEN nu har jag satt på 19" sommar skor! En aningen segare blev den!! Tveka inte !! Du kommer inte ångra dig det har inte jag gjort iallafall!!Jag rekomenderar Norrköping det är en trevlig by
    saab king of the road
    #stcs 6567#
    http://www.garaget.org/?car=41363

  9. #9
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av ventus
    Bilen trimmad idag hos Maptun i Örebro,går som en dröm. Steg1 + ferrita halvsats.


    Ännu en nöjd saabägare.. Det är det som gäller.
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  10. #10
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av saab king of the road
    Tjaaa!! Skulle bara säga att jag är HEL nöjd med min 9-3SC som är steg2 chippad! Snacka om drag!Vart faktiskt positivt överaskad när jag drog jämt med en 9-3 sc Aero -06 på 4:an!!MEN nu har jag satt på 19" sommar skor! En aningen segare blev den!! Tveka inte !! Du kommer inte ångra dig det har inte jag gjort iallafall!!Jag rekomenderar Norrköping det är en trevlig by
    Peking är en trevlig håla ja.

    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

Liknande ämnen

  1. trimma en 900 s
    Av robbe74 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 15:08
  2. Trimma eller inte trimma? NG900
    Av Turbo Tompa i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 02:34
  3. trimma hos acc???
    Av saab_coupe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 13:34
  4. Trimma 9-5 2.0t - 98
    Av Fabiansthlm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-07-04, 13:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •